Jump to content

donker getinte ramen (ieder merk auto)

Recommended Posts

Posted

Even een vraag, niet persee over Kia.

Als je een nieuwe auto besteld vanuit de fabriek met optie donker getint glas, geblindeerd glas. Is dit dan altijd een folie of is dit een raam die van zich zelf al gekleurd is.. weet iemand dat?

Want mijn vriend krijgt een nw auto, had optie uit fabriek donker getinte ramen achter. En je raad t al... zonder getinte ramen afgeleverd. Nu maken ze dit in 2 dagen in orde?! Dat wordt dus een folie.

Maar is het altijd een folie? Ook als de auto uit de fabriek komt?

Posted

Af fabriek is dat nooit een folie. Mijn ramen zijn af fabriek getint en deze zijn dus donkerder.. Ik zou dus niet tevreden zijn met blinderen achteraf als men gekozen heeft voor de optie af fabriek. Je ziet duidelijk een verschil tussen beide en je merkt het ook in je beurs. Blinderen achteraf is volgens mij goedkoper.

Posted

Wat Alex zegt klopt plus dat folie nooit zo lang meegaat als origineel Getint

folie krast altijd na verloop van tijd en ziet er dan niet meer zo mooi uit

Of er komen bellen Onder

Dus laat je niet afschepen met folie Als je voor orgineel hebt betaald

Posted

Mee eens. Ik zou het ook niet pikken. Donkere folie is een lapmiddel.

Getinte ruiten zijn wel donker als je van buiten naar binnen kijkt, maar niet zo donker als je van binnen naar buiten kijkt.

Folie is ook donker als je van binnen naar buiten kijkt.

Maar bovendien is folie veel zachter dan glas en daarom ook veel slijtage en krasgevoeliger.

Posted

Donkere folie mag overigens niet op de voorste zijruiten en niet op de voorruit gebruikt worden.

Je krijgt er echt een bekeuring voor en dit wordt nu eens niet gedoogd in ons gedooglandje.

Posted

Mee eens. Ik zou het ook niet pikken. Donkere folie is een lapmiddel.

Getinte ruiten zijn wel donker als je van buiten naar binnen kijkt, maar niet zo donker als je van binnen naar buiten kijkt.

Folie is ook donker als je van binnen naar buiten kijkt.

Maar bovendien is folie veel zachter dan glas en daarom ook veel slijtage en krasgevoeliger.

Derrek, daar moet ik toch even op in haken. Op mijn Kia Rio had ik getinte ruiten, welke middels after market folie getint waren. Wat ik absoluut erken is dat de folie zeer krasgevoelig is en je dat niet op kunt poetsen.

Maar ruiten die met folie getint zijn, zijn niet per definitie ook donker als je van binnen naar buiten kijkt. Ze zijn inderdaad donkerder van kleur dan heldere ruiten, maar in veel gevallen kun je er gewoon door naar buiten kijken, terwijl naar binnen kijken niet of minder goed gaat.

Terug kerende op de vraag die gesteld werd: Ik zou zeker niet akkoord gaan met aftermarket tinting, als je getint glas besteld had. Er is een wezelijk verschil in kwaliteit, zeker bij bewegende ruiten. Langs randen bijvoorbeeld, kan de folie op den duur los laten en gaan opkrullen. Daar komt bij dat het getintte glas, dus het glas dat af fabriek gekleurd is, niet verkleurt. Als je folie toepast, dan zal deze folie uiteindelijk steeds wat lichter worden. De achterruit van mijn Rio was in het beginsel moeilijk door te kijken van buiten naar binnen, inmiddels kun je met een beetje zon redelijk naar binnen kijken.

Als het glas zelf gekleurd is, lijkt mij dat niet mogelijk, hoewel ik moet bekennen dat ik daar zelf geen praktijk ervaring mee heb. Heb echter nog nooit gezien dat een donker getintte ruit na een paar jaar veel lichter is geworden dan in het begin.

Alex zal daar wellicht een bevestiging in kunnen geven?

Dus zeker geen genoegen nemen met aftermarket tinting. Dan moet je dealer maar originele, getintte ruiten bestellen en leveren, zoals je had besteld. Het is immers niet jouw fout dat het verkeerd geleverd is.

Posted

Thnx all!

Of zou het nog zo kunnen zijn dat ze het in 2 dagen redden er orginele ruiten in te zetten??

Het gaat hier om een A dealer.. zou die ervoor kiezen er een lullig folie-tje op te plakken?

T was iig een Gentlemen's agreement dus niet voor betaald... mocht t een folie zijn.

Posted

het vervangen van een paar ruitjes is niet een als te moeilijke klus

als ze de ruitjes hebben is dit niiet een klus van een hele dag meer eerder een klus van een

paar uurtjes de geplakte ramen zo als de achter raam is zo gepiept en die in de deur is even ietsjes meer werk

omdat je deur belkeding er even af moet maar zeker geen zeer moeilijkke klus dus 2 dagen is lekker ruim

Posted

De Af fabriek donkere ramen blijven perfect donker net als dag 1. Ik zweer bij af fabriek donkere ramen en wil ze bij mijn volgende wagen ook hebben.

@Kias, Op dit forum mag je betreffende dealer vermelden. Dit omdat dit forum gesponsord wordt door Kia Motors Nederland en omdat er een Kia Contact groep NL en BE is die voor jou indien nodig een woord kunnen richten naar Kia Motors Nederland mocht de dealer je willen afschepen met niet beloofde cq bestelde after market blindering.