Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 677 weergaven
Heb de massa kabel aangevuld met mijn startkabel. helaas zonder resultaat. Ik vraag me af wat er nou werkelijk aan de hand is. Is er echt niemand die de oplossing heeft? Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 718 weergaven
tja, De dealer zegt het niet voor niets. Ik ga morgen even die massa nog eens proberen, anders geef ik het denk ik maar op. De startmotor slaat wel aan, maar pakt de motor niet op ( wel een zoemend geluid)* Dit is sinds de laatste reparatie ( vervanging startmotor) het geval. Als de motor warm is, heeft ie hier geen last van. En als de startmotor de motor oppakt heeft ie er helemaal geen moeite mee, dan start ie direct. Bedankt voor je reactie! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 660 weergaven
Hallo Pablo,Er is een verschil tussen niet starten en niet rondgooien.!Het maakt voor het rondgooien niets uit of je op LPG of op benzine schakelt.Jouw probleem is dat de startmotor niet ronddraait ? Of heb ik dit mis??Als je starter dus niet ronddraait, krijgt deze; ofwel geen spanning op het relais, ofwel de massa is niet (goed) genoeg.In het laatste geval, heeft Hans gelijk, en dien je de massa in orde te maken. Dit kan met een zg. massastrip.Jouw dealer wijt het probleem aan de starterkrans, dat zegt hij niet voor niets. Dus mijn vraag aan jouw is; als je auto NIET start, slaat hij dan niet aan, of gooit de startmotor de motor niet rond?Ralf Lees meer...
- 0 antwoorden
- 731 weergaven
Vanmorgen weer, je moet 10x starten en omzetten op gas en of benzine voordat ie pakt, de motor dan, de startmotor hoor je wel gewoon zoemen. wanneer de motor warm is geeft ie geen startproblemen. Dat is dan toch niet de starterkrans? Zijn er nog meer suggesties behalve de massastrip? De accu heb ik ook al een keer laten controleren, die is in orde. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Inderdaat moet je een flinke ruk geven om de koplamp van onderen los te trekken.Hij zit met een kliksysteem vast.Nu is lampen vervangen mogelijk.Dank zij dit forum kon ik aan de gegevens komen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 811 weergaven
Opgelost probleem, Kia heeft af fabriek een setje te leveren heb ik zelf opgezocht op de site van kia zelf.Ik dacht een dealer te bellen in stadskanaal garage trip, maar die zeiden dat het niet mogelijk was orgineel (bla\bla) achteraf.jammer.. maar goed ik heb het setje morgen in huis. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 867 weergaven
Hans4040 schreef:Controleer de massastrip van het chassis naar de motor.Grote kans dat er een slecht contact is en dat het dus helemaal niet aan de startmotor ligt...bedankt voor je reactie. Wat is de beste plek om de motor met een massastrip aan het chassis te verbinden? Ik heb wel een keer met de startkabel de minpool van de accu met het motorblok verbonden, maar dat was zonder merkbaar resultaat. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 723 weergaven
Heb een Sorento met een lekke keerring achter de flens van de tussenas. Heeft er iemand ervaring met het vervangen hiervan??de flens heeft ook axiale speling en waarschijnlijk is de tussenas ook niet fris.Ik hoor graag reacties,mvg Mike Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
ik reed een lange binnenweg van 80 in de 3e versnelling maar reed toen 90 .In de 6 e versnelling* rij ik met 120 km ongeveer 2300 toeren met bijbehorend laag verbruik.Voorts tav Bullet: ik tank* uitsluitend merkbenzine t.w. BP of Shell en geen rode diesel etc. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 805 weergaven
en? hoe is het afgelopen? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 734 weergaven
Peter, het hoeft niet in de hoogste versnelling als het dan te hard gaat. Gewoon 1 of 2 versnellingen terug schakelen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 796 weergaven
Toevallig "per ongeluk" geen rode diesel getankt ? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 771 weergaven
wordt vplgende week bij de dealer weer geregenereerd.Tevens de olie ververst en de computer geupdated.Ik had daarvoor 45 minuten met hoge toeren gereden, dwz 3500. Hoop nu niet op een bekeuring !! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 700 weergaven
wederom bedankt voor de tip, ik had graag gezien dat dit in de instructieboekjes staat.Ik heb trouwens sinds 3 weken terug dit soort dingen ook gedaan, zelfs 75 km 2x op een dag met hogere toeren en daarnaast tussendoor de snelweg op en even goed gas geven.Er moet dus wat anders aan de hand zijn.(daarvoor reed ik met weinig toeren)Het oliepeil is* goed, niet te hoog. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 706 weergaven
Moderne diesels en korte afstanden gaan inderdaad niet meer samen.Af en toe een flink ommetje maken - 15 minuten met 3500 toeren op de snelweg. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 793 weergaven
Bedankt Oldford,Ik ben 3 weken terug al geweest en er is regeneratie gedaan.Nu na 700 km weer dat lichtje. Ik ga weer terug maar vraag mij gezien je eerdere bericht af of een diesel voor mij wel geschikt is.(Ik rij al jaren allerlei diesels maar rij nu minder sinds 2 maanden ivm pensioen) Lees meer...
