Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Mijn '99 1.3i Kia Pride Wagon heeft een zeer onregelmatig toerental in verschillende bereiken (o.a. stationair maar ook rond de 2000RPM en 3800-4100RPM).Vervangen zijn verdelerkap & rotor, bougies minder dan 8000km, alle vacuumslangen nagekeken en gerepareerd.Normaal gezien loopt hij als een naaimachine indien kou maar na 2-3km begint de onregelmatigheid.Hoe test is de MAP-sensor? (afbeelding zou wel handig zijn) Heeft deze KIA ook een BDP-sensor? Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 870 weergaven
was luchtmassamter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 795 weergaven
ben je zeker dat de zekeringen goed zijn van de radio je moet 2 spanningen hebben aan de radio een constante en een geschakelde. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 662 weergaven
OK* bedankt !!zal sterker moeten worden Lees meer...
- 0 antwoorden
- 787 weergaven
2 grote waterpomptangen erop zetten ivm kantelen van de zuiger in de remklauw. Dan krijg je hem wel teruggeperst. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 914 weergaven
Krukassensor gaat regelmatig stuk bij een 2.4 motor. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 720 weergaven
ik ga er mee aan de slag alvast bedankt.. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 741 weergaven
Ook niet als je het ontluchtingsventieltje op de remklauw open zet? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 648 weergaven
/ Lees meer...
- 0 antwoorden
- 704 weergaven
Kan er mij iemand advies geven bij het vervangen van de voorste remblokken van een kia cerato 2.0 D.Ik krijg de zuigers niet terug in de klauw voor de nieuwe remblokken te monteren.De zuiger draait wel rond maar gaat niet terug in de klauw!Is er hier oplossing voor ? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 834 weergaven
Kan er mij iemand advies geven bij het vervangen van de voorste remblokken van een kia cerato 2.0 D.Ik krijg de zuigers niet terug in de klauw voor de nieuwe remblokken te monteren.De zuiger draait wel rond maar gaat niet terug in de klauw!Is er hier oplossing voor ? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 654 weergaven
't Zou een per ongeluk (gedeeltelijk) losgetrokken connector achter je dashboard kunnen zijn. Of een doorgeslagen zekering. suc6Peter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 713 weergaven
na het uithalen van auto radio werkt de centrale vergrendeling niet meer ook als ik de radio er weer in doe werkt deze niet meer ook doet de klok het niet meer!! wat zou het kunnen zijn wel als je start doet de startonderbreker het wel ... Lees meer...
- 0 antwoorden
- 833 weergaven
Heb de firma Van der Bilt gevraagd via E-mail wat nu werkelijk het probleem veroorzaakte en de firma kwammet deze verklaring:Het startprobleem van lpg auto's met een Vialle lpi systeem komt bijnaaltijd door het doorlekken van de lpg injectoren. Dit kwam niet heelveel voor en bij de eerste reparatie zijn deze injectoren dan ook getesten de injectoren die lekkage vertoonde zijn vervangen voor nieuwe.Echter het probleem stak landelijk de kop op en heel veel auto's kregenlast van hetzelfde probleem. Vialle heeft hierop een nieuw type injectorontwikkeld en deze hebben wij bij de 2e reparatie ook in uw autogemonteerd. met vriendelijke groet, Van der Bilt Autogas B.V.Michel van …
- 0 antwoorden
- 837 weergaven
na het installeren van een autoradio doet mijn centrale vergrendeling het niet meer, heb alle zekeringen na gelopen geen kapot ook doet de radio het niet meer op het display lijkt het op deze niet wil opstarten..alle lampen enzo doen het . dus waarom doet mijn radio en centrale vergrendeling het nu niet meer na het afkoppelen en terug stoppen van de auto radio???alvast bedankt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 799 weergaven
ok bedankt voor reactie en informatie. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
OBD2-stekker was pas verplicht vanaf 2001 (heet ook officieel EOBD, OBD2 is in Amerika), dus dat kan wel kloppen dat je hem niet kunt vinden.Auto is alleen uit te lezen door de dealer en door een professioneel uitleesapparaat met de juiste stekker en software. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 720 weergaven
bedankt voor reactie maar ik kan nergens een obd2 stekker vinden, er is wel een witte stekker maar geen obd2 Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
volgens mij links onder dashboard.Het is bij ouder model mogelijk dat hij nog geen obd stekker heeft.Je kunt deze alleen met kia tester uitlezen gds/hi scan.Zit dan volgens mij witte stekker op de zelfde lokatie. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 877 weergaven
Denk ook aan de smoorklep in de luchtinlaat.Deze klep wordt door een vacuumklepje aangestuurd.Dit klepje wil wel eens doorlekken.Je kunt deze smoorklep ook afsluiten,klant merkt hier niks van.Het doel van de smoorklep is alleen voor het naschudden van de motor te verminderen na afzetten. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 755 weergaven
Mooi zo, bedankt voor de feedback.mvg,Hans. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 719 weergaven
Het ziet er naar uit dat de gas installateur( van der Bilt) het probleem heeft gevonden.Het lag toch aan het soort injector dat gebruikt is.Naar verluid zijn er gemodificeerde injectors gemonteerd.De auto start nu in 1 keer,nadat de auto half september voor de zoveelste keer terug is geweest.Hopelijk is dit de oplossing , mochten er nog vragen zijn hoor ik dat graag.Bedankt voor alle reactiesgroetBart56 Lees meer...
- 0 antwoorden
- 793 weergaven
waar zit uitlees stekker van een kia joice bj 2000 ik kan nergens vinden alvast bedanktmvg yilmaz27 Lees meer...
- 0 antwoorden
- 916 weergaven
Bedankt voor de feedback, allebei. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
sivo schreef:hallo,sorry voor late reactieheb de ice-sensor vervangen en ook op andere positie gemonteerd (vlakbij de aan en afvoerpijpjes)airco werkt al 10.000km perfektgroeten siemMijn probleem is ook opgelost. Was iets complexer als alleen de ice-sensor van plaats veranderen.Ice-sensor verplaatsen en vernieuwen was wel 1 van de oplossingen... Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,