J-J Geplaatst 30 April, 2012 Geplaatst 30 April, 2012 Heeft iemand bij z'n nieuwe Rio de bandenspanning al gecontroleerd? En wat is de beste keuze om zuing te rijden? Advies staat op 2.2 bar las ik. Quote
Remko .me Geplaatst 30 April, 2012 Geplaatst 30 April, 2012 Mijn dealer heeft ze op 2.4 zitten laatst en dat reed toch wel heel goed en zuinig. Quote
J-J Geplaatst 30 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 30 April, 2012 Oke, want bandenspanning heeft een grote impact op het verbruik dus erg belangrijk. Morgen rijd ik even langs de pomp en dan zet ik ze ook maar op 2.4 en kan ik meteen zien waar ze op stonden, ik verwacht namelijk dat ze wat te laag staan want mijn bc geeft 5.4 aan bij 100km/h op cruise control. Quote
Presiozo Geplaatst 2 Mei, 2012 Geplaatst 2 Mei, 2012 dat ga ik ook maar eens doen zsm... misschien wel de verklaring van mijn verbruik. Quote
J-J Geplaatst 2 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 2 Mei, 2012 Vanochtend even de bandjes aan het lucht gehangen en het viel erg mee, 3 stonden op 2.3 maar rechts achter stond op 2.1 Nu alles netjes op 2.4. Quote
J-J Geplaatst 5 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 5 Mei, 2012 Al iets gemerkt mbt je verbruik? Nee, maar ik rij maar 30km per dag. Bc verbruik is onveranderd gebleven. Volgende maand ga ik met de Rio naar Berlijn, ik zal het verbruik dan in de gaten houden maar het is lastig te vergelijken. Quote
blackviper Geplaatst 5 Mei, 2012 Geplaatst 5 Mei, 2012 Nee, maar ik rij maar 30km per dag. Bc verbruik is onveranderd gebleven. Volgende maand ga ik met de Rio naar Berlijn, ik zal het verbruik dan in de gaten houden maar het is lastig te vergelijken. Geen V-max van de Rio rijden dan want dan denk ik dat hij niet zo zuinig Quote
r_fireboy Geplaatst 26 Mei, 2012 Geplaatst 26 Mei, 2012 hallo ik las dit maar wat is jou banden maat dan is dat 205-45 r17 ? want dan mag je er zeker 2.7 bar in doen . ik werk al 10 jaar bij profile tyre center mvg rene Quote
r_fireboy Geplaatst 27 Mei, 2012 Geplaatst 27 Mei, 2012 2.7 is wel heel erg steen? hij zal wel wat gevoeleger worden op de weg maar je moet ook eens kijken op langer termijn hij de banden gaan afslijten. ik heb nu nog de polo daar ligt 215-40R17 ik heb daar 2.9 bar in.(met stikstof) mijn banden lopen heel mooi recht af en ik doe op mijn werk iedere 2 jaar mijn eigen auto 3D uitlijnen dus ik heb weinig slijtage aan binnen of buiten kant van mijn band . Quote
J-J Geplaatst 27 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 27 Mei, 2012 Oke, maar het advies in het boekje zegt 2.1 bar, dus ik vond 2.4 al heel wat. Ik zal eens kijken hoe het met 2.7 rijdt, zal ook weer wat zuiniger zijn lijkt me hehe. Stikstof komt overigens bij elke lucht pomp eruit en na een aantal keren bijvullen zit je ook aan zo goed als volledig gevulde stikstof banden, dus eigenlijk heeft iedereen stikstof erin zitten. Quote
eldiabloblanco Geplaatst 27 Mei, 2012 Geplaatst 27 Mei, 2012 ik heb ooit een reservewiel op spanning moeten brengen, zo'n thuiskomertje , een aantal pompen afgereden en geen van die luchtpalen ging hoger dan 2.5 .... en bij al die dingen hoor je een compressor aanslaan tijdens het vullen , mengt die dan lucht met stikstof? ik heb ook nog nooit een stikstofvulwagen bij een pomp gezien... Moet ik naar een bandenhandel om boven de 2.5 te komen? groeten edb Quote
r_fireboy Geplaatst 27 Mei, 2012 Geplaatst 27 Mei, 2012 Oke, maar het advies in het boekje zegt 2.1 bar, dus ik vond 2.4 al heel wat. Ik zal eens kijken hoe het met 2.7 rijdt, zal ook weer wat zuiniger zijn lijkt me hehe. Stikstof komt overigens bij elke lucht pomp eruit en na een aantal keren bijvullen zit je ook aan zo goed als volledig gevulde stikstof banden, dus eigenlijk heeft iedereen stikstof erin zitten. ik zou het gaan proberen met 2.7 bar . en stikstof krijg je nooit in je banden door een aantal keren te pompen je moet stikstof echt bij een banden zaak in je banden laten pompen volgens mij kost dat rond de 14 euro voor 4 banden en als er een profile tyre center in jou buurt is kost het je deze maand 1euro per band alleen in de maand mei . Quote
r_fireboy Geplaatst 27 Mei, 2012 Geplaatst 27 Mei, 2012 ik heb ooit een reservewiel op spanning moeten brengen, zo'n thuiskomertje , een aantal pompen afgereden en geen van die luchtpalen ging hoger dan 2.5 .... en bij al die dingen hoor je een compressor aanslaan tijdens het vullen , mengt die dan lucht met stikstof? ik heb ook nog nooit een stikstofvulwagen bij een pomp gezien... Moet ik naar een bandenhandel om boven de 2.5 te komen? groeten edb voor een 100% vullingvan stikstof moet je naar een banden zaak gaan die laten je oude lucht er uit en doen dan je band helemaal vullen met stiksfof dan heb je een 100% vulling je moet dan wel onthouden dat je elke keer wel weer je banden op spaning laat zeten met stik stof dit is meestal gratis (tenminste bij ons doen wij dat gratis bij vullen ) ik heb hier een link naar een collega profile tyre kun je lezen de voordelen van stikstof in banden http://www.profile-heuver.nl/pages/view/81/stikstof-in-banden mvg rene Quote
J-J Geplaatst 27 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 27 Mei, 2012 De lucht loopt er vanzelf uit en dat vul je dan weer op met een groot gedeelte stikstof en een klein beetje lucht. Na een aantal keer oppompen zit je dus vanzelf boven de 95% stikstof. Quote
Nimo Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 ik zou het gaan proberen met 2.7 bar . en stikstof krijg je nooit in je banden door een aantal keren te pompen je moet stikstof echt bij een banden zaak in je banden laten pompen volgens mij kost dat rond de 14 euro voor 4 banden en als er een profile tyre center in jou buurt is kost het je deze maand 1euro per band alleen in de maand mei . Zit er zoiets ook in omg. Dordrecht/ Rotterdam dat je weet?!? Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 25 November, 2012 Geplaatst 25 November, 2012 Rij je ook zuiniger als je stikstof erin stopt of is het alleen een voordeel voor de slijtage? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.