- 0 antwoorden
- 770 weergaven
Riekt naar een probleem met regenereren. Maar je hebt zelf 2 weken gelden al het antwoord gegeven wat je moet doen.Hou je oliepeil in de gaten. Als dat stijgt heb je echt een probleem. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 681 weergaven
oke, dit is ook een oplossing...bedankt voor de feedback. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Ik ben er inmiddels uit wat het probleem is. De rechter wiellager aan de voorkant is kapot waardoor het wiel heen en weer slingert en daardoor de remklauwzuigers indrukt. Als je dan wilt remmen moet je de remblokken eerst weer in positie drukken voordat je kunt remmen. De oorzaak dat dit wiellager kapot is gegaan vond ik wel heel apart: De Sorento is automatisch 4-wiel aangedreven. Doordat het profiel van de banden aan de voorkant is iets minder dan aan de achterkant schakelt iedere keer automatisch de 4x4 in. Omdat het niet glad is krijgen de aandrijfas en de wiellagers iedere keer een opdonder, waardoor dus het wiellager kapot is gegaan. Ik heb bij deze het geluk dat mi…
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
Kan iemand antwoord geven op deze vraag ?Ik heb dit probleem van het CHECK lampje al weer gehad na 700 km. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 766 weergaven
Controleer de massastrip van het chassis naar de motor.Grote kans dat er een slecht contact is en dat het dus helemaal niet aan de startmotor ligt... Lees meer...
- 0 antwoorden
- 714 weergaven
Er speelt een vreemd probleem met onze Kia. Hij verslijt startmotoren! De eerste die gesloopt was zei alleen nog maar klik. De volgende zei ook na een anderhalve maand klik, na de derde die ook kaduuk was besloot ik het contact slot maar eens te laten vervangen. Nu maakt de startmotor wel een zoemend geluid, maar pakt ie niet in ene, maar dan wel na een aantal keer starten. De dealer wijt dit aan de starterkrans, zelf denk ik dat het een elektronisch probleem is en dat de bendix rondsel daardoor niet voldoende snel naar buitenkomt om de krans aan te drijven.Het vermoeden wordt versterkt door golven in het stationairtoerental als ik bijvoorbeeld voor het stoplicht sta. Dit…
- 0 antwoorden
- 756 weergaven
probleem is opgelostbij dealer uitlezen gaf geen resultaatuiteindelijke oplossing bleek t schoonmaken van alle stekkers op bakgr sjaak van holland Lees meer...
Hallo, Ik had even een vraag. Zelf heb ik een Kia Pride gehad en afgelopen weekend was ik bij een autobedrijf en daar zag ik een schaalmodel van de Kia Pride staan, alleen de eigenaar wilde het model niet verkopen. Nu is mijn vraag heeft iemand hier toevallig ook zo'n Kia Pride schaalmodel, en deze ook wil verkopen? Of weet iemand waar deze modellen te koop zijn? Ik hoor het graag! groeten, Rene
Laatste antwoord door ReneFRL, -
- 0 antwoorden
- 864 weergaven
Waarschijnlijk ontstekingsfoutdetector achter op de cilinderkop kapot, 1x eerder meegemaakt. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,