Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wijzigingen in het SP3 leveringsgamma: minder voor meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vind ik ook, Citroen is altijd al een beetje avantgardistisch geweest maar hun recentste modellen zijn idd wel heel druk, zowel binnen als buiten, leuk om eens naar te kijken maar voor ganse dagen op de oprit te hebben staan...., nee ik bedank er ook voor...

Geplaatst

Ideale wagen voor captain Kirk en mister Spock!!!

Geplaatst

Vind die Citroen C4 Aircross echt niet lelijk, heb geprobeert er wat meer over te ervaren op de citroen website, maar als de auto net zo is als die site, dan zou ik hem laten staan.

Ben blij met m'n Sportage, en dan helemaal blij dat ik hem nu heb voor een zogenaamd koopje, wel allerlei opties en dan gunstiger geprijst als van de modellen nu....... is gunstig bij een eventuele inruil :wink:

Geplaatst

Vind die Citroen C4 Aircross echt niet lelijk, heb geprobeert er wat meer over te ervaren op de citroen website, maar als de auto net zo is als die site, dan zou ik hem laten staan.

Ben blij met m'n Sportage, en dan helemaal blij dat ik hem nu heb voor een zogenaamd koopje, wel allerlei opties en dan gunstiger geprijst als van de modellen nu....... is gunstig bij een eventuele inruil :wink:

Dat heb ik me dus ook al afgevraagd: je hebt de SP3 (net als ik) voor een zogenaamd koopje, want nu kost ie meer met een mindere uitrusting. Betekent dat dan daadwerkelijk een hogere inruil als het zover is?

Geplaatst

Ik heb een SP3 Executive en plus Pack. Dat is MET 6 bak, Led DRL verlichting, half leer en dakrails......Verder hoorde ik dat 17 inch velgen inruilen voor 18 inch ook nogal wat kost bij de Mazda. Maar we zijn hier niet bezig om de ene of de andere auto af te kraken of op te hemelen. Bottom line in deze draad is dat het uitrustingsnivo van de SP3 naar beneden is gegaan en de prijs omhoog. En dan blijft zuur als je toch wordt bevangen door de mooie lijnen en het stoere uiterlijk van de SP3.

Het gaat om een juiste vergelijking. Ik heb van beide merken de 2.0 liters met elkaar vergeleken, wel zo eerlijk. Ook qua vermogen zijn ze vergelijkbaar. En dan is het 6bak (Mazda) versus 5bak (Kia). De jouwe is een 1.6GDI 135pk met 6 bak en dat is geen eerlijk vergelijkingsmateriaal met een 2.0 liter van Mazda met 165pk. De SP executive kan je er nu ook niet meer mee vergelijken. Die is niet meer leverbaar. Dus het wordt de SP3 comfort pack + Plus pack. Die heeft geen half leer meer. De LED DRL verlichting is bij mazda als accessoire beschikbaar en de dakrails helemaal niet. Die 2 zijn inderdaad wel standaard op de SP3 met comfort pack en plus pack.

Ik verbaas me nu al een jaar over jouw gedegen en gedetailleerde kennis, niet alleen van de SP3, maar ook van allerlei andere auto's. Zit jij wellicht in de autohandel, of is het puur uit hobbyisme dat je alles weet ?

Het is altijd een genoegen om je posts te lezen !

Dank je! Puur hobbyisme, gewoon beetje autofiel denk ik :D

Geplaatst

een discussie over mooi en lelijk ed blijf je altijd houden. Maar wat ik het ergste vind, is dat een reserve wiel niet meer tot de mogelijkheden behoort.

Zul je net staan met een grote jaap in je band op zaterdag avond met je plaksetje. Als er geen reservewiel leverbaar is, laat ik de auto in de showroom staan en kijk ik verder. Maar de dealer moet toch ook wel iets kunnen regelen, al is het maar een thuiskomer.

Geplaatst

Ik zeg gewoon, wil je een strak sturende auto, koop dan geen SUV.

Daar is de auto gewoonweg niet voor.

Onzin, de Sorento stuurt strak en voldoende power in huis!

Met handen van het stuur af blijft hij gewoon recht vooruit rijden .

Gast Timo0103
Geplaatst

Waar hebben we het over, niet 1 SUV stuurt strak.

De auto's zijn te hoog om strak te sturen of strak aan te voelen.

Weet niet wat je onder strak sturen verstaat of wat je gewend bent.

Een sorento is ( met alle respect ) is gewoon een log hok die zeker niet strak stuurt.

