Jump to content

driedeurs velgen onder een vijfdeurs

KiaFrank

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag:

Binnen een paar maanden wil ik een Picanto (met Comfort + Plus pack) gaan bestellen, een vijfdeurs. Nu vind ik zelf de velgen van de driedeurs mooier als die van de vijfdeurs. Bij het Pluspack staan 14" velgen genoemd. Heb je de keuze tussen de twee verschillende velgen (drie- en vijfdeurs) of krijg je bij de vijfdeurs gewoon de vijfdeurs velgen (zonder keuze)?

Gr,

Frank

Naar mijn weten krijg je bij de vijfdeurs gewoon de vijfdeurs variant velgen.

De velgen die tegenwoordig geleverd worden bij de 3-deurs zijn anders dan vorig jaar he?

je kan ook gewoon zelf velgen aanschaffen...

Dat kan, maar vind ik zonde geld, als Kia zelf mooie velgen heeft.

Naar mijn weten krijg je bij de vijfdeurs gewoon de vijfdeurs variant velgen.

De velgen die tegenwoordig geleverd worden bij de 3-deurs zijn anders dan vorig jaar he?

Dit zijn de huidige 3 deurs velgen toch?

32%20LM%20velg%20R-Sport%2014%20inch%20275X275.jpg

Voor de Rio had mijn dealer ook nog andere velgen dan de Phantom's, de maat zal hetzelfde zijn en vziw bestelt de garage de velgen + banden er los bij, dus dat moet mogelijk zijn. En anders zijn er nog genoeg opties van andere merken. (uiteindelijk zijn de 'merk' velgen ook van een willekeurige velgenboer, met een Kia-dopje er op)

Bij de nieuw te bestellen pakketten zijn de 15" velgen vervangen voor 14". Dus de "oude" van de 3 deurs zijn m.i. ook aangepast.

BaBaCC

Onder de nieuwe 3 deurs zitten deze velgen niet gemonteerd...zitten nu idd 14 inch velgen onder, de al eerder besproken 'bloemvelg'..ook niet verkeerd trouwens :wink:

Ik had begrepen dat in verband met de CO2 uitstoot zijn die vervangen voor de 14 inch velgen die ook onder de R-sport zitten. Helemaal zeker weten doe ik dit niet. Hier een link met de velgen waarvan ik dacht dat die het geworden zijn:

http://img.2dehands.be/f/normal/121627827_2-kia-picanto-3-deurs-1-0-style-isg-ecodynamics.jpg

Nee het is de velg waarover in een eerder topic ook al uitgebreid is stilgestaan. Het is een soort klavertje 8, zeg maar.

Kijk maar eens op KIA.nl of bij te koop staande Pica's uit 2012 op de diverse sites!

BaBaCC

Ik heb bij de aanschaf van mijn 5deurs gewoon afgedwongen dat ik de 3deurs 15inch zwarte velgen wilde hebben ipv de 5deurs 15inch zilveren velgen. Dealer deed daar totaal niet moeilijk over. Het koste mij niks.

Ik heb gisteren ook een 5deurs besteld met 3 deurs 15inch velgen(zoals hierboven afgebeeld), totaal geen probleem! Het prijsverschil tussen de standaard 15inch/5deurs en 15inch/3deurs velg is te verwaarlozen. :)

Ik heb bij de aanschaf van mijn 5deurs gewoon afgedwongen dat ik de 3deurs 15inch zwarte velgen wilde hebben ipv de 5deurs 15inch zilveren velgen. Dealer deed daar totaal niet moeilijk over. Het koste mij niks.

Ik heb gisteren ook een 5deurs besteld met 3 deurs 15inch velgen(zoals hierboven afgebeeld), totaal geen probleem! Het prijsverschil tussen de standaard 15inch/5deurs en 15inch/3deurs velg is te verwaarlozen. :)

Ok dat is goed om te horen!

Kia heeft besloten hun velgen vanuit NL te verkopen/installeren en zodoende daarmee de BPM te kunnen ontlopen.

Dit scheelt nl. in de uiteindelijke (verkoop)prijs.

• 2 months later...
  • 1 month later...

Maar zijn die oude 3drs velgen dan niet aftermarkt te koop, heb nu een witte 3drs met bloemvelgmaar vind die r-sport toch mooier.

Ben internet al af geweest maar niets gevonden.

Kan je gewoon bij de dealer bestellen hoor...

Ik moest er ook enige tijd op wachten ivm verschepen vanuit Korea, die velgen stonden in backorder...

Idd, achteraf gewoon als accessoire bij de dealer te bestellen.

15 inch 'R-sport' velgen kost je € 669,00 (set van 4, ex banden uiteraard), zie de KIA.nl site.

Maar om wat centen te besparen kun je ze natuurlijk beter meteen bij je nieuwe Pica meebestellen!

Ik heb de R-sport velgen nu ook onder m'n eigen Pica laten zetten en heb mijn eigen 15 inch 'Style' velgen (zie profiel foto) toen ingeruild.

Maar omdat ik al een paar duizend KM's had gereden met m'n velgen, moest ik wat bijbetalen.