Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 758 weergaven
Is gewoon garantie, dus de dealer moet gewoon gaan zoeken, dan wel hulp bij de importeur vragen. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 721 weergaven
Hallo,Sinds november 2009 ben ik in het bezit van een Ceed SW.Wat mij al enige tijd opvalt is dat, hoe ik de Climaat control ook instel, met of zonder automatische bemoeienis, ik na ongeveer een uurtje rijden koude lucht/ tocht krijg. Oplossing is om de verwarming hoger te zetten, maar dat houdt, zeker bij lange ritten op een gegeven moment op.Ik heb al een melding bij de dealer gemaakt, maar hij herkende het probleem niet.Zijn er meer die dit euvel herkennen en is er een oplossing voor te verzinnen?Bedankt alvast voor jullie reactie.Groet,Bart Lees meer...
- 0 antwoorden
- 778 weergaven
FF ter info. Het probleem zat bij de st bekr Pomp. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Op de B-stijl?http://www.automotivetouchup.com/paint-codes/kia.htmof onder de motorkap?http://www.carpaintwizard.co.uk/kia_paint_location.htmlGroet,Bert Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi.Hoe kom ik eigenlijk aan het kleurnummer van mijn kia rio uit 2001 ??Gr Frans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 817 weergaven
voertuig werd ge
- 43 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo, Ik had gisteren nachtdienst gehad, en was extra vroeg opgestaan, want had nog een hoop te doen. Als aller eerste wilde ik even met de buurvrouw regelen dat ik de auto voor de deur kon zetten, want die wilde ik zondagmorgen (heb ik ook gedaan) gaan wassen. Is het eerste wat me opvalt een hele grote kras boven op de motorkap. Ik ben even totaal uit mijn plaat gedaan, wat was ik even boos op de machteloze situatie. Want iemand met toch ergens te weinig hersencellen vermoed ik, vind of de kleur blauw niet leuk, of vind dat ik voor het eerst een nieuwe auto rijd niet zo geslaagd, want iemand heeft een 26cm lange diepe kras op onze motorkap gezet. Hij is dan ook al bi…
Laatste antwoord door jeroen1970, -
- 0 antwoorden
- 823 weergaven
De redenering klopt. Het is een probleem met regenereren.Ik persoonlijk ben niet onder de indruk van de software die dat moet regelen, maar dat wordt lastig te bewijzen.Staat er in het instruktieboekje dat je niet met lage toerentallen of snelheden mag rijden? Of ieder geval niet tijdens regenereren?En wat is te laag? De Nederlandse wet verbiedt het overtreden van snelheidslimiten en die wet gaat voor garantie-bepalingen Heb je een lampje dat aangeeft dat de regeneratie is gestart? Is dit een automaat? Moet je dan met de hand gaan schakelen om het toerental hoog te houden?Lijkt me een gevalletje nieuwe motor op kosten van de dealer c.q. Kia.Dat een diesel motor een verkee…
- 0 antwoorden
- 949 weergaven
vandaag , motor opgeblazen van nieuwe KIA SPORTAGE , diesel , al rijdend op autosnelweg. Kmstand op teller bedraagt 5000 KM.Na controle oliepeil , dubbel zoveel aanwezig als max aanduiding op peilstok.Duidelijk mengsel van olie-dieselbrandstof.Dealer/leverancier geeft als verklaring dat regeneratieproces roetpartikelfilter verscheidene keren is op gang gezet , doch door te weinig KM , aan te laag toerental-te lage snelheid dit reinigingsproces steeds is afgebroken .Bij dit proces wordt de temp opgevoerd -grotere hoeveelheid diesel ingespoten , dit alles elektronisch gestuurdIemand ervaring met dit probleem.Dealer probeert schuld naar bestuurder door te schuiven !! Lees m…
- 0 antwoorden
- 4,7k weergaven
van mijn sorento crdi 16v brandt sinds vorige week het waarschuwingslampje: IMMO in het dashboard nadat ik een nieuwe accu, nieuwe gloeispiralen en een nieuwe brandstoffilter heb geplaatst. starten was 2 dagen goed en toen begon het met koude motor slaat hij niet aan! net of hij niet meer voorgloeid, moet hem aanslepen en dan is het weer starten lopen! wat kan het probleem zijn is dus alleen bij de koude start smorgens!(laat hem eerst ook goed voorgloeien natuurlijk!) wie kan me helpen?? robert
Laatste antwoord door sorentocrdi, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
weet iemand de bandenspanning van een kia sorento voor en achter heb altijd het idee dat deze slap staan het is natuurlijk ook een zware auto Lees meer...
