Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 812 weergaven
hoi de kleppen dien je te controleren met de motor in koude toestand, de afstel gegevens zijn: inlaat 20 en uitlaat 30.je kunt ze afstellen d.m.v. plaatjes, die zijn bij de dealer te verkrijgen.voor de distributie riem heb je geen speciaal gereedschap nodig.uiteraard wel een lucht sleutel voor de krukasbout. en een inbus voor de spanrol. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 910 weergaven
Beste MensenIn het instructie boekje staat dat ik bij 60.ooo Km de kleppen moet stellen /controleren wie kan mij aan de afstel gegevens helpen. ook wil ik de distributie riem vervangen is hier speciaal gereedschap voor nodig ?Peter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
hoe verwijder je een post?
Laatste antwoord door Venga1, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Het enige dat nog overblijft is EGR? Er kunnen nog wel 100 dingen aan mankeren. Controleer bijvoorbeeld de benzinedruk maar eens. Je schrijft "1.3 i " maar is het wel een "i"? Deze auto's hadden sowieso tot in 2000 carburateurs. En die wilden ook wel smerig worden, is de pakking tussen carburateur en inlaatspruitstuk wel heel? Als je volgas rijdt, is dan alles goed? Het lijkt mij een vacuum-probleem. Doet de vervroeging het wel? Lees meer...
Laatste antwoord door Ton Post, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Als over weken mijn Ceed SW geleverd word zit daar een pioneer AVIC-F10BT in. Nu kan ik voor de muziek gaan kiezen uit een USB stick (goedkoop) of een IPOD (duur). Zijn er al mensen die ervaring hebben met een pioneer systeem en de ipod of usbstick. Volgens de handleiding zou er met een ipod meer mogelijk zijn. USB stick is waarschijnlijk recht toe recht aan mappen afspelen. IPOD kun je afspeellijsten maken, albumweergave, over mappen heen afspelen, etc. Maar heeft iemand voor mij de voor en tegens van beide mogelijkheden.... Voor de IPOD word een aparte kabel meegeleverd in het comfortpack. Dus dat probleem is in ieder geval opgelost.
Laatste antwoord door Smart, -
- 0 antwoorden
- 828 weergaven
Ik ga het proberen je hoort nog hoe het afloopt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 880 weergaven
Luchtmassameter kun je testen door met EOBD uit te lezen en een volgas run maken tot zo'n 6000 rpm.Per kw die de motor levert moet je minstens 1,1 gram/seconde krijgen.Dus een 100kw motor (136pk) heeft minstens 110 gram/seconde nodig.Haal je die waarde niet dan is of de LMM defect of er is valse lucht. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 706 weergaven
EOBD is uitgelezen feul trims waren o.k. lamda waardes ook Ik neem hem morgen mee naar de zaak en hang hem inderdaad even aan de 4 gas tester om te kijken wat de werkelijke waardes zijn Lees meer...
- 0 antwoorden
- 794 weergaven
Kun je EOBD uitlezen? Lees dan in live data de long term fuel trims uit en de waardes van de lambda-semsors.En een 4-gas meting doen?Plaats alle waardes en eens kijken wat we er aan kunnen zien. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 749 weergaven
Bij acceleren smoort de motor, ontsteking is goed benzinefilter is al vervangen benzinedruk is 2,5 a 3 bar, ik heb de auto bij een dealer laten uitlezen maar zonder resultaat geen storing gevonden, ik zit nu zelf aan een defecte luchtmassameter te denken, kan er een kopen bij de sloop voor
- 0 antwoorden
- 991 weergaven
@primera: Klopt helemaal, maar ik doe het 20% voor de aanbevolen kmstand. Bij deze is dat vroeg bij een C5 is dat bij 130.000km. Ik neem altijd deze marge in acht en komt ook meestel uit met de gegarandeerde leeftijd van de riem. En zo veel kost een setje niet. 113
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Normaal is 90.000km vroeg genoeg,het is niet nodig om dit voortijdig te gaan doen.Of je moet van je geld af willen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal.Met 73.000km op de teller wil ik mijn distributieriemen en rollen vervangen. Normaal 90000km maar ik neem geen risico. Ik bestel de stukken via http://www1.kfzteile24-shop.de. Goedkoop, snel en originele kwaliteit. Heb de 2 riemen en 3 rollen (2 soorten). Ik heb al enkele distr.riemen mee helpen vervangen bij PSA dus weet de grote lijnen. Nu had ik graag nog enkel de afstelgegevens gehad. Waar juist op letten? Alle Montagetips welkom. Tijdens het monteren zal ik foto's maken om later te publiceren.MvgNovemberMagentis 2.0* 100kw automaat G4JP Lees meer...
