Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wijzigingen in het SP3 leveringsgamma: minder voor meer

Aanbevolen Berichten

Gast remcob
Geplaatst

Zoals beloofd, een korte impressie van de proefrit met de Citroen C4 Aircross. Ik heb bijna 1.5 uur met deze auto rondgereden en daarbij snelweg en polderwegen bereden met slecht wegdek en een hoop drempels. Ook veel korte draaien gemaakt.

Alleen snelweg rijden tijdens een proefrit is echt nutteloos naar mijn idee.

De auto was gloedje nieuw met 25km op de teller, moet dus nog even los komen.

Maargoed dit zijn mijn bevindingen.

Pluspunten:

- design exterieur en interieur

- heel compleet incl. xenon en lederen bekleding onder de 30k

- interieur ruimte

- laag verbruik (fabrieksopgave 1:16.9 gemiddeld, helaas niet kunnen zien tijdens proefrit)

- voelt degelijk aan

Minpunten:

- veel windgeruis

- veel afrolgeluid van de banden (deze auto had 18" velgen, bij 16" waarschijnlijk minder afrolgeluid, andere banden kan ook schelen)

- onderstel vrij strak waardoor auto vrij gevoelig is voor spoorvorming en vrij hard afstapt bij drempels

- stuur soms een beetje gevoelloos, met name rond middenstand

- motor heeft voldoende vermogen maar het houdt niet echt over ( het is een 1.6 motor met 117 pk, toch ruim 18 pk minder dan bij een SP3)

- motorgeluid redelijk aanwezig

- versnellingsbak beetje hakerig

In het algemeen is het een mooie auto die zeker niet verkeerd rijdt. De motor had wat mij betreft iets meer koppel en vermogen mogen hebben.

Volgende week de Mazda CX-5 eens aan een proefrit onderwerpen.

Geplaatst

Tof om te horen, vergeet echter niet dat de citroen c4 aircross, Peugeot 4008 dezelfde wagens zijn of Mitsubishi asx.

Staat ook in autowereld een artikel.

Als je ze alle 3 evengraag ziet zou ik de goedkoopste nemen.

Interieur is bij alle drie op details na identiek. Motorisatie idem.

Hou ons maar op de hoogte over de Mazda.

In dezelfde autowereld staat een artikel over de Mazda.

Zou zeggen hou ons op de hoogte!!!

Gast remcob
Geplaatst

@Ysie; de Peugeot 4008 komt niet naar Nederland. De Mitsubishi ASX en de Citroen C4 Aircross zijn in basis hetzelfde, toch vind ik het exterieur van de Citroen mooier, het interieur is nagenoeg gelijk. In het onderstel heeft Citroen ook enkele wijzigingen gemaakt om iets meer comfort in de auto te krijgen.

Beide auto's worden in Japan geproduceerd wat een levertijd van ong 3 maanden oplevert, hiervan is 6 weken transporttijd.

Ben benieuwd naar de Mazda, zoals ik eerder schreef in een ander topic vind ik het niet de mooiste auto maar als hij super rijdt dan kan dit misschien toch de doorslag geven. Proefrit staat gepland voor volgende week woensdag, daarna zal ik weer verslag doen.

Geplaatst

Vanmorgen volgens afspraak een proefrit gemaakt met de Mazda CX-5. Deze auto kwam bij mij niet direct in de picture door de looks maar vooral door de postieve geluiden over het rijden met deze auto. Dat wil ik dan graag altijd zelf ondervinden en ik moet ook zeggen dat hoe vaker ik hem bekijk ik hem ook mooier ben gaan vinden.

Maargoed de proefrit begonnen, wat direct opvalt is dat de motor lekker soepel is. Het is een 2 liter motor gekoppeld aan een 6 bak. De auto heeft een A-label. In de praktijk zal het gemiddeld verbruik rond de 1:13 a 1:14 liggen. Dat is netjes.

De auto stuurt heel direct, je hebt een goed gevoel in wat je doet. Bij andere auto's is het zeker rond de middenstand nogal eens een zoekerig gedrag. Niet in deze auto.

Het onderstel is goed uitgebalanceerd. Het verwerkt slecht wegdek goed en volgt drempels ook goed. Ik rij meestal met 80 km/h over een drempel in de polder en dat ging zonder problemen. Wat je wel merkt is dat als een drempel een korte afstap maakt de auto dit ook doet. Dit is echter niet storend. Het enige storende is dan dat je de afdekplaat in de kofferbak even hoor klapperen, dit is bij bijna alle auto's zo en is eenvoudig op te lossen. Even klittenbandje eronder maken en het is opgelost.

De auto bezit een aantal veiligheidssystemen. Zo heeft de auto een lane departure warning. Vind ik persoonlijk irritant en zal ik dus ook uitzetten. Daarnaast heeft het ook RVM, dit is een dode hoek waarschuwing. In de buitenspiegel wordt dan aangegeven dat er een auto naast je/schuin achter je bevindt. Dit systeem werkt goed alleen de weergave daarvan in de spiegel is vrij slecht te zien, dit had wat mij betreft wat duidelijker gemogen. Wel is het zo dat als er een auto zit en je toch je knipperlicht aanzet je nog een extra pieptoon krijgt om je nogmaals te attenderen op de auto naast je. Het is een mooi systeem maar de spiegels geven ook een dermate goed beeld dat het op de snelweg niet zoveel toevoegt. Je moet echt niet in je spiegel kijken wil je een auto achter of naast je niet opmerken.

Het zicht rondom in deze auto is sowieso heel goed. Wel even wennen aan de A-stijl maar dat gaat snel.

Het confort in de auto is ook prima, het geluidsniveau is goed en het windgeruis/afrolgeluid is niet hinderlijk aanwezig.

Kortom een prima auto met goede rijeigenschappen.

Nog even de plussen en de minnen.

Plus:

- motor

- schakelt soepel

- onderstel

- stuurgedrag

- zicht

Min:

- vrij druk interieur met knopjes en verlichting

- iets duurder in aanschaf dan Kia Sportage/Citroen C4 Aircross

- RVM weergave in spiegel

- lampje wisselen kan wel maar is niet handig, weinig ruimte

• 1 maand later...
Geplaatst

Volgens de dealer - waar ik gisteren was - hebben de naamswijzigingen en beperking van de specificaties, alles te maken met de fiscale wijzigingen m.i.v. vandaag 1 juli 2012. Om de prijsstijging enigszins te drukken a.g.v. belastingmaatregelen heeft de importeur de verschillende modellen wat uitgekleed.

• 3 weken later...
Gast Motormuis
Geplaatst

Is het al bekend wanneer het nieuwe leveringspramma van stert gaat ?

Beste Ceesa,

Dat leveringsprogramma is al ingegaan. Inmiddels rij ik al, sinds 3 weken, met de nieuwe superpack uitvoering zonder reservewiel ! En ja idd zonder reserwiel heeft men zo'n opbergvak zoals elmerblues afgebeeld heeft erin zitten ! Je normale kofferbak blijft wel lekker leeg zo :)

Geplaatst

Beste Ceesa,

Dat leveringsprogramma is al ingegaan. Inmiddels rij ik al, sinds 3 weken, met de nieuwe superpack uitvoering zonder reservewiel ! En ja idd zonder reserwiel heeft men zo'n opbergvak zoals elmerblues afgebeeld heeft erin zitten ! Je normale kofferbak blijft wel lekker leeg zo :)

Dank je wel voor de reponse. Ik heb een 2.0 x-clusive in maart besteld. Betekend dit dat dan de nieuwe (superpack) ook geleverd gaat worden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...