jvdpol Geplaatst 11 April, 2012 Geplaatst 11 April, 2012 Ik ervaar een resonerend geluid bij het sluiten van een willekeurige deur. Het geluid komt uit de kofferbak en is volgens de dealer een soort druk klep die de lucht uit de auto laat ontsnappen. Volgens de dealer is dit standaard en hoort dit zo. Ervaren jullie dit bijgeluid ook? Quote
christian-h Geplaatst 11 April, 2012 Geplaatst 11 April, 2012 Je dealer heeft gelijk. Dit geluid is het geluid van lucht die de auto verlaat door een klep door het sluiten van een deur i.v.m de druk in de auto. Dit is heel normaal en gangbaar. Dit is wel bij meerdere auto's zo, zo niet alle auto's tegenwoordig.. Quote
xtra40 Geplaatst 11 April, 2012 Geplaatst 11 April, 2012 bij mij lijkt het alsof de achter klep niet goed dicht zit diferse malen gecontroleerd maar zit goed dicht maar je dealer heeft wel gelijk en mischien je deur iets minder hard dicht slaan help bij mij ook dan is de lucht druk niet zo erg hoog en hoor je het ook minder heb ik gemerkt Quote
bigmac Geplaatst 12 April, 2012 Geplaatst 12 April, 2012 Als je het nog steeds hoort als je de deur sluit terwijl 'n raam op 'n klein kiertje staat, zou het iets anders kunnen zijn. Quote
blackviper Geplaatst 12 April, 2012 Geplaatst 12 April, 2012 Geluid ook gehoord vond het vreemd nu weet ik wat het is Quote
Smart Geplaatst 12 April, 2012 Geplaatst 12 April, 2012 Geluid ook gehoord vond het vreemd nu weet ik wat het is Schoonmoeder vergeten.....? Quote
Presiozo Geplaatst 13 April, 2012 Geplaatst 13 April, 2012 Ik heb dat ook al een paar keer gehad, net alsof je achter klep niet goed dicht zit. Dit heb ik soms ook als ik over een drempel ga. En hij is toch echt goed dicht. Quote
Rio 41 Geplaatst 13 April, 2012 Geplaatst 13 April, 2012 Hoi Presiozo, Dit geluid komt van de hoedenplank. Ik had dit ook Je kunt het testen door de hoedenplank los te halen van de klep. (touwtjes) De hoedenplank heeft aan de zijkant in het midden een rubber gedeelte aan de onderkant. De hoedenplank rust dmv de rubbers op de plactic zijkant van de kofferbak. Hierdoor krijg je een soort kantelpunt in het midden van de hoedenplank Als je een beetje op de hoedenplank slaat zie je dat geluid komt van de 2 ronde uiteinde van de hoedenplank . Dit komt door de speling tussen uiteide hoedenplank en waar je dit inklikt ( misschien maar 1mm) Deze resonatie had ik bij bepaalde wegen. Ik heb om de 2 ronde uiteinde een stukje zwarte ductape gedaan . Hierdoor is het geluid bij mijn Rio al al 3 weken weg. Rio 41 Quote
Presiozo Geplaatst 13 April, 2012 Geplaatst 13 April, 2012 Bedankt Rio41! Ik ga er morgen gelijk naar kijken! Ben benieuwd.. Waar ik laatst achter kwam is dat je ruit links naast je oor ook flink lawaai kan maken als het regent.. althans ik hoop dat het de regen was leek net alsof mijn riem los hing en steeds tegen mijn portier aan kwam, heel apart geluid, gelukkig na die dag niet meer gehoord. het regende toen ook en ik denk dat het de regen was op de ruit al heb ik dat nog nooit eerder gehoord in andere auto's... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.