Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 769 weergaven
ik ook niet ik denk niet dat dat een oplossing is maar ja proberen kan natuurlijk altijd al denk ik dat er maar twee mogelijkheden zijn.een rustig schakelen.twee repareren.groetjes jan. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 748 weergaven
jan T schreef:eerst controleren of de koppeling goed is.het zal wel hydraulishe zijn dus kijk of er lekkage is en dat er geen lucht in zit.ik denk van niet want dan zou je warm ook last hebben.ik vermoed dat de synchromes van de 2 slecht is.het enigste wat je kun proberen is andere bak olie.helpt dat niet dan zal de bak uit elkaar moeten.groetjes jan.jan bedankt voor je reactie,heb er al een andere olie ingedaan.iets beter maar nog niet optimaal,zou een teflon of zoiets helpen?heb daar geen ervaring mee namelijk.gr chris Lees meer...
- 0 antwoorden
- 716 weergaven
eerst controleren of de koppeling goed is.het zal wel hydraulishe zijn dus kijk of er lekkage is en dat er geen lucht in zit.ik denk van niet want dan zou je warm ook last hebben.ik vermoed dat de synchromes van de 2 slecht is.het enigste wat je kun proberen is andere bak olie.helpt dat niet dan zal de bak uit elkaar moeten.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
hee allemaal,heb hier een sorento 2.4 met een handgeschakelde bak.nu is het zo dat hij koud erg zwaar schakelt van 1 naar 2 en met het nodige kabaal.als je de pook even tussen de versnellingen laat rusten gaat het met minder geluid.ook lijkt het of de koppeling niet goed ""vrij""komt.als de auto warm is en een poosje heeft gereden zijn de klachten weg.is er iemand die me wat tips hieromtrent aan de hand kan doen??????met vr gr chris Lees meer...
In mijn Carens zit een radio type "hn445-un".Nu is mijn vraag of het normaal is dat ,wanneer ik m'n lichten aansteek de druktoetsen niet verlicht worden van mijn radio? Alleen het display is verlicht.Volgens mijn dealer is dit normaal, maar ik heb zo m'n twijfels daarover.
Laatste antwoord door Doberscooby, -
- 0 antwoorden
- 668 weergaven
Ik heb ondertussen 45.000 km en het aarzelen is er nog steeds af en toe. Het verergert ook niet dus niet getreurd!Mvg, Alex Lees meer...
- 0 antwoorden
- 625 weergaven
ja dat klopt want als de motor stil staat werkt de dynamo niet en is de spanning constant.juist als de motor loopt werkt de dynamo en als deze dan niet goed regeld kun je spanningsverschillen krijgen dus wiseling van spanning en daar door de verlichting die je ziet flikkeren.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 650 weergaven
hij doet het alleen maar als de motor loopt gewoon als de motor niet draait dan is er niks aan de hand Lees meer...
- 0 antwoorden
- 654 weergaven
De kat is eruit.* Geen spoor van olie ! !Echter wel een compleet ge-erodeerd catalysatormatje. Toevallig kom ik van oorsprong uit exhaust research en ken het erosieprobleem.Om de bricks in de closecouple kat (2 stuks) zitten twee matjes gewikkeld van een heel korrelige structuur. Deze zijn
- 0 antwoorden
- 726 weergaven
Hij rookt dan helaas niet blauw, daar is het bij deze motor niet aan te zien. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 711 weergaven
controleer de afgeregelde spanning van de dynamo want mij lijkt het dat daar het probleem zit.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
ik heb een probleem met mijn kia wanneer mijn verlichting aanstaat dan flikkert het licht en naarmate ik meer gas geef gaat het sneller ook de binnen verlichtin vertoont het zelfde probleem wanneer de motor warm is en de koelfan slaat aan dan hoor je ook een geluid wat het zelfde ritme heeft als het flikkeren van de verlichting alsof het tempo van de fan dan vermindert en versnelt * hoop dat iemand me aan een oplossing weet te helpen Lees meer...