Laatste antwoord door Smart, -
- 0 antwoorden
- 998 weergaven
oke even kijken thanks Lees meer...
- 0 antwoorden
- 877 weergaven
Staat als het goed is op een sticker bij het voorportier* toch?suc6Peter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 953 weergaven
hallohet is inderdaad 34NM.werk zelf bij Kia dealer.vr gr. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
de kia sorento is inderdaad ``swabberig`` kwa wegligging.je kunt hier dus niks aan veranderen, tenzij te andere schokdempers monteerd. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 724 weergaven
FransHou het bij 1 topic. Meerdere topic's openen draagt niet bij tot een snellere oplossing, dit werkt eerder averechts.Gr. paul (moderator problemcar) Lees meer...
- 0 antwoorden
- 732 weergaven
Heb net nog maar eens naa rHeuts gebeld.Daar zeggen ze dat ik oude asje en moeren weer moet gebruiken.Vreemd mmar ja.Gr Frans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Frans Heb je goed in de verpakking gekeken ,de beschrijving en eventueel moeren zitten er bij.* Succes. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 767 weergaven
Hoi.Ik heb voor mijn kia nieuwe schokbrekers (Monroe )gekocht.Als ik deze wil monteren moet ik dan weer de oude pen gebruiken om hem boven vast te zetten?Want er zitten geen nieuwe pennen bij.Of moet je die apart bestellen?Ik dacht dat alles gewoon bijelkaar zou zitten bij nieuwe schokbrekers.Gr leek Frans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
34 nm dacht ikgr Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
hoeveel moet men de bouten aanhalen bevestiging injectoren NM?????????dank bij voorbaat grts Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
@bolle-2,Nog een advies. Het leek er bij mij in eerste instantie op alsof het zoemende geluid van voor kwam. Na goed luisteren tijdens het rijden met zonemans, bleek het geluid toch inderdaad van midden-achter te komen.Op zich is eventuele speling makkelijk te kontroleren. Het zoemende geluid hoeft echter niet altijd door erg veel speling veroorzaakt te worden.De afstelling van de pignon-as komt vrij nauw. Het aandraai-moment van de asmoer ligt tussen 127 - 284 Nm. Zoals je ziet is dat een heel groot bereik. Let er dus op om de zaak niet zomaar effe vast te trekken. Want dat kan je het differentieel (pignon-as, afstandringen, twee konische lagers) ernstig beschadigen. Het…
- 0 antwoorden
- 734 weergaven
Dit is nou prezies het zelfde met mijn auto aan de hand is Masimo. Ik heb het over het zoemend geluid. Ben van alles aan het nakijken echter zonder succes. Ik laat je weten als ik iets gevonden hebt. Wat ik zeker weet is dat het niet van de motor afkomt want daar is van alles al vervangen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 755 weergaven
Het probleem is opgelost.Het zat in de flens van het achterdifferentieel. Na kontrole bleek dat er veel radiale speling (1-2 mm) zat in de flens / lager. Eerste vermoeden was dat het buitenste konische lager van de pignon-as kapot was. De achterste kardanas eraf gehaald en toen bleek de moer waarmee de flens vastzit aan de pignon-as te los te zitten. Deze volgens de gegevens in het werkplaatshandboek afgesteld.Daarna was het zoemende geluid en het trillen verdwenen. Een raadsel hoe die moer los is komen te zitten. Maar gelukkig een nul euro reparatie. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 838 weergaven
hoi.In stand 4 doet ie het ook niet, hij is helemaal dood.Kreeg een tip dat het relais stuk is.Dus dat word weer naar de garage.Gr FransGr Frans Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,