Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
hoi, je moet de kilometerteller los halen op de bak. de kabel zit gewoon geschroefd op de unit en de unit zit met 1 m 6 boutje op de bak. let wel op hij kan wel aardig vast zitten(eerst de unit een beetje draaien. nu zie je in de bak een wit kunststof tandwieltje, wel even een lamp erbij pakken, deze moet voor de helft in de olie staan dan is het peil goed. succes Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal,Weet er iemand hoe je het olie niveau van de versnellingsbak* kunt controleren?Ik zie wel een aftap-plug maar nergens een bijvulplug.Het is een kia rio 1.5 uit 2000.Alvast bedankt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 840 weergaven
meestal is de eerste cat verstop als je die vervang dan is de probleem opgelost en de verstuivers goed na kijken Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
je oude rubber erafsnijen* dan moet je heel goed kijken daar waar de as de homokineet ingaat als daar een circlip zit heb je uitwendige borging zoniet dan heb je inwendige borging en moet je de homokineet eraf slaan Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo,Verdamper professioneel laten reinigen.Duurt ongeveer 20 minuten.Helaas werkt een spuitbus niet of tijdelijk.Grtz, Pascal Lees meer...
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Ik heb een probleem met de airco, als je deze aanzet en koude lucht laat blazen komt er met de koude llucht een muffe stofzuigerlucht mee de cabine in. Onlangs hebben we de verdamper uitgeblazen met een luchtspuitje(alleen de zijde waar we bij konden)en een bus Valeo Climpur laten circuleren en een nieuw filter gemonteerd.Maar dit heeft nog niet geholpen.miscchien weet
Laatste antwoord door frankydb, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Heb hier een vriend met hetzelfde probleem2 maanden geleden is de lambda sensor vervangen en blijft fout gevenverbruik is hoog en nu bij de dealer zeggen ze dat de kat dan kapot zou moeten zijnzal even de sensor meten met deze gegevensis het probleem opgelost bij peter8874 ?alvast bedankt voor de moeite,fernando Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik wil iedereen hartelijk danken voor de wijze adviezen. Gezien m'n gezondheidstoestand doe ik het niet meer zelf.Een ervaren monteur zal eerst per 20e van deze maand de stofhoes vervangen en daarbij meteen de distributieriem controleren,evt. vervangen. De waterpomp denk ik maar te laten zitten, als de monteur het daarmee eens is.Nogmaals mijn dank aan alle raadgevers. Groeten,Alex Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wij zijn Kia dealer sind 1993. Wij vervangen de waterpomp niet preventief bij een distributieriem wissel.In al die jaren hebben we hooguit 5 waterpompen vervangen. De meeste van deze auto's waarbij de waterpomp werd vervangen hadden meer dan 200.000 km gereden.Wel alle rollen vervangen, niet dat ze stuk gaan, maar gewoon voor de zekerheid.De offici
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Wat schrijft Kia voor bij de riemwissel.Controleren of vervangen?.Als ze zeggen vervangen zou ik de pomp niet laten zitten. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 754 weergaven
Topic is inmiddels een jaar oud.Hans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 714 weergaven
Er word aangeraden om alleen originele Kia-lambdasondes te gebruiken in deze auto's, universele sondes willen weleens problemen geven. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 919 weergaven
Waterpomp even testen en als ie goed is lekker laten zitten, die gaat makkelijk nog een keer 100.000 km mee. Een klein scheurtje in een ashoes is nog wel dicht te kitten/plakken, maar bij grotere scheuren zit er niets anders op dan de hoes te (laten) vervangen....! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
alx* daarom ook, het is helemaal geen evangelie dat waterpompen met 100000km vervangen moeten worden, vooral jappanners en koreanen gaan soms veel langer mee, en omdat jij op de kosten hamert zeg ik bij 60000km kan die nog makkelijk een ronde mee, aannemende dat bij inspectie alles in orde is, en natuurlijk hangt het ook een beetje af van de toegankelijkheid van de distributie/koelwaterpomp maar dat is een afweging.Groet Gerard Lees meer...
