Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 875 weergaven
hallo allemaal.ik zit hier met een probleem mijn linker homekoneet is kapot. maar nu wil ik die zelf gaan vervangen.iemand mischien een howto?? of kan iemand mijn uitleggen wat ik precies allemaal moet los gooie?en hoe zit het met de versnellings bak olie als ik die as eruit haal??gr wesley Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo,De 2 snelheidssensoren op de tussenbak kunnen hier ook de oorzaak van zijn. Even demonteren en kijken of ze niet sterk vervuild zijn met metaaldeeltjes. Tevens zijn de tod bakken gevoeling voor een te groot verschil in wielomtrek voor/achter. Misschien is de klacht gekomen na montage nieuwe banden? Profieldiepte voor/achter mag niet teveel afwijken en het liefst dezelfde banden voor als achter.Let op dat bij bv Michelin er al omtrekverschil is tussen hetzelfde type band als ze uit verschillende fabireken komen! Bij twijfel altijd de omtrek meten met een rolmaat.Succes! Laat je even weten hoe t afloopt? Groeten, Peter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 870 weergaven
hallo,sorry voor late reactieheb de ice-sensor vervangen en ook op andere positie gemonteerd (vlakbij de aan en afvoerpijpjes)airco werkt al 10.000km perfektgroeten siem Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
hallo,sorento geeft klappergeluid uit de tussenbak als ik zekering nr 13 (is van tussenbak) eruit haal is het geluid weg, alleen werkt snelheidsmeter dan niet meer goedtussenbak lijkt goed te zijn (ketting ligt niet los)heb iets gehoord over een draad die aan massa kan liggen (moet een schrijven van kia over zijn ?!)kan iemand vertellen welke draad dit is en hoe te controlerenalvast bedankt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 872 weergaven
Heren, dit topic is van 2008 en zal inmiddels wel opgelost zijn.mvg,moderator. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi,Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar wel een tip, Waarom koop je geen diagnose apparaat. Ikzelf had een probleem met een kia rio, Motormanagement... meestal kost het uitlezen bij een dealer geld, voor 149 euri heb ik zo'n apparaat gekocht.. super ding, en kan bij veel auto's gebruikt worden. Kijk maar eens op scantools.nlSucces Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
blijkbaar hangt m'n kia carens wat door vanachter, heb hem net gekocht en trekhaak onder laten plaatsen hij is amper een jaartje oud met een 15.000km. heb zo het gevoel dat de achterveren niet echt sterk genoeg is als we nog maar een klein beetje galaden zijn. als we ermee gaan rijden waren was ons dit totaal niet opgevallen het is me pas opgevallen als we eens beladen wegreden!Het zal waarschijnlijk wel helpen hulveren te steken maar voor een wagen van 1 jaartje oud zou dat toch niet mogen volgens mij.zijn er nog carens rijders met dit probleem en wat hebben jullie hieraan gedaan? garantie of gewoon hulpveren laten steken? moest hij altijd zwaar geladen zijn geweest voor…
- 0 antwoorden
- 893 weergaven
start relay misschien kapot Lees meer...