- 0 antwoorden
- 869 weergaven
nou ik denk dat dat in dit geval niet meer helpt de boel zal wel uitelkaar moeten als ze zeggen dat het bij de 4 de cilinder vandaan komt.groetjes jan. Lees meer...
verlichting radio
door patbelg- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Is het zo, dat bij een standaard radio-mp3speler bij Carens, alleen het display oplicht en de druk toetsen niet verlicht zijn?Heel vervelend om snachts een andere post in te stellen.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 852 weergaven
Goeiemorgen,Mijn Kia Carnival verbruikt motorolie en rookt heel erg uit de uitlaat. Bij de garage heeft men t nagekeken en kwam erachter dat het de 4e cilinder is die de motorolie verbruikt/verbrand.Kan iemand mij vertellen of er een middel is die ik in de motor kan doen om de slijtage te dichten. zoiets als "stop smoke of no smoke". en weet iemand in hoeverre dit gaat helpen???Gr. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 792 weergaven
mijn binnen verlichting blijft aan en alarm voor gordels en deuren blijft af gaan en heb de zekering en uit en er weer in gedaan,maar geen resultaat,stekker uit het kastje onder het dashbord gehaalt en het was over,maar kan dit kwaad en weet iemand en oplossing voor fit probleem.groet jacco Lees meer...
- 0 antwoorden
- 697 weergaven
Sorry Patje en Jopiekees, ;-)Lees jullie berichtje net pas, kreeg nl geen mailtje dat er weer een reactie was op mijn vraag.Heb tot op heden geen last meer en heb eigenlijk mijn airco alleen aan om mn ramen niet te doen beslaan.Maar ik zal hem nu steeds de hele rit aan gaan houden en het dan in de gaten weer houden.Er was niet net een onderhoud aan mijn auto gedaan, voordat dit probleem zich openbaarde.Er branden ok geen lampjes in het paneel, daarna konden ze ook niets uitlezen. En je ruikt ook niks.Nou ja, we wachten maar weer af.En Patje, misschien tot ziens in Swancity. ;-)Gr, Caroline Lees meer...
- 0 antwoorden
- 860 weergaven
Lijkt heel erg op een defect lager in de versnellingsbak, maar geluiden is heelmoeilijk zo te zeggen, kan misschien beter* even een monteur mee laten rijden. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 766 weergaven
Kachelweerstand is waarschijnlijk defect.Kachel werkt dan uitsluitend in de hoogste stand.Succes Lees meer...
- 0 antwoorden
- 724 weergaven
Mijn Ventilator werkt alleen op de hoogste stand. Wanneer ik hem lager zet dan werkt hij niet meer.Heeft iemand al eerder dit probleem gehad en weet hij wat de oplossing kan zijn?Misschien is iemand in het bezit van een elektrisch schema of weet waar ik deze kan krijgen.Sorento is van 2005.Alvast bedankt,Peter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Gerard van Ingen schreef:Het is de klant zijn beslissing zo door te rijdenHet is niet de vraag OF het verkeert gaan, maar wanneer......Gr. paul Lees meer...
- 0 antwoorden
- 910 weergaven
Daarvoor lijkt met me nu te laat.Persoonlijk zou ik zo niet durven verder rijden.* Als de punt loskomt heb je geen gloeibougie nodig, maar een compleet motorblok. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
wat wel eens wil helpen is forte roet verwijderaar er in spuiteneffe in laatenwerken en dan laten loopen zo haal ik meestal zonder geweld verstuivers uit een kop .d.v.b ford focus en renault meestal heb ik dan geen slagtrekker of zo nodig.groetjes ferdiv Lees meer...
- 0 antwoorden
- 960 weergaven
Hoi, heb je een nieuw koppelingsset gemonteerd en hij gaat nog zwaar? Wat ook wel voorkomt is de koppelingskabel die vast gaan zitten. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,