Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Ik rij op dit moment Eco dus dat zou energie zuinig moeten zijn Ik zie met tanken niet zoveel verschil Wel merk ik dat hij regelmatig een beetje snukt ofwel inhoud. Heeft iemand ervaring met Eco rijden en wat is hun resultaat

Duske

Posted

Kun je even toelichten wat je daarmee bedoeld? De auto die je rijdt(2.0 CRDI AUT AWD - volgens je bijschrift) lijkt me iig niet erg zuinig......

ECOlogisch of ECOnomisch, als je de zogenaamde groene benzine bedoeld, die is alleen duurder en je gebruik gaat er ook nog iets van stijgen..... zou dat niet erg economisch noemen, er meer voor betalen en er minder ver mee komen.

Er zit waarschijnlijk 10% ethanol van granen en suikerriet in, dat heet dan ECOlogisch......

ECO ECO ECO, heb het bij mij van de auto af laten halen, sprookjes, daar geloof ik al heel lang niet meer in :wink:

Guest Timo0103
Posted

Een sportage koop je ook niet om zijn zuinigheid, als ie zuinig is is dat mooi meegenomen.

Die van mij loopt 1 op 14,6 met een zware voet.

Posted

Een sportage koop je ook niet om zijn zuinigheid, als ie zuinig is is dat mooi meegenomen.

Die van mij loopt 1 op 14,6 met een zware voet.

mja verbruik bij is momenteel 1 op 12, een 2,0 crdi / 136 / aut. awd / ùoet wel zeggen heb nog maar ruim 2000 km gereden wel 3/4 snelweg op cruise 120km/h, is dat veel, ik weet het niet is best een grote hoge wagen. heb enkel wat spijt dat ik geen groter vermogen heb, is toch wel randje kantje voor zo een zware wagen

Posted

heb enkel wat spijt dat ik geen groter vermogen heb, is toch wel randje kantje voor zo een zware wagen

Meneer boven je bericht heeft daar wat aan gedaan zo te zien :-)

2.0 crdi HP

182pk 442nm

Lijkt mij voldoende :wink:

Guest Timo0103
Posted

Ik heb eigenlijk altijd al mijn auto's laten chippen bij de goede tuners.

Dit resulteerde altijd in een fijner lopende motor en een stuk zuiniger.

Beetje een tik van me om altijd te laten chippen.

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb eigenlijk altijd al mijn auto's laten chippen bij de goede tuners.

Dit resulteerde altijd in een fijner lopende motor en een stuk zuiniger.

Beetje een tik van me om altijd te laten chippen.

timo0103

nog geen nare ervaringen meegemaakt naar bv problemen met motor, garantie mss andere kwaaltjes..........

mijn verbruik zou idd beetje naar beneden mogen( momenteel 1op 12 en 3000 km op teller) én vermogen iets hoger, bij inhalen voel je met 136pk toch dat hij echt alles moet gebruiken.

wat mij ook aan het denken zet zijn de prijzen die je ziet, er zijn er van 250 € of minder, je hebt er van 500 - 600 - enz. allemaal voor het zelfde vermogen van 136->170 pk

wie weet er iemand, voor belgie en wat zijn de gangbare prijzen, ik zoek niet de goedkoopste wat van belang is is dat het goedgedaan is punt uit, wil daar ook wel een km voor rijden

Guest Timo0103
Posted

Nog nooit problemen gehad in welk opzicht dan ook.

Zorg altijd wel dat je voor de goede tuners kiest en geen prutsers zoals VTUNE.

Verdiep je er in voordat je overgaat tot Chiptuning.

Guest Warmentuuter
Posted

@ Timo0103 wat is wel een goede chiptuner?

Posted

Nog nooit problemen gehad in welk opzicht dan ook.

Zorg altijd wel dat je voor de goede tuners kiest en geen prutsers zoals VTUNE.

Verdiep je er in voordat je overgaat tot Chiptuning.

Waarom is Vtune een prutser?

Guest Timo0103
Posted

De jongens werken en handelen onder het mom van snel geld verdienen.

Knallen een stukje software er in in de hoop dat alle lampjes op het dashboard uit blijven en sturen de klant weg.

Rollenbank vinden ze schijnbaar maar onzin maar dit is een must als je een goed stukje software wilt schrijven/ aanpassen/ontwikkelen.

Jeroen Dik ( volkswagen ) JD engineering, Stephan Lenior ,Squadra Tuning (Alfa romeo fiat lancia ) Marco van Rooijen, Bullpower dronten ( alle merken ).

Zo zijn er nog een aantal andere jongens die verdomd goed weten wat ze doen en waar je goed terecht kan.

Bullpower is voor ons natuurlijk de enige van toepassing in het bovenstaande rijtje omdat de andere merkspecifiek zijn.

Op de sites van bovenstaande krijg je een goed beeld van wat ze doen en men geeft ook een goede uitleg waar je op moet letten.

Posted

@Timo; het gaat dus om de rollenbank test.

Geen test voor en na is blabla.

Omschrijf ik het zo goed ?

Guest Timo0103
Posted

@Timo; het gaat dus om de rollenbank test.

Geen test voor en na is blabla.

Omschrijf ik het zo goed ?

Klopt helemaal.

Je wilt toch ook weten of het fabrieksvermogen gehaald wordt.

In sommige gevallen wordt dit niet gehaald en dan blijkt dat de luchtmassameter bijvoorbeeld niet goed functioneert.

Na het remappen ( software herschrijven ) wil je natuurlijk weten wat de auto nu presteert en bij welk toerental hij het maximale koppel levert.

Allemaal zaken die je zonder rollenbank niet weet.

Dus kom je bij een tuner die denkt dat je het zonder bank ook goed kan, laat dan maar zitten en kijk even verder.