- 0 antwoorden
- 912 weergaven
Als de auto koud is doet de tellerklokkenunit verlichting het,maar zogauw de auto warmer gaat worden doet alleen de tellerverlichting het niet, maar de rest van de bedieningsknoppen en het klokje branden wel.Gisteren alles laten demonteren en door laten meten bij de KIA dealer,zij zeggen dat er waarschijnlijk een printplaat in de tellerunit niet helemaal oke is en bij warmte uitzet en er een breukje ontstaat en er geen kontakt meer is,de voedingsdraad heeft wel gewoon spanning, als de auto is afgekoelt doet de tellerverlichting het weer.De KIA dealer zegt koop maar een nieuwe tellerklokunit maar dat kost best geld.De auto is nu 3 jaar en 7 weken dus net buiten de garantie…
- 0 antwoorden
- 896 weergaven
De doelstelling van deze site is het oplossen van TECHNISCHE problemen van auto's. NIET een advies- en/of informatiesite* voor allerlei boekwerken, cd's enz.Daarvoor zijn voldoende andere mogelijkheden zoals Marktplaats.nl, merkenclubs enz.Indien iemand de TS alsnog kan voorzien van info, kan deze hem rechtstreeks benaderen via de email. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo,We zijn reeds sinds 2004 tevreden eigenaars van ons camionetje en hebben intussen een dikke 140duizend Km gereden. Het moet gezegd, zonder abnormale kosten. Nu wordt het beestje wat ouder en zijn we niet langer van plan om hem te verkopen. Zelf onderhouden is goedkoper maar 't schoentje wringt bij onze kennis van techniek... Waar vind ik een werkplaatshandboek? Of weet iemand of er boeken zijn van andere wagens met dit type motor nml D4BH (turbodiesel)? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 913 weergaven
mijn pride wil soms niet starten. Als ik dan even aan een zwart blokje pruts bij de accu, hoor ik soms een klik en dan wil hij wel starten.De contact sleutel is wel veel versleten, maar werkt wel. Als ik de sleutel op contact draai, gaan gewoon alle lampjes op het dashbord branden, en ook werken alle elektrische dingen gewoon, maar als ik dan door draai ( start) gebeurt er niets, ook geen klik.Heeft iemand messchien een elektrisch schema voor mij, of weet iemand waar ik het kan downloaden? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 863 weergaven
Hoi oldford, Geen lampje branden op het dasboard,Hy verliest geen koelwater en temperatuur blyft zelfte niveau.ik heb eenkeer schoongemakt toen toen is hy had geen probleemmeer maar laatstekeer naar kia deeler geweest om de stationeer afstellen nu loopt hy goed maar afentoe heb ik harde gaspedaal.montour heb gezegt dat kom door vervuiling.dan ga ik nog'n keer naar kia toe ff dat vragen.Dank je, Lees meer...
- 0 antwoorden
- 774 weergaven
vermoedelijk is de krukassensor stuk. Die ga ik maar eerst vervangen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 746 weergaven
Dan is ie inderdaad geen tandje versprongen, dan loopt ie nog geen paar minuten.met uitlezen niets te vinden? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 905 weergaven
Nee, als hij loopt loopt hij netjes. De eigenaar is richting schiphol gereden. Net voor schiphol deed hij raar en stopte ermee. Denk zelf dat de krukassensor niet goed meer is Lees meer...
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
Hoe lang blijft ie lopen.Klinkt mischien stom maar is de distributie niet een tandje versprongen? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 781 weergaven
ja die bedoelde ik, en uitlezen? zie je misschien gelijk het probleem, sensor of stekker. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
Ik betwijvel of dit wel aan vervuiling van de gasklep te wijten is.Gaat er een lampje branden op het dashboard?Zo ja, eerst storingcodes uit laten lezen.Zo nee, waardes van sensoren laten controleren (met name koelwater temperatuur) als de motor een paar stilgestaan heeft. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal,Propleem is als hy paar uur stilgestaan heb start goed eerstekeer gasgeven moet ik gaspedaal hard indrukken,daarna heb ik geen problemen mee.Ik wil gasklephuis schoonmaken* welke spul is goed voor graag naam wil ik weten.en hoe kan ik dat beste doen.alvast bedank allemaal,Grt.. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 893 weergaven
bedoel je de imv achter op de delphipomp* nr 9103-903 en hoe is het afgelopen? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 773 weergaven
Martin, bedoel je de afstand van de nokkenaspositie sensor. Voor mijn beeldvorming. Zit deze achter op de kop. Tijdens de reparatie heb ik hem namelijk niet aangeraakt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
de ruimte tussen sensor en gever controleren staat een bepaalde afstandmarge voor die je met een voelermaat kan controleren, zit je aan de uiterste waarden kan het zijn dat die het wel en dan niet doet. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Distributieriem vervangen van een sorento. Starten en lopen. Niets aan de hand. Even later slaat hij af en en niet meer aan de praat te krijgen. Korte tijd later weer start hij, draaiet even goed en begint te gooien en slaat daarna weer af. Hoor geluiden van een gevoelige nokkenassensor. Krukas sensor zit achter de nokkenas tandwiel die ik even los gemaakt heb. Daar is verder niet mee gebeurt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 759 weergaven
Het is opgelost. Het is de motorsteun geweest waar iets onder was gekomen. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,