Jump to content

Verbruik kia rio 94 sedan 1.5 –v16 .

Recommended Posts

Posted (edited)

Beste Kia rijders vorig jaar is mijn kia rio 2004 sedan 1.5 –v16 afgebrand nu heb ik een identiek model terug gekocht,zeer te vrede er mee.

Nu komt het ,het benzine verbruik licht een stuk hoger dan mijn vorige Kia wat kan daar de oorzaak van zijn .

Ik zelf ben geen wilde rijder .Ik ben van beroep chauffeur en weet wel wat zuinig rijden is.

Met de vorige Kia ben ik drie keer naar Denemarken geweest toen had ik een verbruik van 1 op 18 op de autobaan ,dus rond de 600 km uit een tank.

Hoe kan het dat het verbruik hoger licht dan mijn vorige Kia ,het verbruik licht rond de 1 op 14 .

Nu zegt men dat het ook aan de Bougies kan liggen dat het verbruik wat hoger is????

Misschien is er een technieker die hier een antwoord op weet. alle info is welkom.

MVG inge

Edited by ivv
Posted

Dat kan heel erg goed zo zijn wat jij zegt

Als de bougies heel erg versleten zijn dan krijg je slechte vonk

En dus ook een slechte verbranding

En vergeet niet ff lucht filter te checken

Ik weet niet of je weet hoe de wagen is onderhouden ik hoop niet dat je mijn oude kia hebt gekocht ( hahahaaha)

Ook verse olie werkt mee aan het verbruik

Mijn oude rio 2004 reed ook niet goedkoop stee vast 450 km op een tank

En als ik snelweg deed 500 à 550 km op een tank ik had een 1500cc motor

En bouwjaar 2004

Posted

ik ben hier nieuw en was hier dit topic aan het lezen en ik dacht: "1 op 14? zo zuinig hebbe wij onze 1.3 rio uit 2001 nooit weten rijden..." de onze doet eerder 1 op 11... :blush: je zou toch denken dat hij op lpg rijdt dat die dan juist zuiniger is?

Posted

op lpg verbruik je altijd iets meer, maar daarin tegen is lpg weer wel goedkoper.

verder is de 1.3 een lichtere motor die harder moet werken om hetzelfde te doen als een 1.5.

Posted

Gisteren even langs de garage geweest ,maar die konden ook geen duidelijk antwoord op geven.

De auto is van 2004 ,,,,,een tik foutje .

MVG.inge