Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hoi Ik heb een KIA Venga 1.4 gekocht, deze wordt in Januari afgeleverd.Nu heb ik een vraag.Deze motor levert 90 pk maar de vorige versie van dit blok leverde 109 pk.Wat is het verschil tussen deze twee versies, is het alleen de software of is het blok ook verandert ?Greetz Bhe Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
modellen en motoren
door 16_v- 8 antwoorden
- 4,2k weergaven
oke hier wat informatie wat voor motoren er in de kia modellen zitten dan weten de meeste mensen welke motor er in ligt. Pride 1.3L benzine Avella 1.3L benzine Elan 2.0L benzine Sportage eerste model 2.0L benzine en 2.0L diesel Sportage tweede model 2.0L en 2.7L v6 benzine en 2.0L diesel Besta 2.2L diesel Pregio eerste model 2.7L diesel Pregio tweede model 2.5L tci diesel Pregio derde model 2.5L tci diesel Sephia eerste model 1.6L benzine en buitenlands model 1.8L benzine Sephia tweede model 1.6L benzine Shuma eertse model 1.5L en 1.8L benzine Shuma tweede model 1.6L benzine buitenlands model 1.8L benzine Carens eerste model 1.8L benzine Carens tweede model…
Laatste antwoord door nibakia, -
- 0 antwoorden
- 748 weergaven
de auto is ook nog bij een andere garage geweest en daar hadden ze de verstuivers eruitgehad en toen hebbenze de kickers (borgplaatjes er verkeerd om opgezet.dat was het hele prbleem. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 654 weergaven
Zeer waarschijnlijk een wiellager. niet te lang mee doorrijden. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 859 weergaven
Onze Sportage van 2007 maakt lawaai rechtsachter. Het is niet de velg en/of band want ik heb rechts en links de velgen incl. winterbanden gewisseld en het lawaai blijft. Als ik in zo rond de 85 km rijdt is het op zijn ergst.* Auto heeft rond de 120.000 km gelopen.Ik weet ook redelijk zeker dat het rechts is want als ik een linkse bocht maakt is het lawaai veel erger. Als ik daarintegen een rechtse bocht maak is het lawaai bijna weg. Zou dit nu al wiellagers kunnen zijn ? Lees meer...
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Kan iemand helpen met een oplossing voor de stekker aansluitingen van het midden consol.Alles is los geweest en nu blijven er 2 stekkers over.Een blauwe en een zwarte.Hij moet aangeloten worden op de achterruit verwarming.Voordat ik dat doe graag een advies welke stekker daarvoor bestemd is.Blind aansluiten kan ook maar om te voorkemen dat een eventueel een regeleenheid kapot gaat graag advies van een Kia medewerker.Mvg.Richard Lees meer...
Laatste antwoord door Rich, -
- 0 antwoorden
- 658 weergaven
ok opgelost n hopelijk definitiefs6 Lees meer...
- 0 antwoorden
- 725 weergaven
Vandaag hebben we de sorento terug kunnen halen.Het expantievat van de koelvloeistof was gescheurd. Verder geen gevolgschade. Dus de koppakking is ook intact gebleven. Bedankt voor de hulp!! Lees meer...
- 19 antwoorden
- 5,6k weergaven
LS Het Kia forum is helaas niet zo actief wb. input. Dat is jammer. Ik lees bijv. van mensen die problemen met garantie hebben waar zowel dealer als Kia Nederland niks mee doet. Dat geeft niet een prettig gevoel. De gas problemen van de sportage, meerdere problemen met de picanto....... Het geeft te denken. Hoe goed /slecht ervaren jullie merk en dealer. Sta op het punt een beslissing te nemen/keuze te maken........
-
- 0 antwoorden
- 746 weergaven
Bedankt voor het snelle antwoord; Ik ga het voorstellen; Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Met de juiste apparatuur (dealer-uitleesapparaat of een Carman scanner) gaan rijden en een aantal zaken bekijken.Gewenste en werkelijke hoeveelheid lucht (airflow), gewenste en werkelijke hoeveelheid turbodruk (boost), gewenste en werkelijke hoeveelheid brandstof en gewenste en werkelijke hoeveelheid brandstofdruk in de rail. Ergens zal er wel iets afwijken. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb een Sorento (diesel) van 2006; Al meer dan een jaar heeft de auto het probleem dat ie heel langzaam optrekt. Zo langzaam zelfs dat je een kruising haast niet durft over te steken als er andere auto's in de buurt zijn. Eenmaal opgetrokken en vaart gemaakt rijdt de auto zonder probleem. Mijn vrouw wil niet eens meer in de auto rijden.Ben meerdere malen naar de lokale KIA garage geweest (Curacao) en heb het probleem diverse keren aangekaart. Fuel filter vervangen;Air filter vervangen; injectors gecheckt;Men kan het probleem niet vinden en wimpelt het af met "het is een diesel, die trekken nu eenmaal langzaam op", of "de diesel hier op Curacao is erg vies, je moet inje…
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
weet iemand hoe ik mijn kopeling kan ontluchten? zit lucht in mijn systeem aangezien hij soms niet pakt mijn garage vertelden mij dat er lucht in zit kan iemand een tip geven?
