Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 944 weergaven
hallo allemaal,kia sorento 2.5 diesel bj.2004stel je temp. in op bv 20 graden (stand automatisch) ales werkt dan prima naar een tijdje (half uur tot een uur) koelt hij opeens niet meer en je hoort de kachelmotor hard draaien maar er blaast geen lucht meer uit de uitstroomopeningenlas hier al iets over ecu modificatie, display vervangen, loszittende motortjes van de luchtkleppen??????????iemand een idee wat betreft dit probleemalvast bedankt,siem auto sivo Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 734 weergaven
Als het lampje brandt dan moet er een storing uit te lezen zijn. Weet je toevallig het nummer van die foutcode?Amders door een (andere) dealer of een (andere) vakgarage laten uitlezen.Het lampje gaat branden om je te waarschuwen dat doorrijden de katalysator kan beschadigen, en die zijn erg duur. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 836 weergaven
hallo Na een olie lekkage is mijn toeren teller er mee gestopt, lekkage was van de kleppen deksel, die is verholpen maar de toerenteller doet het nog steeds niet.is het mogenlijk dat door die lekkage een opnemer van de toerenteller kapot is gegaan en zoja waar kan ik die opnemer vinden.Het lampje van de motor check blijf branden, is door de garage uitgelezen zegt dat het van buiten af kom die storing maar kan hem ook niet vinden.(hand geschakeldebak) Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
hallo ik heb een sorento van 2003 benzine/g3 gas.na een olie lekage uit de kleppendeksel is mijn toerenteller er mee gestopt, olie lekage is verholpen maar de toeren teller doet het nog steeds niet.de garage zegt dat het van buiten af is niet in de computer ( dus sensor ) of zo maar kan hem niet vinden heeft er ook geen schema van.is het mogenlijk dat door die olie lekage een opnemer kapot is gegaan waardoor de toeren teller het niet meer doet ?, ps het lampje van de motor check blijf wel branden.zoja waar zit die opnemer dan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
Pascal Limpens schreef:Luchtspleet van de koppeling latenchecken cq laten afstellen.Mogelijk is het probleem dan opgelost.Succes, PascalHoi Pascal,Ik neem aan dat probleem 1 dan mogelijk is aangepakt of heeft dit ook een relatie met het niet echt blazen van koele lucht?GrtzJohan Lees meer...
- 0 antwoorden
- 768 weergaven
Luchtspleet van de koppeling latenchecken cq laten afstellen.Mogelijk is het probleem dan opgelost.Succes, Pascal Lees meer...
- 0 antwoorden
- 943 weergaven
Sinds 2005 mijn Sorento, nieuw gekocht. Tot medio dit jaar altijd netjes in onderhoud geweest bij 1 dezelfde KIA dealer. Zelf nooit aan gerommeld of zo.Vanaf het begin problemen met de climate control (autom airco) daar ook mee terug geweest maar werden bij die Kia dealer steeds kribbiger. Van alles gedaan, uitgelezen en geeft geen problemen, ice-sensors vervangen, console is losgeweest, men heeft proefgereden en airco diverse malen gereset.....laatste keer vloeistof bijgevuld en nu zou probleem opgelost zijn, maar nee, er is een nieuw probleem bij.....daar kom ik helaas nu pas achter, omdat het nu erg warm is.Teruggaan naar die dealer is zinloos, ivm hopen discussie en h…
- 0 antwoorden
- 871 weergaven
Hallo allemaal,Deze kia houdt in. Weet er toevallig iemand wat er vaak voorkomt bij deze auto?Hij heeft een aantal weken een grote beurt gehad, dus de filters/bougies etc heb ik vernieuwd.Alvast bedankt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
De nieuwe immobiliser zit erin en het probleem blijft bestaan. Vanmorgen wilde de auto niet in een keer starten. Heeft iemand nog een idee? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 927 weergaven
Ik wil in mijn cerato een draadloze deurvergrendeling inbouwen kan iemand mij aan het schema helpen * het schema van de afstandbediening (zie foto link) Alvast bedankt* Ad Lees meer...
- 0 antwoorden
- 870 weergaven
patrickkia schreef:En hoe is het afgelopen?Ik ben net klaar auto rijd weer als nieuwe.heb vorige week zaterdag de kop er afgehaald er waren maar 2 kleppen krom en aan de zuigers was niets te zien.Dus afgelopen week de kop zuiver gemaakt en 2 nieuwe uitlaat kleppen er in gezet.en vanmorgen 26-06-09 alles weer gemonteerd.en de totale kosten waren
- 0 antwoorden
- 756 weergaven
En hoe is het afgelopen? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
nee je hoeft bij deze auto geen koppeling of rem pedaal in te trappen ik heb hem nu naast een wissel auto staan en de verschillende componenten uitgewisseld.zet ik de componeneten van de auto die niet start in de wissel auto dan start die gewoon Lees meer...
