Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Bandenspanning Phantoms

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeft iemand bij z'n nieuwe Rio de bandenspanning al gecontroleerd?

En wat is de beste keuze om zuing te rijden? Advies staat op 2.2 bar las ik.

Geplaatst

Oke, want bandenspanning heeft een grote impact op het verbruik dus erg belangrijk.

Morgen rijd ik even langs de pomp en dan zet ik ze ook maar op 2.4 en kan ik meteen zien waar ze op stonden, ik verwacht namelijk dat ze wat te laag staan want mijn bc geeft 5.4 aan bij 100km/h op cruise control.

Geplaatst

Vanochtend even de bandjes aan het lucht gehangen en het viel erg mee, 3 stonden op 2.3 maar rechts achter stond op 2.1

Nu alles netjes op 2.4.

Geplaatst

Al iets gemerkt mbt je verbruik?

Nee, maar ik rij maar 30km per dag.

Bc verbruik is onveranderd gebleven.

Volgende maand ga ik met de Rio naar Berlijn, ik zal het verbruik dan in de gaten houden maar het is lastig te vergelijken.

Geplaatst

Nee, maar ik rij maar 30km per dag.

Bc verbruik is onveranderd gebleven.

Volgende maand ga ik met de Rio naar Berlijn, ik zal het verbruik dan in de gaten houden maar het is lastig te vergelijken.

Geen V-max van de Rio rijden dan want dan denk ik dat hij niet zo zuinig ;)

• 3 weken later...
Geplaatst

hallo ik las dit maar wat is jou banden maat dan is dat 205-45 r17 ?

want dan mag je er zeker 2.7 bar in doen .

ik werk al 10 jaar bij profile tyre center

mvg rene

Geplaatst

2.7 is wel heel erg steen?

hij zal wel wat gevoeleger worden op de weg maar je moet ook eens kijken op langer termijn hij de banden gaan afslijten.

ik heb nu nog de polo daar ligt 215-40R17 ik heb daar 2.9 bar in.(met stikstof)

mijn banden lopen heel mooi recht af en ik doe op mijn werk iedere 2 jaar mijn eigen auto 3D uitlijnen dus ik heb weinig slijtage aan binnen of buiten kant van mijn band .

Geplaatst

Oke, maar het advies in het boekje zegt 2.1 bar, dus ik vond 2.4 al heel wat.

Ik zal eens kijken hoe het met 2.7 rijdt, zal ook weer wat zuiniger zijn lijkt me hehe.

Stikstof komt overigens bij elke lucht pomp eruit en na een aantal keren bijvullen zit je ook aan zo goed als volledig gevulde stikstof banden, dus eigenlijk heeft iedereen stikstof erin zitten.

Geplaatst

ik heb ooit een reservewiel op spanning moeten brengen, zo'n thuiskomertje , een aantal pompen afgereden en geen van die luchtpalen ging hoger dan 2.5 .... en bij al die dingen hoor je een compressor aanslaan tijdens het vullen , mengt die dan lucht met stikstof? ik heb ook nog nooit een stikstofvulwagen bij een pomp gezien... Moet ik naar een bandenhandel om boven de 2.5 te komen?

groeten edb

Geplaatst

Oke, maar het advies in het boekje zegt 2.1 bar, dus ik vond 2.4 al heel wat.

Ik zal eens kijken hoe het met 2.7 rijdt, zal ook weer wat zuiniger zijn lijkt me hehe.

Stikstof komt overigens bij elke lucht pomp eruit en na een aantal keren bijvullen zit je ook aan zo goed als volledig gevulde stikstof banden, dus eigenlijk heeft iedereen stikstof erin zitten.

ik zou het gaan proberen met 2.7 bar .

en stikstof krijg je nooit in je banden door een aantal keren te pompen je moet stikstof echt bij een banden zaak in je banden laten pompen volgens mij kost dat rond de 14 euro voor 4 banden en als er een profile tyre center in jou buurt is kost het je deze maand 1euro per band alleen in de maand mei .

Geplaatst

ik heb ooit een reservewiel op spanning moeten brengen, zo'n thuiskomertje , een aantal pompen afgereden en geen van die luchtpalen ging hoger dan 2.5 .... en bij al die dingen hoor je een compressor aanslaan tijdens het vullen , mengt die dan lucht met stikstof? ik heb ook nog nooit een stikstofvulwagen bij een pomp gezien... Moet ik naar een bandenhandel om boven de 2.5 te komen?

groeten edb

voor een 100% vullingvan stikstof moet je naar een banden zaak gaan die laten je oude lucht er uit en doen dan je band helemaal vullen met stiksfof dan heb je een 100% vulling je moet dan wel onthouden dat je elke keer wel weer je banden op spaning laat zeten met stik stof dit is meestal gratis (tenminste bij ons doen wij dat gratis bij vullen )

ik heb hier een link naar een collega profile tyre kun je lezen de voordelen van stikstof in banden

http://www.profile-heuver.nl/pages/view/81/stikstof-in-banden

mvg rene

Geplaatst

De lucht loopt er vanzelf uit en dat vul je dan weer op met een groot gedeelte stikstof en een klein beetje lucht.

Na een aantal keer oppompen zit je dus vanzelf boven de 95% stikstof.

• 5 maanden later...
Geplaatst

ik zou het gaan proberen met 2.7 bar .

en stikstof krijg je nooit in je banden door een aantal keren te pompen je moet stikstof echt bij een banden zaak in je banden laten pompen volgens mij kost dat rond de 14 euro voor 4 banden en als er een profile tyre center in jou buurt is kost het je deze maand 1euro per band alleen in de maand mei .

Zit er zoiets ook in omg. Dordrecht/ Rotterdam dat je weet?!?

Gast Wilcovdongen
Geplaatst

Rij je ook zuiniger als je stikstof erin stopt of is het alleen een voordeel voor de slijtage?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...