Derrek Geplaatst 17 April, 2012 Geplaatst 17 April, 2012 De `nieuwe Rio is best comfortabel geveerd. Maar zodra ik een drempel over ga (en die zijn er nog al in Nederland), dan voel ik de achtervering nogal doorslaan met een "schop in de rug" tot gevolg. Dit gebeurd al als er geen belading is en ook niemand achterin zit. Een groot verschil met onze Peugeot 107. Ik weet niet of dit verbeterd kan worden met hulpveren of juist met andere schokdempers. Heeft iemand daar ervaring mee? Quote
Bardje-x Geplaatst 17 April, 2012 Geplaatst 17 April, 2012 Welke banden heb je er onder? Zelf heb ik de 17' lichtmetalen velgen van Kia eronder zitten daardoor veert mijn auto wat stugger. maar ik heb niet het idee dat de vering doorslaat Misschien een instelling van de vering? Quote
xtra40 Geplaatst 17 April, 2012 Geplaatst 17 April, 2012 ik heb de standaard bandjes er onder en geen last van doorslaan kan zelfs redelijk hard over de drempels pas boven de 60 km word het wat oncomfortabel weet niet bij welke snelheid jij het hebt ??? Quote
Derrek Geplaatst 17 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 17 April, 2012 Er zitten 17"velgen onder. Bij ons liggen 60km. drempels. Als ik daar met 60 km/uur overheen ga, dan zakt de achtervering bij het weer naar beneden gaan nogal door. Ook bij 50 km/uur gebeurt dat nog, maar dan is het om te doen. Ik vergelijk misschien te veel met onze Peugeot 107 die veel strakker over de drempels gaat. Maar zelfs een zware Seat Alhambra zakt minder door in de achterveren. Het is ook weer geen halszaak hoor. De Rio is nu eenmaal "Amerikaans" geveerd en dat heeft ook voordelen. Zo is de vering comfortabeler maar dus ook wat slapper. Ik vroeg me alleen af of hulpveren of schokdempers verbetering brengen. Quote
xtra40 Geplaatst 17 April, 2012 Geplaatst 17 April, 2012 met hulp veren word hij wel veel stugger natuurlijk helaas gaat het een samen met het ander om het te probeeren kan je ook stukjes rubber eerst met tywraps tussen ja veer binden dan kan hij niet meer doorslaan voor je hulpveren plaatst en het toch iets anders is (zonde van de centen ) Quote
bigmac Geplaatst 17 April, 2012 Geplaatst 17 April, 2012 voor de rubberstukjes tussen de veren, kijk hier: http://www.kiaclub.n...dpost__p__69380 maar weet niet of dat wel bevalt. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Nou moet ik ook wel zeggen dat er in Nederland ook nogal wat 'foute' drempels zijn hoor! Men kijkt niet altijd even scherp bij het type drempel in verhouding tot de toegestane snelheid. In mijn oude woonwijk lagen 2 drempels waar je stapvoets overheen moet, terwijl je er 30 mag, elke auto die er met 30 overheen gaat klapt tegen de grond, soms voor en achter (voor bij het oprijden en achter bij het afrijden). Wellicht is het dus slimmer om, ook al mag je er 60, toch de drempels met een lagere snelheid te nemen. Kan naar mijn idee ook geen kwaad voor je schokbrekers.. Quote
Derrek Geplaatst 27 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 27 April, 2012 Het is een 60km. provintiale weg waar die drempels liggen, Wellicht dat ik het toch in de schokdempers moet zoeken, maar die zijn nogal kostbaar. Ik heb besloten om voorlopig toch maar af te remmen en langzamer over de drempels te gaan. Dank voor de adviezen. Quote
thefonz Geplaatst 28 Mei, 2012 Geplaatst 28 Mei, 2012 De `nieuwe Rio is best comfortabel geveerd. Maar zodra ik een drempel over ga (en die zijn er nog al in Nederland), dan voel ik de achtervering nogal doorslaan met een "schop in de rug" tot gevolg. Dit gebeurd al als er geen belading is en ook niemand achterin zit. Een groot verschil met onze Peugeot 107. Ik weet niet of dit verbeterd kan worden met hulpveren of juist met andere schokdempers. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind ook dat de achtervering erg snel doorslaat. ben al langs de dealer geweest. zij gaan kijken naar zwaardere achterveren. wordt vervolgd. Quote
Derrek Geplaatst 29 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 29 Mei, 2012 Ik vind ook dat de achtervering erg snel doorslaat. ben al langs de dealer geweest. zij gaan kijken naar zwaardere achterveren. wordt vervolgd. Ik hoor het graag! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.