- 0 antwoorden
- 806 weergaven
als je m plakt en dan met bijv een rit door regen en winter pekel de hoes inkomt om dat de lijm los laat dan heb je meer werk en hogere kosten omdat de homo kineet dan kapot draaiden anders kan je eens in de buurt kijken voor een kleine uni garage Lees meer...
- 0 antwoorden
- 998 weergaven
hallo hans,zelf ben ik ook bezig om ab te plaatsen in een rio van 2003. ik gebruik er 1 van het merk spy deze hebben eook een goed forum voor vragen.dit is het antwoord wat ik kreeg. er zitten al stelmotors in de rio de orginele CV unit en die ga je aansturen met een massa of 12V+ begin eerst maar met massa gewoon de draden die uit je deur komen (speaker elect.ramen/spiegels en CV) de CV draden >> ff een speld (naald) door de isolatie prikken en tegen een massa draad aanhouden >> gaat de deur opslot >> witte draad >> gaat de deur open >> wit/zwarte draad Lees meer...
- 0 antwoorden
- 868 weergaven
Hallo, Jerry CMP,Wederom mijn hartelijke dank voor je reactie.Het is niet de prijs van de hoes, maar het werk dat dat daar aan vastzit.@gpekaar,Mij is onbekend hoelang een waterpomp totaal meegaat. Als ie toch met 100.000 moet worden vervangen,kan ik het misschien beter meteen doen. Maar bij een kilometrage van slechts 5.000 per jaar, kan ie nog 8 jaar mee!!Door mijn gezondheidstoestand tegenwoordig rijden mijn vrouw en ik nog slechts 5.000 per jaar.Ook nog mijn dank voor advies.mvg,Alex Lees meer...
- 0 antwoorden
- 825 weergaven
de hoes plakken is van zeer korte duureen uni versele hoes kost ongeveer
- 0 antwoorden
- 749 weergaven
Ja bij 60000 km eerst goed kijken en voelen aan koelwaterpomp, indien goed kan hij nog makkelijk een ronde mee. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Jerry CMP,Hartelijk dan. Dacht wel zoiets. Mijn andere vraag; nog iemand een suggestie??? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 913 weergaven
hoi als de auto ratelt bij ong. 1800 toeren. dan komt het hoogtswaarschijnlijk uit de koppeling.komt vaker voor. je kunt het testen door te gaan rijden met de rem licht bedienen en gas geven, als hijdan bij ong. 1800 toeren begint te ratelen dan is het de koppeling. de koppeling geeft op een of andere manier de trillingen van de motor door aan de bak.waarschijnlijk zijn de veertjes in de koppeling kapotmaar alle sportages heb ben dit een klein beetje van nieuwsaf aan, Lees meer...
- 0 antwoorden
- 891 weergaven
Auto heeft een rattel in de meeste versnellingen maar met een laage snelheid en alleen maar wanneer je* hard op trekt. als je denkt wat het is dan is de rattel weer weg. CV en shafts zyn goed. Versnellings bak is erg luid ruchtig. Hebben moneteel de versnellings bak uit de auto en uit elkaar gehaald. zo ver niets kunnen vinden alleen dat er riumte is op the lagers. Nu myn vraag is zyn er problemen met deze bakken of is het dat het japaneese is??????????. de auto is a 4WD. bedankt Theo Lees meer...
- 0 antwoorden
- 935 weergaven
alle rollen en spannertsde waterpomp zou ik zeker meenemenje kan als ie gaat lekken weer beginnen met alles los te halen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Volgens instructieboekje moet de distributieriem worden ge
- 0 antwoorden
- 940 weergaven
Ik heb hier een Rio die hevig begint te trillen zo tussen de 85-100 km/u en 110-125 km/u. ik heb inmiddels de wielen laten balanceren en de aandrijfassen vervangen maar zonder resultaat. Ik vermoed dat de auto flink op een drempel of iets is gereden daar er een flinke deuk zat in 1 van de banden. Ik denk nu dat het uit de bak (differentieel) vandaan komt. Ik heb me laten vertellen dat deze trillingen vaker schijnen voor te komen. Wie heeft hier ervaring mee? Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,