- 0 antwoorden
- 689 weergaven
als je de achter sproeier bediend hoor je de motor dan wel brommen.zo niet dan moet je daar de oorzaak van op sporen.zo wel zit er genoeg vloeistof in.zo nee vul hem met water en probeer nog maals.zo ja sproei een poos en kijk of je ergens water uit zie komen daar is dan een breuk in de buurt.zo niet haal de achter bekleding weg en haal de slang van de sproeier en sproei komt er vloeistof dan is de sproeier kop niet goe.komt er geen water ga dan met de leiding mee naar voren en kijk waar het defect zit.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 820 weergaven
er komt geen water uit achter sproeier,weet iemand wat hierde oorzaak van kan zijn .hij is wel open .kan dit aan een kontakt liggen voor doen ze het wel. wil iemand mij helpen groeten bert Lees meer...
- 0 antwoorden
- 866 weergaven
zit er niet per ongeluk een startbeveiliging op dat je de deuren eerst even op slot moet doen met de sleutel en weer van slot ? bedenk ff watof koppelingspedaal intrappen* *of rempedaal indien automaat? Lees meer...
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Hallo allemaalSinds kort loopt de motor van mijn kia joice zeer onregelmatig.Toerental schommelt heen en weer bij stationair draaien. Bij stilstand van de auto bijv. stoplicht valt de motor uit.Kan dan de motor ook moeilijk starten, startmotor gaat dan heel langzaam heen en weer net alsof deze alles uit de kast moet halen. (Misschien wel een ander probleem?)Soms zakt het toerental naar zeer laag om vervolgens weer omhoog te schieten en dus dan weer heen en weer te bungelen.Bij rijden komt het volle vermogen er niet meer uit.Dit eerst alleen op gas , maar nu ook op benzine.Ook ineens een ringelend geluid onder de auto, net een ring die om een pijp schommelt.Inmiddels bougi…
Laatste antwoord door Ruudvanderlinden, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
hallo we hebben bij ons op de zaak het nu al 2 x mee gemaakt dat na inbouw van een accessoire in een kia ceed de motor niet meer wil starten en dus ook niet rond gaat mijn collega had het afgelopen vrijdag met een parrot inbouwen, had de parrot ingebouwd en wil vervolgens de auto starten en buiten zetten jammer joh niet meer willen starten!* en vandaag had ik hetzelfde probleem de klant wilde een plafond dvd scherm in zijn ceed hebben alles netjes ingebouwd en de geschakelde + achter de radio vandaan gepakt, systeem werkte prima wilde de auto gaan aftanken maar zonder succes de auto startte niet en ging ook niet rond. was al tegen 5en dat ik het constateerde dus het had g…
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
de boutjes los los draaien en dan de koplamp van ondern beet pakken en dan een stevige ruk naar boven geven kan soms goed klem zitten dan kan je makkelijk de lamp vervangen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
patje kadettje schreef:ik neem aan de je het wat rukkerig accelereren bedoelt,ik zal niet zeggen dat het goed is maar ik heb voor mn werk al in zeker 100 verschillende picanto's gereden maar ze hebben het allemaal,de ene weliswaar wat erger dan de andere.Ik begreep dat het hem in de zuinige afstelling van de software zit en is dan ook "producteigenschap"En je hoort inderdaad vaker dat ze niet heel zuinig lopen (is zelfs eens iets op tv geweest bij kassa of radar geloof ik)dat was van de krukas bout bij kassa en radar Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
jopiekees schreef:Kees6172 schreef:Mail mij je kenteken even door op kees@autovermeulen.nl, dan zal ik ook kijken of de krukasbout bij deze auto gedaan moet worden, ik denk namelijk van wel.Kees heeft denk ik gelijk want zelf de nieuwe krukasbouten moesten uiteindelijk weer vernieuwd worden daar het niet toereikend bleek te zijn. Zelfs als bout vervangen was kon het kwaad al geschied zijn, timing-schijf beschadigd = nieuw onderblok.Bij deze Picanto's wil de pingelsensor ook nog wel eens te strak zitten, gewoon losdraaien en weer vastzetten met 20Nm.nou ja gelijk een nieuw onderblok vind ik ook beetje overdreven hoor! ik heb zelf bij een kia dealer gewerkt in rotterdam* en…
- 0 antwoorden
- 969 weergaven
het komt idd vaker voor bij de sportage* ook trouwens bij de 2wd als je in zijn 2 zit en dan rond de 1500 toeren zit en je trapt het gas in en jehoort het ratelen vervang dan maar de koppelingsplaten en de drukgroep* en uiteraard druk lager dan is het weer over veel succes Lees meer...
- 0 antwoorden
- 891 weergaven
Misschien de monteur of buurman deze websites eens laten bezoeken??Kia USAKia europe Lees meer...
- 0 antwoorden
- 895 weergaven
De auto van mijn buurman is zonder olie komen te staan en nu is de motor zwaar beschadigd.... Heel dom natuurlijk, maar dat is nu te laat.Ter info: wij wonen op Cura
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Goeiedag,Ik heb hier een kia pride staan met het volgende probleem.Als de motor loopt dan slaat hij over. Ik heb de injectors laten reinigen, bougie, verdeler en rotor gewisseld map sensor vervangen, vacuum slangetjes vernieuwd, een nieuwe bobine er op gehad.Ik hem hem vanavond aan de test kast gehad en daaruit blijk kijk hard dat hij even niet vonk. Dit treed op bij stationair toerental, bij 2000 rpm en rond de 4000 duizend. Ik heb alle stekker los gehad ook het brandstof relais. Ook het kapje van het relais er afgehad. Wie oh wie heeft er nog een idee? Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,