Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 971 weergaven
Hier moet je er helaas zelf 1 in plaatsen. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
ik moet deze week een afstandsbediening inbouwen in een kia rio van ongeveer 2 of 3 jaar oud. nu is de vraag of er in het linker voorportier al een stuurmotor aanwezig is, of dat ik hier zelf nog een servomotortje moet plaatsen?mvg, Hans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Problemcar houd houd zich bezig met het oplossen van technische problemen. niet met het maken van een kostenbegroting.Hans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Reparatiekosten van KIA zijn op te vragen op KIAwebsite. Ik heb echter geen zin me te registreren.Wagen heeft slechts 60.000 kms gelopen; maar veel korte ritten en dan moet de distributiesnaar(volgens instructieboekje) niet bij 90.000, maar evt. al bij 60.000 worden vervangen.Toch wil ik die kosten graag weten. Indien niet toegestaan in forum, graag per e-mail.Zie mijn profiel.Afgelopen week APKgekeurd, zonder opmerkingen.mvg,Alex Lees meer...
- 0 antwoorden
- 823 weergaven
toevallig had ik dit probleem ook met mijn sephia.. ben vandaag naar de sloop gegaan en heb "nieuwe" weerstand / motortje mee genomen...mijn motortje liep zwaar en daarom zou die van mij opgefikt zijn, en heb deze dus vervangen..ik denk dat het niet verkeert is om bij jou ook gelijk een nieuwe motortje er in laten zetten... dit kan je heel gemakkelijk zelf doen, motortje zit onder het dashboard aan de passagiers kant..die van mij zat met 3 kruis kopjes vast.. makkelijk zelf te doen, spaart je al snel zo'n 100 euro. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 880 weergaven
het eerste probleem is dat vermoedelijk de kachelweerstand opgefikt is* deze zal vervangen moeten worden het tweede probleem kan ik niks over vinden* denk dat het wijsheid is om even naar een halfords te gaan en daar een pulsgever weg te halen deze kun je tussen de tellerkabel en de versnellingsbak plaatsen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 778 weergaven
hallo ik heb 2 vragen de eerste is dat de ventilator in de kia 3 standen heeft en sinds gisteren doet alleen stand 3 het de andere twee doen niets wat kan het zijn en hoe los ik dit op? het tweede is dat ik een blauwpunkt travelpilot 2 in wil bouwen maar in de beschrijving staat dat ik hem aan moet sluiten op de speedsensor kan iemand mij vertellen welke draad dit is en waar ik hem kan vinden ook ben ik geintreseerd in een werkplaatshandboek of een olyslager groet eric Lees meer...
- 0 antwoorden
- 811 weergaven
nee het komt op het zelfde neer Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo,Ik heb een kia joice uit 2001 met 2.0i 16v dohc motor (motorcode is G4CP).ik ben nu helaas genoodzakt om de motor te vervangen wegens geknapt distr.riem.(gebroken kleppen gaten in de zuigers).de cilinderkop ziet er helaas ook niet best uit.ik heb gehoord dat in de kia's een mitsubishi motor zit.als dit zo is wil graag weten wat voor mitsubishi motor in mijn kia joice zit?dat scheelt met het vinden van een alternatief motor.kan iemand me helpen?Alvast bedankt.Groeten,Mo Lees meer...
- 0 antwoorden
- 900 weergaven
Ik hoor het niet met normaal sturen, inderdaad alleen in uiterste stand.Is ook niet altijd, maar af en toe.Vind het wel een beetje erg hard Lees meer...
