Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 779 weergaven
Heb sinds een tweetal weken lawaai aan mijn linkervoorwiel. Heb bij verschillende garages gevraagt wat dit probleem kon zijn en dit zou de lager zijn die versleten is.Nu heb ik een nieuwe lager laten persen en na enkele kms hoor ik terug hetzelfde geluid.Als ik de wagen opkrik heb ik geen spelling maar dit had ik voordien ook niet.Erkent iemand dit probleem en wat eventueel de oorzaak kan zijn.Bedankt Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 825 weergaven
ja je zou van het contactslot uitgaan ik weet niet of deze wagen een los electrisch deel hebben.haal de stuurkolom afdekking weg en meet eens op de bedrading en of er een draad is waar wel spanning op staat en bij draaiende motor niet.als je aan de sleutel juttert gaan ze het dan wel doen.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 943 weergaven
Ik heb een voor mij vreemde elektrische storing. Gisteren wilde ik de aanjager aanzetten maar deze deed niets, daarom wilde ik de elektrisch bediende ramen wat openen om zo wat koele lucht in de auto te krijgen maar ook deze werkten zowel links als rechts niet. Ik dacht gelijk aan een kapotte zekering maar deze waren in orde. Daarna onder de motorkap gekeken naar de hoofdzekeringen en ook die waren in orde. Even later kwam ik erachter dat zowel de ramen als de aanjager gewoon werken als ik het contactslot aanzet maar de motor niet start. Als ik de motor start werken beiden niet meer, het zou kunnen dat er meer elektrische dingen ook niet werken zoals de ruitenwissers maar…
- 0 antwoorden
- 755 weergaven
Bedankt voor de feedback!grPeco Power Lees meer...
- 0 antwoorden
- 890 weergaven
opgelost.motor in de tod bak was naar de filistijnen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 724 weergaven
Mijn Italiaans is niet zo goed en de beste man zei iets waarin ik "injector" kon verstaan, dus vandaar. Dinsdag hoop ik dat het probleem gevonden en getackeld is. Ik houd jullie op de hoogte. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 939 weergaven
ik heb bij deze kia de opvangbak onder de verdamper opengesneden met een mes, deze helemaal schoongeveegt met doeken, daarna allesreiniger op de 'aanzuigzijde' gespoten en* de ventilator vol laten draaien en dit een paar keer herhaalt.Na enige tijd was de lucht wel weg, maar t ging niet van harte.Daarna de opvangbak dichtgelijmd met 2 componentenkit en de snede aan de buitenzijde afgesmeerd Lees meer...
- 0 antwoorden
- 754 weergaven
Injectoren communiceren niet met de Immobilizer. Dat doet wel de motor-ecu, dus ik denk dat ze dat bedoelden. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 796 weergaven
oldford schreef:Niet exact, maar de reeks p160x heeft betrekking op de ecu. Zal wel iets te maken hebben met de startonderbreker.Wat geeft de dealer voor omschrijving van de foutcode?Daar moet de auto nog heen. Bij die garage in Italie dacht ik begrepen te hebben dat het een fout is in de communicatie tussen de immonbilizer en de injectoren. Volgende week gaat de auto weer naar de dealer en dan hoop ik dat ze het kunnen vinden. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 798 weergaven
stoeltje735 schreef:Weet iemand wat de foutcode 1609 inhoudt? Dat is namelijk wat ze bij een garage in italie hebben uitgevonden als probleem van het starten. deze slaat op de immobilizer, deze storing staat vaker in verschillende modellen kia's.en kan geen kwaad. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 628 weergaven
Niet exact, maar de reeks p160x heeft betrekking op de ecu. Zal wel iets te maken hebben met de startonderbreker.Wat geeft de dealer voor omschrijving van de foutcode? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 719 weergaven
Weet iemand wat de foutcode 1609 inhoudt? Dat is namelijk wat ze bij een garage in italie hebben uitgevonden als probleem van het starten. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 777 weergaven
Oke, bedankt voor je reactie, mocht het weer voorkomen ga ik daar kijken.Vandaag hebben ze niks meer gemerkt in elk geval. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 705 weergaven
Ik dacht dat het volstaat om het handschoenkastje te verwijderen. van daar kan je normaal gezien aan de verdamper aan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 682 weergaven
Buurman van me heeft sinds vorige week het probleem dat wanneer hij een bocht maakt de bestuurder natte voeten krijgt, geen grap.Nu weet ik bijna zeker dat het condenswater van de airco is, want het heeft al tijdje niet geregend.Vanavond heb ik onder de auto gekeken en vlak boven het stuurhuis aan de bijrijderskant een rubber slangetje gezien met een 90graden bocht naar beneden. Ik ga ervanuit dat dit voor het condenswater van de airco is.Het slangetje was niet vuil en er kwam ook beetje water uit.Verder heb ik met een draadje in het pijpje wat gerommeld maar geen verstopping kunnen waarnemen.Iemand een idee waar ik het moet zoeken of moet het dashbord er soms voor uitgeb…
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste,Zo in eens trilt mijn Kia Rio ontzettend bij draaiende motor.Het probleem is ook bij stilstand en toerental hoger dan 1000. Het geluid is een grommendgeluid, beetje zoals je hebt bij een luchtinlaat probleem. Het zit em duidelijk niet in de aandrijving.De motor loopt verder heel zuiver en regelmatig. Het vermogen is ook niet minder.Het lijkt er erg op dat de trilling van de motor wordt overgebracht naar het chassis, je kunt hetzien in de spiegel en voelen in de zitting. Maar de motorsteunen zijn niet gebroken en de rubbers lijken verder netjes in orde. Ook de uitlaat zit niet tegen het chassis aan.Heeft iemand ervaring?Hanno Lees meer...
