Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 792 weergaven
Dat snap ik ook niet helemaal maar na wissen foutcode en weer starten loopt de motor niet goed geen werking lambdasonde .En nadat je pool van accu hebt gehad paar seconden dan is het weer goed vreemd maar waar. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 879 weergaven
EOBD hoort ook de zelf-lerende waardes te clearen, dys dan begrijp ik niet waarom je de accupool er even af moet halen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
Met bosch tester eerst kia specifiek en daarna EOBD later in auto met wow tester EOBD Lees meer...
- 0 antwoorden
- 820 weergaven
Maar waarmee heb je de code gecleared? Kia specifiek of EOBD? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 713 weergaven
Twee testers aanwezig wow en bosch kunnen kia aan en EOBD. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 840 weergaven
Waar wis je de code mee? Kia specifiek of met EOBD? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 801 weergaven
Nee motorsteunen in orde kabelboom zit niet strak los gehad en bewogen geen verschil.Als je al heel voorzichtig gas geeft gaat lambda gelijk terug en blijft op vaste waarde staan motor loopt dan waardeloos.Al wis je de fout motor blijft slecht lopen alleen na reset pool eraf weer netjes stationair. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 922 weergaven
P0102 is Mass Airflow sensor circuit laag.Als dat signaal naar 0 gaat, dan gaan er gekke dingen gebeuren. Zelf-lerende systeem slaat op hol en gaat dan verrijken bij stationair wanner de air mass weer werkt.Maar waarom de air mass pas gek doet wanneer je gas geeft? Beweegt de motor? Motor-steun defect of zoiets?En dan gaan trekken op een iets te strak staande draadboom? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 919 weergaven
Vandaag nog even kunnen meten maar ivm weinig tijd nog geen viergasmeting en meetwaarden van LMM.Maar wat ik wel even snel heb gemeten is dat motor alleen goed gaat lopen en dat de pendelwerking sonde aanwezig is als je accupool los hebt genomen en start zonder gas te geven.Dus - pool eraf en er weer op dan geen gas geven lambda 0.2volt tot 0.9 volt en alle cilinders lopen goed mee .Ga je naar deellast of vollast dan stop sonde met regelwerking en staat weer stil op arm .Ik zal maandag even meetwaardeblok uitlezen div temperaturen en viergameting doen maar het is wel raar dat motor goed loopt zonder dat je gas geeft.Zag nu wel foutcode po102 terug komen ik geloof dat dat …
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
P0170 is te arm mengsel. Klopt ook met wat je meet op de lambda-sonde.Lees met EOBD de Long Term Fuel trim uit. Is deze negatief dan codes clearen (of ze er zijn of niet), zodat de zelflerende waardes weer op nul komen.Lees Lambda-signaal uit met motor nog koud. Is dat 0,45 Volt?Wat voor signaal geeft de LMM af bij stationair? Eventueel met EOBD krijg je gram/seconde.Zoek naar valse lucht aan de inlaat kant, Vergeet de carter ventilatie niet. Is de uitlaat volledig dicht? Klein lekje in het spruitstuk kan dit ook veroorzaken.Kontroleer of alle 4 cylinders voor 100% meewerken.Wat voor signaal/waarde krijg je van de koelwater en inlaat lucht temperatuur sensors?Wat voor waa…
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo wij hebben een Kia met het volgende probleem auto kwam binnen met 3 fouten .Twee fouten hadden te maken met luchtmassa probleem luchtmassameter is vervangen deze twee fouten zijn nu weg lampje storing is ook uit .De klacht die er nu nog is is dat de auto na starten een paar seconden goed loopt en dan te zacht stationair gaat lopen en soms gaat halen naar ongeveer 2000 - 3000 tpm en dan weer langzaam.Maar haal je accupool eraf dan loopt auto weer even goed daarna weer te langzaam.Maar foutcode po170 komt terug systeem kontrole op vacuum lek niets te vinden .De lambda sonde blijft staan op 0.2 volt en dus geen pendel werking.Nieuwe sonde helpt niets blijft hetzelfde p…
- 0 antwoorden
- 908 weergaven
u-l-f-t schreef:jan5047 schreef:pomp oorzaak dat slijpsel komt* waarschijnlik van de pomp vandaansucces jan Hoi Jan heb jij dit als eens meegemaakt bij deze auto?* Gr Gerrit Nee want deze auto ken ik niet is niet mijn eigendom, ik neem aan dat hij van u is,maar zonder gekheid als je alee andere draaiende delen hebt vervangen kan het toch enkel van de pomp komen lijkt mijgr jan Lees meer...
