Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal,Wij stonden vorige week in Duitsland langs de kant van de weg met een Kia Sorento 3.5 uit 2004 met (naar nu in Nederland blijkt) hetzelfde probleem. De boutjes waarmee de klep vastzit, zijn gebroken. De klep ligt nu in het inlaatspruitstuk met 1 van de boutjes; het andere boutje ligt in de cilinder en heeft daar dus de nodige schade veroorzaakt!De auto is ruim 4,5 jaar oud en heeft ruim 90.000 km op de teller. Van de monteur begreep ik dat dit iets is wat absoluut nooit mag gebeuren, dat deze boutjes kunnen afbreken. En buiten dat de fabrieksgarantie van 3 jaar dan wel is verlopen, heb ik op mijn zoektocht op internet ook al gevonden dat er ook nog zoiets b…
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
oke hier kan ik denk ik wel iets mee. Ik ga het in de gaten houden en meten. ik hou jullie op de hoogte en kom terug als ik weer wat meer weet.Bedankt voor de reactie Lees meer...
- 0 antwoorden
- 860 weergaven
Lijkt op een los contact in de printplaat van het bedieningspaneel. Ten tijde van storing even spanning meten over het paneel. Aansluiting A1 - rode draad, moet 12 volt op staan (zekering "ROOM" 15 Ampere).Als paneel uitvalt en spanning is 12 volt, zeer waarschijnlijk paneel stuk. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 922 weergaven
het hele paneel valt uit. de ledjes blijven wel aan dus ik kan wel zien dat hij niets meer doet. als ik dan op de off knop druk en daarna weer op de auto knop gaat hij weer aan. Wat me wel is ogevallen is dat nu de temperatuur buiten weer wat hoger is het probleem ook minder is. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
is het inmiddels opgelost? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 920 weergaven
Zit er airco in de auto? Heb je die ook al die tijd aanstaan? Is de afvoer dan niet verstopt?Zit er ook een vochtige plek in je deurbekleding voor en/of achter? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 871 weergaven
Hoe bedoel je dat hij uitvalt? Gaat de blower uit of gaat het hele paneel uit? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Als je de as er dan uit heb, niet proberen de buitenste askop er af te slaan, want dat gaat niet.De buitenste ashoes vervangen door de binnenste homokineet weg te halen en de hoezen vanaf die kant de en monteren Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
rechtsvoor kun je weer vullen met vet. ashoes vervangen gaat als volgt: wiel verwijderen fuseekogel losmaken daarna centrale moer van de aandrijfas loshalen en de as uit het naafgat drukken door de complete veerpoot wat weg te draaien.m.v.g leon Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo,Ik was laatst voor een kleinigheidje bij de garage. Toen wees de monteur mij erop dat er de ashoes linksvoor bij mijn homokineet is gescheurd en rechtsvoor was droog.Rechtsvoor kan ik weer inspuiten met vet lijkt mij?Maar hoe vervang ik de ashoes?Alvast bedankt voor de hulp. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 956 weergaven
ja dat is zeker tehopen ronald wat hij is om mee terijden niet op mee te tobben.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Is er voor de Kia Joice ook iets van technische documentatie beschikbaar? De bekende vraagbaken kennen dit niet, maar kan ik als particulier ook aan andere goede technische documentatie komen? Op markplaats zag ik wel eens CD's verschijnen, maar niet voor de Kia Joice.Wat zijn de mogelijkheden?mvg RonaldJoice Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
De hoofdkoppelingscilinder is vervangen. De koppeling voelt nu meer als vanouds aan. Wat ik al een tijd miste is iets van een vrije slag, van hooguit enkele mm's. Die is nu terug. Laten we hopen dat het nu klaar is. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 816 weergaven
voor je rechter voorwiel, moet je wel de plastic kap weghalen.succes Lees meer...
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
hallo, de kans is groot dat je schokbrekersrubbers defect zijn.controleer de bovenste rubbers maar eens, die kun je zien als je bij de achter band omhoog de wielkast inkijkt.dan kun je waarschijnlijk de schokbreker naar lins en rechts drukken.succes Lees meer...
- 0 antwoorden
- 850 weergaven
arie* voor schokdempers even laten door meten bij banden boermvg willem2 Lees meer...
- 0 antwoorden
- 891 weergaven
Hallo ik hoor een rammeltje achter op slechte wegenDenk dat het de schokbrekerrubbers zijnHoe kan ik deze vervangen of moeten er nieuwe schokbrekers opWeet iemand een adres voro goedkope xenon units Lees meer...
- 0 antwoorden
- 969 weergaven
in je ruitensproeierreservoir onderin Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
goedendag,weet iemand waar ruitensproeierpomp zitgroetjes barry Lees meer...
- 0 antwoorden
- 956 weergaven
Vraagsteller heeft voor het laatst gereageerd op 2 februari......hij zal voldoende info hebben.mvg,Hans. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 912 weergaven
viergastest laten doen (in ieder geval verplicht bij de apk) ,* meten = weten.De kou en het feit dat het een grote auto is met een groot frontaal oppervlakte helpt er ook niet aan mee. Wij rijden met een Laguna op gas en nu toch ook rond de 11 liter op 100 km (1 op 9) Lees meer...
- 0 antwoorden
- 761 weergaven
als je je banden wat harder oppompt zit je al van 1/9 naar 1/11 en misschien wijkt je teller minimaal wat af. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 866 weergaven
Een automaat in combi met een niet zo moderne motor en een eigen wagen gewicht van pak em beet 14 a 1500 kg.Dat haalt in de praktijk hooguit 1 op 9/10 op benzine.Op lpg kan het maar zo 1 op 7 zijn.Kijk op de forums en gebruikers ervaringen en je zult zien dat daar de meeste klachten ook over gaan met dit type auto en motor.Tegenwoordig kun je al je info van internet afhalen, blijkbaar gebeurt dit meestal na de aankoop van een artikel of in dit geval een auto.Dit zijn zaken die zelfs voor een leek met een paar simpele muis klikken te achter halen zijn.Dat zijn verhalen uit de praktijk en zeggen mij 10 keer zoveel als de verhalen van een verkoper.Ook kun je zelf nagaan dat …
- 0 antwoorden
- 873 weergaven
Erwin2907 schreef:volgens het boekje moet ie 1:11 kunnen doen op benzine. niet erg zuinig natuurlijk, maar 1:11 of 1:9 is toch een erg groot verschilBoekjes, fabrieksopgaves worden geen rechten aan ontleent (lees de kleine lettertjes)En dat kan ook niet gezien de omstandigheden waarin een auto wordt gebruikt......Gr. paul Lees meer...
- 0 antwoorden
- 862 weergaven
volgens het boekje moet ie 1:11 kunnen doen op benzine. niet erg zuinig natuurlijk, maar 1:11 of 1:9 is toch een erg groot verschil.misschien moet je de auto eens na laten kijken (bv de long term fuel trim waarden, via uitlees apparatuur) Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,