- 0 antwoorden
- 839 weergaven
Bij het optrekken hoor ik een krakend geluid, dat is alleen als de auto warm is daarna is het geluid weg. Lees meer...
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Inmiddels is de auto bij de Kia-dealer geweest. Iemand van Kia Nederland heeft aangegeven dat het probleem in de de-mobilisation-unit zit (moeilijk woord voor startonderbreker denk ik). De ignition-coil (ring rond het contactslot die de transponder in de sleutel leest) is ook vervangen, maar daar zat het probleem niet in. Affijn, nog een weekje wachten op de nieuwe unit en dan moet ie het weer doen. We wachten het weer af... Lees meer...
Laatste antwoord door MartS, -
- 0 antwoorden
- 975 weergaven
Een nieuwe verdeler ( module )* geplaatsten en het probleem is verholpen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 781 weergaven
Heb inderdaad vanaf een sloper vele onderdelen gemonteerd en ook ontstekingsmodule. Motortje doet ut nu weer goed.Dank voor je reactie. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 711 weergaven
Onsteking module ( verdeler ) vervangen deze is defect. Wel duur geintje 350 euries bij de dealer maar gegarandeerd opgelost. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 854 weergaven
Heb je wel de goede temperatuursensor?Een temperatuursensor van het inspuitsysteem wordt gevoed met 5 Volt.Een thermo schakelaar voor de koelvinnen schakelt meestal aarde.Of worden de koelvinnen hier door de motor-computer aangestuurd?Lees de motor eens uit. Kan eventueel ook met EOBD. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 935 weergaven
Hallo collega`s,Ik heb momenteel een Kia Picanto staan van bouwjaar 18.05.2004 en deze auto heeft koelproblemen.Temperatuur sensor doorgemeten en die lijkt in orde, maar toch voor de zekerheid een nieuwe gemonteerd.Nu werkt de koelvin echter nog steeds niet.Als ik rechtstreeks stroom op de stekker van de koelvin zet dan werkt deze wel, dus de koelvin kan uitgesloten worden.Ook krijg ik stroom op de stekker op de temperatuur sensor zelf, is wel is waar 5volt.(weet niet of dat overigens normaal is bij kia?)Ben al aan het zoeken geweest welk relais er bij de koelvin hoort maar ben daar niet ver mee gekomen ivm geen werkplaats documentatie.Maar mischien heeft een van jullie d…
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een kia joice. Als ik met deze auto rijd en ik ga inhalen. Dan gaat de automatische versnellingbak nog wel eens gek doen.* het wil wel eens gebeuren dat de auto terug schakelt maar geen versnelling vind ? Maar dat gebeurt alleen als de automaat in de overdrive staat. Kan iemand mij vertellen wat ik er aan kan doen? Lees meer...
-
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Hallo allemaal.Een klant van mij heeft een Kia Shuma met ventilator problemen van de kachel, erg lastig met dit weer.Ik had al gekeken en de zekering was kapot, zekering vervangen en deed nog niks.Zag naast de zekering van de blower ook een relais, kan deze ook stuk zijn of moet ik aan de weerstand denken en waar kan ik deze vinden.Als iemand meer ervaringen heeft met dit probleem of dit type auto, waar ik het kan vinden o.a.Ik verneem graag van jullie en alvast bedankt voor de reacties.John Lees meer...
Laatste antwoord door goedsmeren,