Raam (Kia)
door Administrator- 0 antwoorden
- 646 weergaven
Dat weet ik niet ga ik dat morgen kontroleren.dankje Jerry. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 711 weergaven
jan5047 schreef:pomp oorzaak dat slijpsel komt* waarschijnlik van de pomp vandaansucces janHoi Jan heb jij dit als eens meegemaakt bij deze auto?* Gr Gerrit Lees meer...
- 0 antwoorden
- 720 weergaven
pomp oorzaak dat slijpsel komt* waarschijnlik van de pomp vandaansucces jan Lees meer...
- 0 antwoorden
- 770 weergaven
Hoi wie weet er een oplossing bij de branstofpomp tikt die en er ligt ook slijpsel in de deksel rondom de poelie van de pomp de loop en spanrollen zijn vervangen maar zonder resultaat soms tikt die weer en soms is het weer weg. Lees meer...
Raam (Kia)
- 767 weergaven
je hebt de schakelaar vervangenis het rtaam hevel in de duer zelf niet stuk Lees meer...
Raam (Kia)
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal,Ik heb Kia joice uit 2000, sinds voorgeweek myn raam beidenning doet het niet.ik heb by de deeler mekanisma beesteeld(waar de knoopjes zit) nieuwe bedinning doet het zelfde probleem.hy maakt beetje geleud by de knopendoos.nieuwe doet het ook zelfde.Waar moet ik anders zoeken de probleem of wat moet ik er aan doen?om te oplossen de probleem.het is lastig nu weerkt geen een raam.Alwast bedank. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 773 weergaven
@ Masterscoot,De achterruit verwarming werkt, het was de zwarte stekker.Dank voor de info.Mvg,Richard Lees meer...
- 0 antwoorden
- 779 weergaven
Uiteindelijk gehele inhoud van de katalysator vervangen incl. pakkingen. loopt weer als nieuw!Rob Lees meer...
- 0 antwoorden
- 665 weergaven
vraag je dealer of er andere software voor de automaat is want dit is volgens mij namelijk wel het geval. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 926 weergaven
kijk even op de zijkant van de schakelaar daar zit meestal een gekleurd rond stickertje welke hoort bij de kleur van de stekker.sucses Lees meer...
- 0 antwoorden
- 735 weergaven
Auto is idd ingevoerd, maar lijkt me geen probleem.Motor wordt niet veel warmer bij stationair draaien. Heb het weekend 2 maal 2,5 uur ermee gereden. Rijd op zich prima maar alleen de verwarming doet het zeer laat en pas behaaglijk op 32 graden. Op een normale 24 blijkr het koud. Ook blijft de voetenruimte vd passagier koud. Is zo'n thermostaat makkelijk te vervangen en waar kun je deze krijgen? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 861 weergaven
Temperatuurprobleem lijkt op een defecte thermostaat. Wordt de motor warmer als je langdurig stil staat met draaiende motor?Historie van de auto (wel of niet ingevoerd) kun je op de site van de RDW nagaan.https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx Lees meer...
- 0 antwoorden
- 864 weergaven
Goedendag,Ik heb zojuist een Sorento particulier aangeschaft. Nu zit ik met de volgende zaken,- enkele schakelaarlampjes werken niet.- temperatuurmeter komt maar net boven het eerste streepje uit en zakt ook regelmatig. Verwarming werkt traag en pas op het maximale aantal graden, 32!- Heb geen afstandbediening voor de CV, kan die makkelijk geplaatst worden? Is het tevens ook mogelijk een zogenaamde klapsleutel te gebruiken ivm de* * *startblokkering?- Als laatste wil ik een tomtom inbouwen in het bovenste bakje op het dashboard. Hoe verwijder je de middenconsole?Het zijn veel vragen ik weet het. Ik hoop dat jullie het geduld hebben ze te beantwoorden.Het gaat om een Kia S…
Laatste antwoord door Administrator,