Lees dit artikel maar eens: http://www.autoweek.nl/autotest/1615/kia-sorento-25-crdi-ex-x-clusive

Neem van mij aan, wil je een strak sturende auto koop een Alfa Romeo want dat stuurt over het algemeen pas strak.

SUV koop je voor de hoge zit met eventuele terreineigenschappen en het comfort en niet omdat ie zo lekker strak stuurt.

Geplaatst

Onzin, de Sorento stuurt strak en voldoende power in huis!

Met handen van het stuur af blijft hij gewoon recht vooruit rijden .

Mmmm, snap wel niet wat de Sorento er nu weer mee te maken heeft, maar als hij niet rechtuit zou rijden als je het stuur loslaat, dan had je naar de garage gemoeten om hem uit te laten lijnen, dus wees blij :P

Denk dat je niet helemaal hebt begrepen hoe het was bedoeld, zelf denk ik dat hij bedoeld dat als je een sport auto of 1 of andere GTI wilt, je dan gewoon wat anders moet nemen, vind de SP3 zelf gewoon heerlijk comfortabel, geeft wel niet veel info van wat er bij de banden gebeurt en hij stuurt misschien iets licht, maar dat is voor pennenlikkers dan mooi meegenomen, je hoeft niet naar de sportschool om er mee te kunnen rijden ;)

Geplaatst

Een sorento is ( met alle respect ) is gewoon een log hok die zeker niet strak stuurt.

Lees dit artikel maar eens: http://www.autoweek....di-ex-x-clusive

Neem van mij aan, wil je een strak sturende auto koop een Alfa Romeo want dat stuurt over het algemeen pas strak.

SUV koop je voor de hoge zit met eventuele terreineigenschappen en het comfort en niet omdat ie zo lekker strak stuurt.

Vind ik ook, wat denkt ie wel met dat logge hok :hammer::yes::mrgreen:

Gast Timo0103
Geplaatst

In het autoweek artikel moest ik hier best om lachen:

" Na een stevige bocht krijg je het gevoel dat je op zo’n speeltuinbeest zit, zo’n houten ding met een dikke veer eronder ".

:D :D :D

Geplaatst

Dat heb ik me dus ook al afgevraagd: je hebt de SP3 (net als ik) voor een zogenaamd koopje, want nu kost ie meer met een mindere uitrusting. Betekent dat dan daadwerkelijk een hogere inruil als het zover is?

Heel eerlijk...... nee

Zie het net als bij een huis, je kan er de mooiste keuken inzetten, maar als je het verkoopt en het is de koper zijn smaak niet, dan krijg je toch echt niet (veel)meer voor je huis.

Nu is alles relatief, natuurlijk kan het onder bepaalde omstandigheden wel iets uitmaken, maar denk dan niet in duizenden, eerder in honderden en dat zijn toch peanuts op het totale aanschafbedrag.

Toch moet je hedentendage als importeur/fabrikant uitkijken voor de concurrentie die zit ook niet stil, die wil graag het marktaandeel dat de PS3 nu heeft. De Mazda is dan wel een beetje een lelijk hok, maar heeft op andere gebieden potentie, ook die Citroen hier genoemd vind ik persoonlijk als model toch wel wat hebben, is toch echt niet lelijk.......

Denk dat daar de discussie hier een beetje over gaat, minder voor meer en wat doet de concurrentie.......

Geplaatst

Toch moet je hedentendage als importeur/fabrikant uitkijken voor de concurrentie die zit ook niet stil, die wil graag het marktaandeel dat de PS3 nu heeft. De Mazda is dan wel een beetje een lelijk hok, maar heeft op andere gebieden potentie, ook die Citroen hier genoemd vind ik persoonlijk als model toch wel wat hebben, is toch echt niet lelijk.......

Denk dat daar de discussie hier een beetje over gaat, minder voor meer en wat doet de concurrentie.......

Goede analyse....ben ik wel mee eens!

Geplaatst

een discussie over mooi en lelijk ed blijf je altijd houden. Maar wat ik het ergste vind, is dat een reserve wiel niet meer tot de mogelijkheden behoort.

Zul je net staan met een grote jaap in je band op zaterdag avond met je plaksetje. Als er geen reservewiel leverbaar is, laat ik de auto in de showroom staan en kijk ik verder. Maar de dealer moet toch ook wel iets kunnen regelen, al is het maar een thuiskomer.

Klant is koning en ook de Kia dealer wil verkopen, als je een reserve wiel wil dan zul je dat zeker bekomen als je daar je onderhandelingen op inzet, nu maar hopen dat ze bij Kia dan wel nog dat ontzettende gat in de kofferbak blijven maken waar dat wiel inpast :wink:

• Like 1
Geplaatst

Lees dit artikel maar eens: http://www.autoweek....di-ex-x-clusive

Beste.....Ik zal het dan wel niet snappen en ik zal wel niks gewend zijn, maar...