- 0 antwoorden
- 898 weergaven
dit probleem heb je alleen als je stuur te ver naar links en/of rechts stuurt dit is de drukoverloop van je stuurbekrachting de wielen staan al maximaal en kunnen niet verder sturen, de druk die dan wordt opgebouwd gaat weer terug en blijft zo de pomp smerenals je tijdens het sturen het ook al hoort dan moet je, je stuurbekrachtingvloeistof controleren. als deze te laag staat (schuim erin) dan krijgt de pomp ook lucht. hiedoor slijt de pomp en zal je zo snel mogelijk bij moeten vullen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 921 weergaven
bij in en uit parkeren, dus scherp sturen, hoor je een aanloop geluid.Lijkt of hij tegen een eindaanslag komt.kent iemand dit probleem Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hey ik heb mijn linker ashoes kunnen vervangen met een maat van mij.Alleen toen ik rechtsvoor keek(lange kant) zagen we dat deze ook vervangen moest worden.Toen zagen wij een soort rubberen ring die dient om schokken op te vangen mijn vraag is dan ook of het vervangen van rechtsvoor anders in zijn werk gaat als het vervangen van linksvoor.Alvast bedankt,Kevin Dane Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Het kraken van de rubbers is deze winter een veelgehoorde klacht bij diverse automerken.De oorzaak moet gezocht worden in de hardheid van het rubber voornamelijk bij lagere temperaturen.Wat wij meestal doen is alle rubbers insmeren met At
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Bij mijn Kia Sportage bouwjaar '07 in januari '08 op de weg, problemen: kraken achter en bij de eerste onderhoudsbeurt bij 15000 km waren de achterbanden schuin afgelopen van 6mm binnen naar 3mm buitenkant. Banden vallen niet onder de garantie, deze heb ik laten vernieuwen en de auto laten uitlijnen, maar kan het niet zijn dat dit komt door defecte schokbrekers ??? Anders zit ik bij de volgende 15000 km weer met hetzelfde probleem en hoge kosten. Voor het kraken is de auto meerdere malen in garage geweest maar tot heden nog niet opgelost. Ik ben benieuwd of er meer klachten zijn over het bandenprobleem en met het vervangen van de schokbrekers het probleem kraken ook is op…
- 0 antwoorden
- 967 weergaven
De T op je band is de snelheids index T is tot 190km/h76 is tot 400 kg laad vermogen77 is tot 412 kg laad vermogengroetjes hopelijk begrijp baar Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Even de wielen laten balanceren zijn de kosten niet.Hans Lees meer...
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
Hoi,Vraagje over de banden.We hebben besloten om onze Kia dit jaar weg te doen, we willen voor zijn voor dat de grote kosten komen en gaan daarom een Dacia kopen, maar nu ben ik een loodje kwijt van een band en het stuur trilt.Nu wil ik geen kosten meer maken aan de auto de auto is nog tot 2-2010 gekeurd dus we kunnen nog vooruit.Dus ik wilde bijna mijn nieuwe reserve wil erop zetten voor die paar maanden die we er nog mee rijden.Maar de banden die op de auto liggen zijn 165/65/13 T77 , maar het reserve wiel is 165/65/13 T76Wat is* het verschil van T77 of T76 omdat ik er toch nog een maandje of 3 a 4 mee moet rijden.Alvast bedankt,Tiemen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 826 weergaven
Stekker vanaf lambda naar carroserie slecht: doorknippen en doorsolderen en isoleren met krimpkous.Was bij mij exact hetzelfde probleem.Dat doorsolderen heb ik pas gedaan na testen lambdasonde, die was goed (gaf varieerend tussen 1.0 en 1,75 Vop bedrijfstemp).Tevens heb ik alle stekkers onder de motorkap bekeken en daar waar nodig (en dat waren er nog al wat) schoongemaakt en behandeld metkontakt-spray. Werkt tot nu toe (half jaar sinds) nog steeds perfect. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Maak allereerst al je stekkers schoon en behandel ze met kontakt-spray, verders heeft jouw (net als de meine) bobines bovenop de bougies zitten, deze willen nog wel eens scheuren of hoogspanning weglekken nabij de aansluiting bougie (rubber gescheurd of bobine zelf). Dan vonkt het tussen de bobine en cilinderkop ipv bobine-bougie.De sportage die jij en ik heb, hebben vaak last van slechte kontakten in de connectors her en der onder de kap. Begin daar maar eerst maar eens mee.Check engine lampje brand zeker ook vaak? Check dan ook de stekker die van je Lambda naar de carroserie gaat. Die stekker is van binnen meestal slecht. Doorknippen en draden aan elkaarsolderen is soms…
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
dag kan er ook dubbel din in een shuma uit 2001? zoja wat heb ik ervoor nodig en kunnen alle dubbels dins of moet ik ergens op letten
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 0 antwoorden
- 960 weergaven
Martplaats.nl Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
als je ze vervangt moet je monroes monteren, als je originele monteert heb je kans dat ze binnen afzienbare tijd weer rammelen.data heb je met monroes niet Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
nee is niks van te krijgen, zelfs de importeur heeft er geen boeken van. ook in bv autodata komt dit model niet voor Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
hey, heb het pas ook gehad, nadat ik die 3 polige stekker had doorgelust, deed de verwarming het weer.maar na een paar dagen stopte die alweer, en was de enkele stekker naar de verwarming ook overleden.dus als die weer stopt, ook die stekker omzeilen.is een bekent probleem bij kiagr Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,