Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
ik wou dat ik aan 1 op 9 geraakte maar hij wil niet onder de 1 op 7,5 en wanneer ik echter bij garages informeer dan zou hij inderdaad aan 1 op 9 moeten geraken. maar een pasklaar antwoord hebben ze niet. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Mijn Sorento heeft sinds kort een zoemend, bijna "huilend" geluid in de aandrijflijn. In 2WD met name hoorbaar bij het loslaten van het gas. Zodra je de aandrijflijn weer een beetje belast door een beetje gas te geven, wordt het stukken minder. In 4WD is het duidelijker hoorbaar, maar ook bij het aanrijden. In eerste instantie gedacht aan losse kardan-as(sen). Die heb ik vandaag echter gecontroleerd, maar alles zat vast. Nog even na getrokken met 65 Nm. Verder nog de kruiskoppelingen gesmeerd waar ik met een standaard vetspuit aan kwam. Helaas is het geluid gebleven.Wat ook opvalt is: Als ik op cruisecontrol 130 km/u rijdt (in 2WD) en dan een tikje snelheid terug zet, met…
Laatste antwoord door tvl2000, -
- 0 antwoorden
- 911 weergaven
ik begrijp wat je bedoelt,we hadden heel vaak klachten van mensen over het verbruik van sorento's en sportage.Je koopt voor niet te veel geld een hele grote wagen,helaas wel met bijbehorend verbruik.Een sorento V6 benzine 3.3 kan zomaar 1 op 5 of 6 doen,zelfde als een sportage 2.7 V6,een klant hield het bij en het schommelde tussen de 1 op 6 en 1 op 8.maar denk voor een diesel zoals de jouwe dat een 1 op 8 tot 9 er wel in zitten Lees meer...
- 0 antwoorden
- 704 weergaven
Ik hoop dat er snel verandering in komt want dit is een beetje te veel van het goede!Als er nog mensen moesten zijn die mij verder kunnen helpen laat het mij maar weten :-)Vriendelijke Groeten Bjorn. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 873 weergaven
Heb je last van koelwaterverlies? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
kachelproblemen hij word totaal niet meer warm,probleem begon met af en toe wel dan weer niet.Tot hij helemaal niet meer warm wil worden en hoorde gister zelfs dat er mogelijk water liep door kachel kanalen bij voorraam of iedegeval bij daschbord.Groeten Peter. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 696 weergaven
Tsja, dat koelvloeistofreservoir is een toppertje. Bij mij al twee keer vervangen omdat ie in de naden scheurt. Iedere keer op dezelfde plek.Dus verstandig het af en toe te kontroleren. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 823 weergaven
hoor wel vaker dit soort verbruiken van sorento'szeker als het ook nog een automaat is.Ding weegt immers bijna 2 ton en heeft de stroomlijn van een flatgebouw.Maar voor alleen maar lange ritten zou 1 op 9 er wel in moeten zitten,zou even afwachten of het bijtrekt als de koude wat minder is. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 828 weergaven
Er zijn een paar manieren om de motorcode van een auto aan de weet te komen: op de plaksticker voorin de handleiding van je auto, op een plaksticker die (meestal) bij het reservewiel zit, door het kenteken van de auto in te vullen op Hbase. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 815 weergaven
robby10030 schreef:die image shack is wat veranderd zie foto hieronderBedankt voor snelle reaktie ,alleen waar kan ik motor code vinden. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 727 weergaven
Lees meer...
- 0 antwoorden
- 662 weergaven
die image shack is wat veranderd zie foto hieronder Lees meer...
- 0 antwoorden
- 610 weergaven
koud 0.15 zowel in als uitlaatwarm 0.25 zowel in als uitlaat Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
wie weet de klepspeling van kia pregio 2.5 diesel tci 2005en warm of koud stellen ?greets Lees meer...