Ten eerste verwijs je naar een oud artikel van het oude model Sorento. ook die heb ik gehad en was inderdaad een log beest. ik heb het dus over het nieuwe model.

Ten tweede , ik heb zowel in een Sportage en in mijn eigen Sorento XM gereden. Sportage dweilt over de weg, zelf mogen ervaren( en zie de betreffende topics hierover), de Sorento XM rijdt en stuurt ff iets beter(lees veel beter)

Heb hem wel inmiddels ingeruilt voor een BMW 3-serie. Ik ruil nl na ongeveer 2 1/2 jaar mijn auto altijd in.Heb in de loop der jaren dus heel wat verschillende types auto gereden, waaronder div. BMW's. Dus ben, voor wat betrefd, strak sturen, wel wat gewend. Verder wens ik je veel rij"plezier" in de Sportage

P.S.;Ik blijf er wel bij dat de Sorento XM redelijk strak stuurt.

Geplaatst

nu maar hopen dat ze bij Kia dan wel nog dat ontzettende gat in de kofferbak blijven maken waar dat wiel inpast :wink:

Dat gat zal er wel blijven zitten, er zal wel zoiets als dit voor in de plaats komen:

85710%203W001WK-2.jpg

Gast Timo0103
Geplaatst

Beste.....Ik zal het dan wel niet snappen en ik zal wel niks gewend zijn, maar...

Ten eerste verwijs je naar een oud artikel van het oude model Sorento. ook die heb ik gehad en was inderdaad een log beest. ik heb het dus over het nieuwe model.

Ten tweede , ik heb zowel in een Sportage en in mijn eigen Sorento XM gereden. Sportage dweilt over de weg, zelf mogen ervaren( en zie de betreffende topics hierover), de Sorento XM rijdt en stuurt ff iets beter(lees veel beter)

Heb hem wel inmiddels ingeruilt voor een BMW 3-serie. Ik ruil nl na ongeveer 2 1/2 jaar mijn auto altijd in.Heb in de loop der jaren dus heel wat verschillende types auto gereden, waaronder div. BMW's. Dus ben, voor wat betrefd, strak sturen, wel wat gewend. Verder wens ik je veel rij"plezier" in de Sportage

P.S.;Ik blijf er wel bij dat de Sorento XM redelijk strak stuurt.

Een sportage die over de weg dweilt die kennen we nog niet, wel stuurcorrecties.

Maar we houden er over op en gaan weer terug ontopic.

:wink:

Gast remcob
Geplaatst

Maandag ga ik de Citroen C4 Aircross rijden, ik zal mijn bevindingen hier posten :)

Geplaatst

Volgens mij is DRL wel verplicht (in nieuwe autos)... maar dat hoeft niet perse LED te zijn....

De 'gewone DRL's waren al sinds 7 februari 2011 verplicht voor alle nieuwe personenwagens (categorie M1: voertuigen voor het vervoer van passagiers met ten hoogste acht zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend) en kleine bestelwagens (categorie N1: voertuigen voor het vervoer van goederen met een maximale massa van ten hoogste 3,5 ton). Vanaf 7 augustus 2012 zal deze aparte verlichting aan de voorkant gelden voor alle nieuwe voertuigen (vrachtwagens en bussen). Maar ik denk wel dat LED DRL's verplicht zijn sedert februari 2012, ik kan helaas de bron niet meer terugvinden. Ik kan mij natuurlijk ook grandioos vergissen.
Geplaatst

De 'gewone DRL's waren al sinds 7 februari 2011 verplicht voor alle nieuwe personenwagens (categorie M1: voertuigen voor het vervoer van passagiers met ten hoogste acht zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend) en kleine bestelwagens (categorie N1: voertuigen voor het vervoer van goederen met een maximale massa van ten hoogste 3,5 ton). Vanaf 7 augustus 2012 zal deze aparte verlichting aan de voorkant gelden voor alle nieuwe voertuigen (vrachtwagens en bussen). Maar ik denk wel dat LED DRL's verplicht zijn sedert februari 2012, ik kan helaas de bron niet meer terugvinden. Ik kan mij natuurlijk ook grandioos vergissen.

Lijkt me toch niet want er zijn genoeg autos na februari 2012 op de weg gekomen die geen Led DRL hebben...

Kijk alleen maar naar de goedkoopste uitvoering van de SP3....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...