Corleone Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 De Sorento's die eind 2004, begin 2005 zijn uitgeleverd hebben bijna allemaal een defecte klok. Als de sleutel langer dan een half uur uit het contact is klopt de ingestelde tijd niet meer. Dit is bekend zij de importeur en er wordt aan een oplossing gewerkt. Quote
Yunicx Posted January 20, 2005 Posted January 20, 2005 Ik heb mijn splinternieuwe Sorento op 15 januari 2005 opgehaald en ervaar inderdaad hetzelfde probleem met de klok. Het lijkt erop dat deze steeds rond "twee uur" blijft hangen. Eenmaal rijdende loopt de klok keurig mee, maar zodra voor langere tijd de sleutel uit het kontakt is, raakt de klok van slag. Quote
Stanley Efu Posted February 1, 2005 Posted February 1, 2005 Hallo daar!, Ik heb 't zelfde probleem. (mijn S opgehaald op 7 jan 2005 ). Het probleem wordt erkend door Kia Nederland. Wim Renger (Technical advisor) van Kia Nederland heeft dit bevestigd. Ze zeggen dat ze het probleem gevonden hebben en dat het klokje vervangen dient te worden. Je moet je dealer een nieuw (aangepast ) klokje laten bestellen, heb ik vandaag gedaan. Succes en de groeten, Benny Quote
Aad Posted February 2, 2005 Posted February 2, 2005 gek he? Mij verteld mijn dealer dat er een draad bij getrokken moet worden en dat dat de oplosing is. Dealer en importeur zijn 't weer eens oneens. ( lees ook mijnverhaal over late 2.4 levering en CO2) PS: Had jij ook een 2.4? Zat daar alu-look interieur in of notenhout/plastic Aad Hallo daar!, Ik heb 't zelfde probleem. (mijn S opgehaald op 7 jan 2005 ). Het probleem wordt erkend door Kia Nederland. Wim Renger (Technical advisor) van Kia Nederland heeft dit bevestigd. Ze zeggen dat ze het probleem gevonden hebben en dat het klokje vervangen dient te worden. Je moet je dealer een nieuw (aangepast ) klokje laten bestellen, heb ik vandaag gedaan. Succes en de groeten, Benny Quote
Yunicx Posted February 7, 2005 Posted February 7, 2005 Het schijnt dat er 1500 nieuwe klokken in bestelling staan voor vervanging vanwege deze problemen. Over "het extra draadje" is mij niets bekend. Quote
Aad Posted February 7, 2005 Posted February 7, 2005 Ik hoop dat ze er op tijd zijn. Andre Kan jij niet eens uitzoeken wat nou de echte oplossing is? Is het nou een xtra draadje of toch de klok? Als er 1500 zijn besteld weet ik eigenlijk het antwoord al. Maar is mijn dealer dan weer eigenwijs of weten ze het toch beter??? Aad Quote
AJ Mol Posted February 7, 2005 Posted February 7, 2005 Aad, Als het goed is moet de dealer het gewoon weten. Elk probleem, mits bekend, wordt door Kia Nederland op de computer gezet. Iedere dealer kan hierin kijken en moet weten wat er aan de hand is. In dit geval zal het klokje echt niet gewerkt hebben. Kia Korea is ook afhankelijk van zijn toeleveringsbedrijf en zal nieuwe geeist hebben. Het draadje zal wel een noodoplossing zijn. Als je echt wil weten wat er aan de hand is, wil ik het wel voor je proberen na te gaan bij onze contactpersoon. Quote
Yunicx Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Het bizarre is, dat zgh. "draadje" zou toch een backup spanning kunnen zijn? Het is net alsof de klok na langdurige ontlading (langdurig sleutel uit kontakt) gereset wordt en vanuit beginpositie opnieuw begint. Dit is vaak rond half twee of twee uur. Net als de stand-by spanning van je autoradio. Als je deze er ook afhaalt, dan ben je de presettings kwijt. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat Kia Nederland vanuit Korea hier totaal geen info over heeft ontvangen, als het alleen maar "een draadje" zou betreffen. In ieder geval is mijn polshorloge een werkende oplossing. Quote
Yunicx Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Ik heb mijn nieuwe klokje er nu iets meer dan een week in zitten en hij loopt nog goed ook... Quote
philip Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 jo de mannen...en vrouwen... Heb dat probleem ook, wacht al 4 maanden op een nieuw klokje. Maar bij mij doet ook nog een ander probleem zich voor. Nl, mijn radio beschikt ook over een gps, deze moet ik ook telkens resetten. Dus niet de radio settings, alleen de gps. Daar deze alsook het klokje een constante voeding nodig hebben, vraag ik mij af of het probleem wel opgelost zal zijn met een nieuw klokje. Quote
xurf4xs Posted April 17, 2005 Posted April 17, 2005 Hallo Philip, Het lijkt erop dat je radio niet goed is aangesloten. De meeste radio's dienen een constante voeding te hebben (ook indien de sleutel uit het contact is genomen). Het lijkt erop dat dit bij jou niet het geval is. Quote
Yunicx Posted April 17, 2005 Posted April 17, 2005 Mijn klokkie loopt echt nog steeds prima ... Quote
Yunicx Posted July 9, 2005 Posted July 9, 2005 Paniek in de tent ! Mijn klok liep 1 minuut voor ! (of liep die andere 1 minuut achter ?) Quote
Recommended Posts