Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Regensensoren

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Rio opgehaald en ben er onwijs blij mee (foto's volgen).

Ik heb mijn ruitenwissers ingesteld op automatisch, alleen telkens als ik nu mn auto start gaan mn ruitenwissers een keer heen en weer (ondanks de ramen niet nat zijn).

Hebben meer mensen hier last van?

Geplaatst

staat ie dan niet op interval want dat zal zwaar eritant zijn in de winter als je ramen bevroren zijn kan het je wisserbladen kosten en later een motor lijkt mijn dat kia hier wel over nagedacht heeft

Geplaatst

Nee hij staat zeker niet op interval.

Maar het is inderdaad niet bevorderd voor de bladen

Geplaatst

dit is normaal en hoort zo

is ook een teken dat je ruitenwisser in gesteld op automatich

werkt bij mij presies zo

als je je ruitenwisser uit hebt en je zet hem op automatich gaan ze ook een keer heen en weer

Geplaatst

@bigwade; Had wel gezocht, alleen maar in het Rio forum. Excuus

@xtra40; Lees nu inderdaad dat het bij Kia zo ingesteld staat, maar ik vind het niet logisch en zelfs slecht. Mn ouwe rijdt een VW en hier is het zeker niet zo

Geplaatst

bij mij staat hij gewoon uit als het niet regent en ik zet de wisser op automatisch als het regent , geen nodeloos gewis op een droge ruit een kleine moeite in mijn ogen maar ieder heeft zo zijn eigen voorkeur

Geplaatst

Dat is volgens mij een verschil tussen auto's die een tijdje onderweg zijn op een boot en europese auto's. Hetzelfde met de ramen die je niet open en dicht kan doen met je sleutel. Kwestie van wennen ben ik bang.

Geplaatst

Dat is volgens mij een verschil tussen auto's die een tijdje onderweg zijn op een boot en europese auto's. Hetzelfde met de ramen die je niet open en dicht kan doen met je sleutel. Kwestie van wennen ben ik bang.

Mijn vorige auto ford C-max ghia had dat ook, dus als het onder nul is van de auto stand halen dan pas starten.

Geplaatst

Het werkt bij de meeste auto's op dezelfde manier

Met een uitzondering daar gelaten

En waarom zou je hem op auto zetten als het gaat regenen

Zet je hem aan en van af dan werkt alles automatisch

En anders moet je er mee leven dat hij elke keer je raam wist

Ook als het droog is

Geplaatst

Echt heel raar systeem vind ik het maargoed. Dat ding moet gewoon pas gaan wissen als er water op komt en niet eerder, toch vreemd dat hij 1x heen en weer gaat.

Nu snap ik waarom iedereen zoveel poetst hier :) als je te lang wacht en er zit troep/zand op je ruitenwisser dan gaat je raam eraan.

Een auto stand is er volgens mij voor om hem daarop te zetten en er vervolgens nooit meer aan te komen, uitzonderingen daargelaten.

Geplaatst

Het éénmalig heen-en weer gaan is een bevestiging dat je het 'auto-wissersysteeem' hebt ingeschakeld.

Wie daarmee niet leven kan, zal het toch per rit aan- en uit moeten zetten.

Het wordt trouwens met alle hulpmiddelen en sensoren wel moeilijker als je dan eens een keer in een 'ouderwetse' basic-auto rijdt en zelf moet schatten hoever je met parkeren ergens vanaf zit of hoe het licht of de ventilatie aan/uit gaat.

Geplaatst

Zeker bij droog weer kunnen er zandkorrels of scherpe stofdelen op de ruit liggen of tegen de wisserbladen zitten, en door dan telkens bij het starten de wisserbladen in beweging te brengen, kunnen er krassen op de voorruit ontstaan!

BaBaCC

Geplaatst

Zeker bij droog weer kunnen er zandkorrels of scherpe stofdelen op de ruit liggen of tegen de wisserbladen zitten, en door dan telkens bij het starten de wisserbladen in beweging te brengen, kunnen er krassen op de voorruit ontstaan!

BaBaCC

als je wissers nat zijn en er licht toevalig een zandkorrel op dan krast deze net zo goed

mischien nog wel makenlijker door het water (glijd het makenlijk over je raam)

zo heeft elk voordeel ook zijn nadeel leuk die automatische wissers

maar je wisserbladen slijten wel veel sneller

Geplaatst

Eens!!

Zo zie je maar dat niet elke luxe ook als zodanig wordt ervaren!!

Zoals een Nederlands bekende voetballer altijd zegt: "Elk voordeel, heeft een nadeel"!!

BaBaCC

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...