Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 688 weergaven
oldford, op deze auto zitten sensors op vanmorgen nog een ontsteking vervangen maar nog steeds maar 1 vonk op de bobine kabel,dus maandag maar weer verder zoeken, is er op dit forum niemand die dit ook wel eens heeft meegemaaktgroet Steef. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 657 weergaven
BDP-gever (krukaspositie- of toerental-sensor) of nokkenas sensor geen of verkeerd signaal.Soms (maar niet vaak) is de motor-computer kapot. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 681 weergaven
Moter slaat niet aan, auto is na een rit neergezet en ik heb maar 1 vonk als ik hem start op de bobine kabel, zou dit de ontsteking kunnen zijn, of zou er nog andere elementen stuk kunnen zijn, wie heeft dit euvel al eens eerder aan de hand gehad.Bijvoorbaad dank,Steef. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 687 weergaven
het gebeurd in elke versnelling, dus zal waarschijnlijk niet aan motor/software liggenlaat de banden en uitlijnig controlerenedit : uitlijniNg Lees meer...
- 0 antwoorden
- 686 weergaven
Ik zou maar een andere dealer gaan zoeken. Vastzittende rem is toch heel wat anders als een versleten koppeling. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 679 weergaven
bij kia picanto gaat de hoofdrempomp stuk,druk gaat niet meer van de remzuigers en de remmen lopen aan.Als je de koppeling intrapt en je voelt dat de auto vanzelf remt is deze zeker stuk. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 704 weergaven
Tja niet lullig bedoelt hoor maar een koppelingsplaat is een slijtdeel netzoals een remblok heeft deze voering. Deze delen slijten naargelang het rijgedrag of er moet iets anders mis zijn. De picanto heeft een koppelingskabel en dit is even wennen als je een hydraulische koppeling gewend bent. Het enige technische euvel wat eventueel voor kan komen is dat de koppelingskabel of gaffel vastzit maar dit merk je direct met rijden. Als je zelf handig bent haal je de kabel even uit de gaffel op je bak en kijk je of de kabel soepel loopt, de rest is helaas pas te zien als de versnellingsbak eraf is. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 613 weergaven
Tja niet lullig bedoelt hoor maar een koppelingsplaat is een slijtdeel netzoals een remblok heeft deze voering. Deze delen slijten naargelang het rijgedrag of er moet iets anders mis zijn. De picanto heeft een koppelingskabel en dit is even wennen als je een hydraulische koppeling gewend bent. Het enige technische euvel wat eventueel voor kan komen is dat de koppelingskabel of gaffel vastzit maar dit merk je direct met rijden. Als je zelf handig bent haal je de kabel even uit de gaffel op je bak en kijk je of de kabel soepel loopt, de rest is helaas pas te zien als de versnellingsbak eraf is. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 658 weergaven
benzine* picanto 1.o m/tde klacht is dat de motor niet meer boven de 50 km/ per uur komt het vreemde is dan ook al je dan ontkopplet de auto zichzelf direct afremt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 709 weergaven
Beetje tegenstrijdig hier. Als de koppeling versleten is gaat je motor als een gek in de toeren.Jouw klacht "dat de motor niet meer op toeren kwam" is iets geheel anders en is zeker geen koppelingsprobleem.Vul ook de ontbrekende gegevens even in. Brandstof type en motorinhoud. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Halloom een lang verhaal kort te maken, onze Kia picanto heeft na onderzoek een versleten koppeling,* we hadden de klacht dat de motor niet meer op toeren kwam, dit valt niet meer onder garantie, er staat 19.000 km op de teller. Vorig jaar hadden we het zelfde probleeem met de motor en toen heeft onze vorige dealer die nu geen Kia dealer meer is , de klacht niet onderkent en het met een grote beurt afgedaan, toen was de picanto nog in de garantieperiode. wij voelen ons gedupeerd en bij Kia nederland krijg je geen voet aan wal. Iemand hier ook ervaring mee ? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 999 weergaven
Uitkomst ANWB keuring was dat nergens speling of slijtage te zien was.Gaf als oorzaak op dat mogelijk dat auto zo goed geisoleerd was, dat er geen motorgeluid naar binnendringt, waardoor andere geluiden sneller te horen zijn.Verder zonder problemen naar zuid Frankrijk op en neer gereden.Alleen op een oneffen binnenweg lijkt het of het onderstel onder de auto vandaan rammelt. Lees meer...
18 inch op een Cee'd 1 2
door Brutus- 25 antwoorden
- 5,7k weergaven
Een velgenvraagje van mij... Tijdens mijn zoektocht naar mooie velgen, heb ik een schitterend tweedehands setje gevonden. Ik twijfel alleen of ze gaan passen. De maten: 18 inch diameter de velgen vooraan zijn 9 breed de velgen achteraan zijn 10 breed de ET is 30 Zou dit passen op een ! verlaagde ! Cee'd? Volgens mij gaan ze hard buiten de wielkassen komen en gaan daardoor de banden schuren tegen de kassen... Ik gok er een beetje op dat Peterrrr hier uitsluitsel over kan geven? Bij de dealer heb ik een niet-verlaagde Pro-cee'd gezien op 18" velgen, deze waren echter "maar" 8 breed.