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Begin eens met rijdend de signalen van de lambda-sonde(s) te loggen en daarna te interpreteren.Misschien kun je met een 4-gas meting al iets zien (noteer alle waardes en plaats die hier).Ik denk dat de motor te arm staat, misfires detecteerd en die cylinder compleet uitschakeld. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo,Onze Kia rio geeft check lampje aan.....motor gaat slechter lopen en inhouden, nadat we de motor uit zetten is het check lampje uit en rijd de auto weer goed.We hebben verschillende keren de auto uitgelezen Misfire 1e , en een keer misfire 3e cilinder.We hebben de bougies,bougiekabels vervangen, bobine vervangen, gasklephuis schoongemaakt.....maar helaas hij blijft het doen.Graag een oplossing we weten het niet meer, en onze kia monteur...weet het ook niet meer wat het kan zijn Lees meer...
weet er nog iemand een goede sloperij die kia's heeft staan??? of weet iemand nog een schade joice?????
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 0 antwoorden
- 716 weergaven
Ben bang dat het al te laat is en de koppakking er uit ligt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 672 weergaven
Vanmiddag heb ik gekeken. Geen prut gevonden. Wel een volkomen leeg motorkoelmiddelresevoir. Dus geen koelvloeistof meer aanwezig.Logischer wijze heeft hij dus ergens lekkage. Ik kon helaas niet onder de auto gaan liggen. Want om de auto heen liggen plassen smeltwater. Morgen dealer bellen.Ik heb hem dus niet gestart. Lijkt me niet slim gezien het feit dat ie helemaal geen koelvloeistof meer heeft. Lees meer...
ik heb van iemand gehoord dat het programa Autodata versie 5.373 zeer veel gegevens bevat over onderandere de kia deze is te downlouden op de betaal downloud sittes is er iemand die dit heeft en het op de sitte kan plaatsen?
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 0 antwoorden
- 712 weergaven
koel vloeistof peil controlerenolie peil ook enkijken of er niet een hoop smurrie/condens aan de vuldop zithet lijkt of ie te warm wordtdit kan komen door een lekkageeen defecte thermostaatof in het ergste geval een koppakkingals alles op peil is zou je m kunnen starten zonder dop op het koel systeemblast ie meteen alles eruit dan is de koppakking defectals ie gewoon kan draaien en pas later als ie warm wordt alles eruit perst is denkelijk de thermostaat of de waterpomp de boosdoener Lees meer...
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
Hallo,Ik vraag jullie hulp bij het volgende.Na een tijd stil gestaan te hebben wilde onze Sorento niet starten. Met behulp van startkabels en een donorauto gestart. Daarna zonder problemen gelopen.'s Avonds echter viel ons op dat na het starten en wegrijden de kachel absoluut niet meer warm werd. Het leek een diepvrieskist in de auto. Na een x-aantal km's bleek dat de wijzer van de temp meter volledig uitgeslagen was. Er was geen rook zichtbaar en we dachten aan een mogelijke storing. Auto even stil gezet. Daarna hikte hij met starten maar startte wel. Daarna brandde het lampje van de motorcheck.Langzaam doorgereden naar huis....waren vlakbij. Toen we de straat inreden kw…
handleiding
door nibakia- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
http://www.avtotor.ru/KIA/parts/parts.html deze sitte is niet meer te vinden ??? op deze sitte kon je alle modelen vinden voorzien van tekening en uitleg weet iemand nog zo een sitte? aangezien ik een boek zoek van mijn kia joice !!!
Laatste antwoord door nibakia, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
mooi dat het opgelost is, bedankt voor de feedback.mvg,Hans. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Er kan een slot op dit probleem na div meetwaarden blokken op tester en viergasmeting zijn we er achter.De lambda werking was alleen goed na starten en geen gas geven het luchtmassa signaal was ook dan alleen goed.Meetwaarden vergelijk oude luchtmassameter met de nieuwe hele andere meetwaarden dit was een universele moest goed zijn na omzetten nummer .Toch nog andere luchtmassameter mee laten komen probleem was niet weg.Nogmaals voeding en massa gemeten waren goed toen toch maar een orginele luchtmassameter van KIA mee laten komen is wel bijna 300 euro duurder maar probleem was gelijk over .Het slot kan erop en ik hoop dat iemand hier iets aan heeft het beste gewoon orgin…
- 0 antwoorden
- 743 weergaven
Hoi om de distributie te vervangen wie weet waar de merktekens staan? Gr Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,