- 6 antwoorden
- 3,4k weergaven
Omdat ik die ouderwetse gemotoriseerde antenne op mijn Sorento beu ben,heb ik vandaag een dakantenne type GOLF geplaatst achteraan op het dak.Veel gepast en gemeten om de ideale plaats te vinden.(als de achterklep met geopend venster opgeklapt word mag de ruit de antenne niet raken...) Alles is prima gelukt,het ziet er echt fraai uit. De radio is al op de nieuwe antenne aangesloten en speelt uitstekend. Nu komt telkens dat ik het contact aanzet die oude antenne nog te voorschijn. WIE weet hoe ik dat kan deaktiveren??? Zijn er soms forumleden die hier ervaring mee hebben? Ik heb de zoekfuncties op dit en het Duitse forum al geprobeerd,maar zonder resultaat. Ik bedoel…
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 0 antwoorden
- 865 weergaven
De verhalen van het olie verbruik heb ik al allemaal vernomen, echter het is de auto en motor op geen enkele manier aan te zien. Hij zou dan toch blauw moeten roken of zo. Trouwens topsnelheid is nu 110. We gaan er inderdaad eens de kat onderuithalen. Ik zal de lamda waardes nog eens uitlezen en noteren.Rob Lees meer...
- 0 antwoorden
- 776 weergaven
Olieverbruik is inderdaad een bekend euvel bij deze modellen...... Lees meer...
- 0 antwoorden
- 795 weergaven
Verstopte voorste kat en eventueel 2e kat. Waarschijnlijk alleen de voorste kat dichtgesmolten door olieverbruik. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 778 weergaven
Mijn man wilde vandaag achteruit rijden maar dit lukte niet met zijn versnelling.Ook viel de kilometerteller uit en nog wat andere dingetjes,wie heeft dit probleem ook weleens gehad en wat is het?Alvast bedankt voor uw reactie Lees meer...
- 0 antwoorden
- 702 weergaven
kat even los maken en gaan rijdenals ie dan goed trekt(geeft dan wel een fout omdat ie de lambda na de cat niet meet)weet je tdan kat vast demper losnog goed demper dichtniet goed kat dicht Lees meer...
- 0 antwoorden
- 730 weergaven
Mogelijk een verstopte kat of demper.Wat geven de lambda-sondes (voor + achter de kat) aan bij stationair en verhoogd toerental?Wat is de waarde van de Long term fuel trim als je die met EOBD uitleest? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 709 weergaven
Ik heb hier een sorento 2.4 van 2003 met 67dkm. (full option) Onderhoudsstatus perfect.Er ontbreekt vermogen vanaf 2500toeren. Als je het gaspedaal langzaam met de toeren meelaatgaan kom je uiteindelijk tot een acceptabele snelheid. Druk je de gaspedaal een beetje sneller door dan valt hij terug en geeft dan ook nog eens behoorlijke schokken. Uitlezen geeft geen foutmelding alhoewel de waardes van de Lamda argwaan wekken. klinkt dit bekend voor een defecte cat of komt dit overeen met een andere storing?Rob Lees meer...
- 0 antwoorden
- 886 weergaven
mijn gegevens zeggen geen riem en geen ketting maar tandwielen weet alleen niet of ze vervangen moeten worden . zou dit bij nissan navragen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 852 weergaven
Beste Mr 21991Dank voor de info , Waardoor wordt de waterpomp dan aangedreven ? Heeft die een apparte riem? dan doe ik die ook meteen vervangen Groet Peter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 799 weergaven
de waterpomp wordt niet door de distributieriem aangedreven, maar als je de waterpomp wilt vervangen moet de distributieriem er wel af.dus gewoon waterpomp/koelwater mee vervangen, heb je het in een keer goed voor elkaar. succes Lees meer...
- 0 antwoorden
- 688 weergaven
Ik heb u een mail gestuurd met mijn ervaring met hetzelfde startprobleem. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 678 weergaven
Beste Mr 21991Dank voor de gegevens. Lucht sleutel en inbus heb ik, Is het ook verstandig om de waterpomp te vervangen ?Groet preter Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,