Laatste antwoord door Brutus, -
- 0 antwoorden
- 862 weergaven
Tja, met honderden redenen waarom zo'n lampje kan gaan branden denk ik dat je weinig keuze hebt.Mijn kristallen bol is helaas in de reparatie, dus ik heb geen idee wat de oorzaak is.Je kunt een paar dagen gaan meten aan dit systeem (waar je waarschijnlijk ook geen schema van hebt). Zal de klant echt waarderen.Of je betaalt een paar tientjes voor uitlezen en kan gericht zoeken.Of je schaft een scanner aan waarmee je veel (niet alles) kan doen. Bijvoorbeeld Actia, Carmanscan of Launch. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 749 weergaven
oldford schreef:Begin eens met foutcodes uit te (laten) lezen. Scheelt een hoop gissen en zoeken.Ik heb geen uitleestoestel om Kia uit te lezen. Ik kan nu naar de Kia gaan, maar wat is dan nog de zin van dit forum Lees meer...
- 0 antwoorden
- 741 weergaven
Het probleem doet zich vooral voor bij het stationair lopen van de motor,dan is de vacuumopbrengst te laag.vandaag met een collega dealer gesproken die een auto met* hetzelfde probleem heeft,en daar werd de vacuumopbrengst hoger na het spoelen van de motor met forte motor flush dus hebben het vermoeden dat het toch in de oliedruk zit. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 694 weergaven
Begin eens met foutcodes uit te (laten) lezen. Scheelt een hoop gissen en zoeken. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 742 weergaven
Af en toe blijft hetlampje van de ESP branden. Uitschakelen met de schakelaar lukt niet. Soms na stillegen en terug starten is het lampje uit. In en uit schakelen met de schakelaar werkt dan prima.Iemand ervaring mee? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 859 weergaven
Ga eens na door welke sensoren het lampje aangestuurd wordt. In ieder geval vloeistofniveau, maar heeft dit systeem ook een sensor voor onderdruk? Zo niet, dan zou ik sowieso ophouden met het te zoeken in het vacuumsysteem.In je eerste zin heb je het over rijden met de auto en vervolgens heb je het in zin 2 over stationair toerental; is het bij rijden slecht of bij stationair?? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Wij hebben hier een kia sorento staan met het volgende probleem,Als je met deze auto gaat rijden en je remt af gaat het remlampje branden en word het rempedaal sponzig ook remt de auto dan slecht.Dit gebeurd omdat de vacuumopbrengst te laag is bij stationair toerental.waardoor de rembekrachtiger een tekort aan vacuum krijgt.We hebben de vacuumpomp en de rembekrachtiger al vervangen,ook is de bedrading doorgemeten en zijn er verschillende sensoren vervangen,dit zonder resultaat.Als we zo'n zelfde auto naast de betreffende auto zetten en we vergelijken de vacuumopbrengst bij stationair toerental is deze minder.De vacuumpomp is voorzien van 2 kleppen die in verbinding staan …
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
ja dat idee heb ik ook maar waarom ineensik laat hem vandaag of morgen eerst ff uitlezendan maar weer verder kijken Lees meer...
- 0 antwoorden
- 775 weergaven
Ik denk toch dat de startonderbreker erop blijft staan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 839 weergaven
Bedankt voor de feedback, maar open de volgende keer even een nieuw topic en niet doorposten op een oude. mvg, Hansmoderator problemcar Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wij hebben twee kia rio's in de familie 2002 en 2003 allebei lekkage kofferbak links en rechts .Ik had de daklijsten erafgehaald en siccaflex er op gedaan van halverwege dak auto tot aan achterklep auto rubber dus de hele lasnaat blijven volgen.Lekkage opgelost.Na twee maanden weer lekkage toen heb ik in de achterklep de kabel doorvoer dicht gekit en de lekkage* was opgelost.Behalve de lekkage's nog geen problemen gehad. ps het begind met water druppels in de kofferbak bakjes het water loopt achter de loze ruimte van de speakers naar beneden. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 760 weergaven
auto had kapotte kachelradiateur,dashbord gedemonteerd kachel besteld durrde lang voor kachelrad er was , ong 2 maand, toen er in gezet maar nu loopt auto niet meer.auto start wel en slaat direct aan maar na ong 2 seconden slaat ie afbrandstofpomp blijft wel draaien, dus spuit niet meer in, of vonkt niet meerheb in 1e instantie wel vergeten de massa kabel van de bundel op de tunnel balk onder het dashbord vergeten te monterenprobleem lijkt mij iets te maken te hebben met de startonderbreker, maar de a bed werkt wel gewoon heb alle stekkers al div malen gechekt maar lijkt allemaal o.k.iemand enig idee? Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,