- 0 antwoorden
- 826 weergaven
Auto is inmiddels terug en de motor loopt weer.De E.C.U. was kapot/doorgebrandt.Waarschijnlijk door korstsluiting in de accu van de andere auto.Nieuwe E.C.U. besteld en zelf erin gezet (E 1732.-) en alles doet het weer.Geen storingen of iets dergelijks opgeslagen.DUS KIJK UIT MET OVERSTARTEN. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 855 weergaven
mogelijk met overstarten een piekspanning gehadde anwb doet dit niet meer zo met kabels dit kan zeer grote electronisch schade veroorzakenecu compleet verwoestregel apparaat aircoabs modulesalle electronica blaas je op als je pech hebtlaat de aut als dat nog lukt uitlezen en kijk wat er uit komtanders zal je een nieuwe ecu moeten aanschaffenbij over starten accu loskoppelen?? (en radio en andere geheugens gewist of vol storingen) en dan andere auto startenleve het electronica tijdperk en de hulpvaardige buurman Lees meer...
- 0 antwoorden
- 640 weergaven
Kortsluiting? Waarin? in de afsluiter op de pomp? Of is het erger?Kan iemand mij een schema mailen? Ik ben niet bij machten om een schema ergens vandaan te halen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 778 weergaven
Duidelijk kortsluiting dus. Als het gloeilampje niet aan gaat dan krijgt de ecu geen stroom en slaat de motor dus niet aan.Ik ben bang dat je een schema nodig hebt en moet gaan meten. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 809 weergaven
Ik heb sinds afgelopen maandag een probleem met mijn carnival uit 2001.Ik was bezig om iemand over te starten vanaf mijn accu naar de andere.De polen zaten goed(100% zeker) en ik had mijn auto op ongeveer 1500 toeren staan.Op het moment dat die andere auto ging starten viel mijn toerental iets terug.Bij nogmaals starten van de andere auto viel mijn toerental geheel weg en mijn diesel sloeg af. Ik probeerde hem opnieuw te starten.Hij gooit de motor goed en snel rond maar hij sloeg niet meer aan.Als ik de auto op contact zet dan gaat het gloeilampje NIET meer branden en gooit hij ineens een 10A zekering van de ENGINE eruit.(bij de linkerkant in de auto.)Ik heb die zekering …
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo,Ik heb van een Kia Picanto 1.0I het lampje vervangen, alleen nu brand het lampje heel zwak, ( aan de linker kant niet ) ook werkt plotselingde hoogteverstellling niet meer, maar ik neem aan dat het daar niets mee te maken heeft ?De koplamp verwijderen zijn 2 boutjes en een ruk geven ?Alvast bedankt,Groetjes Bob Lees meer...
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 0 antwoorden
- 745 weergaven
NEE. Vanwege de elektronische gasklep (drive-by-wire) kan dat niet. Zit niet op die oude software. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 752 weergaven
Heb sinds (particulier aangeschaft) medio december 2009 de gefacelifte cee'd sw op de oprit staan. (1.6crdi 115pk)Na het afhalen van de wagen, deze volgetankt met Total, was het meest nabije station en de tank was zo goed als leeg. Wat me direct opviel de volgende dagen was het walmen en stinken na het starten. De garage (wagen slaapt binnen) stonk en je zag de rook tijdens het achteruitrijden door het schijnen van de lichten.Volgende keer Shell getankt en k moet zeggen het is beter. Maar telkens als je koud start braakt de uitlaat zo'n 5 tal seconden een rook uit die echt stinkt. Toch vind ik dat ook met een warme motor je deze ook 'ruikt'.Voordien met mijn Hdi heb ik no…
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
Hoi HaraldBedankt voor de reactie.Zou het kunnen dat je de oude software erin zet weer 109pk motor wordt ?Bhe Lees meer...
- 0 antwoorden
- 719 weergaven
Het blok is nauwelijks gewijzigd. De gasklepbediening is nu elektronisch i.p.v. kabelbediend, en de werking van het ISG-systeem is verfijnd. Het vermogen is teruggebracht omwille van een beter koppelverloop (betere trekkracht), en schonere uitlaatgassen.De wijziging is dus puur softwarematig. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Wist de dealer dat niet? Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,