Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 746 weergaven
sinds enige tijd doet onze kia joice uit 2000 vreemd. hij start niet meer, en als ie loopt gaat het nog wel. wanneer we ergens stil komen te staan (stoplicht) is het moeilijk hem op gang te krijgen. tevens loopt ie nu op benzine. het lampje wat normaal brand op lpg knippert dan. tevens branden er lampjes op het dashboard van de remmen, airbag en af en toe een andere. tijdens het rijden schijnt de vrlichting ook zwak te branden. De auto is een paar weken geleden naar de garage geweest voor hetzelfde probleem, en die wist ons te vertellen dat het aan de dynamo lag. die is nu vervangen, maar na 2 weken ineens hetzelfde probleem.iemand die hier iets over weet? graag hulp. Le…
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 3,1k weergaven
HalloIk heb een probleem met me kia picanto.Het probleem is dat bijde koplampen het niet meer doen.Heb de zekeringen na gekeken die zijn goed de lampen zelf zijn ook goed alleen doen ze het niet op stadslicht.De rest van de verlichting doet het wel achterlicht dasboard dimlicht en grootlicht (alleen als je de hendel na je toe trekt) dus het gaat om de stads verlichting.Wie weet er eenoplossing????alvast bedankt voor de hulpgr john Lees meer...
- 0 antwoorden
- 907 weergaven
dit doen ze bijna allemaal, je kunt het oplossen door de koppeling te vervangen.maar na verloop van tijd komt het toch weer terug.het rammelen komt uit de versnellingsbak, normaal zou de koppeling deze trillingen moeten opvangen.de veertjes in de koppelingsplaat slaan een beetje uit. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 997 weergaven
Bij gas geven bij een wat lager toerental (ca. 1500-1600 toeren) ontstaat er een soort rammelend/resonerend geluid wat weer verdwijnt bij hogere toeren. Hij doet dit in alle versnellingen, behalve in 1. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
>>Op LPG in stadsverkeer 1 op 10 is trouwens keurig
- 0 antwoorden
- 713 weergaven
Hey aat,dan heb jij het al over de nieuwe Rio vanaf 2005.Geert praat over een 2004,en das nog het oude model.Jouw 4 jaar jonge Rio is qua rijden al een veel betere wagen als het oude model (dus dat belooft wat)op LPG in stadsverkeer 1 op 10 is trouwens keurig,kan je weinig van zeggen! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 765 weergaven
de drukverschilsensor is al vervangenen roetfilter hebben ze al gereinigd met tunap.maar probleem blijft en mijn trajecten zijn bijna altijn autostrade en rijd op hoge toerentallen.ik denk om deze temperatuursensor eens te laten vervangen.mvg. en bedankt voor info Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Voor de besturing van het roetfilter zitten er een aantal sensors in de uitlaat. Verschilt een beetje per merk.Maar in ieder geval zit daar een drukverschil sensor die is aangesloten met slangen/pijpen voor en achter het roetfilter.Vaak zit er ook nog een temperatuur sensor en een lambda sensor in de uitlaat.Storing in 1 van die sensors (ongeacht welke) zou dit kunnen veroorzaken.Rijdend uitlezen door de dealer en de genoemde sensoren goed controleren. In het ergste geval moet je het roetfilter vernieuwen.Je eigen rijstijl kan aan het probleem meewerken of het juist oplossen/verminderen.Rij je veel korte stukjes? Dan krijgt het filter geen kans om te regenereren of dat re…
- 0 antwoorden
- 769 weergaven
besteik heb een carens van bwjr 2007* *een 2l. diesel.en heb al geruime tijd dit probleem.de olie komt omhoog met zuivere diesel.al nieuwe software op ecu.nieuwe hogedrukpomp en verstuivers.maar ik hoor van een nieuwe sensor maar over welke sensor gaat het hier eigenlijk?mvg.kurt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
gevonden, achter de zekeringkast zit een rode draad met een 10A zekering in een zwarte houder. Je kan er van onder af bij. een spiegel is handig.deze vervangen en alles werkt weer. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Deze auto loopt alleen op benzine. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
hi,de dashboard verlichting en de lampies in de schakelaars doen het niet meer van mijn pregio.alle zekeringen zijn heel heb ik doorgemeten. En alle functies achter de schakelaars doen het nog (achterruit verw, mistlamp, airco)de zoemer lampen aan doet het ook niet meer, maar als ik de sleutel in het contact laat zitten jammert dat iritante ding wel ;-)zit er nog ergens een verborgen zekering? ik heb dit bij de hand gehad bij een L300 en daar zat een lijn zekering ergens los onder de dash.wie kan mij helpen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 776 weergaven
loopt ie alleen op benzin e ?? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
euvel is dat de schraapveren te hard zijn(vlgs monteurvan kia)dus de oplossing is de motor uitelkaar halen en dfe schraapveren vervangen en de cilinders op afwijkend hoonbeeld controleren Lees meer...
- 0 antwoorden
- 773 weergaven
vandaag bij de kia geweest ,helaas tussenbak defect !! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 697 weergaven
was het hitteschild was afgebroken toch bedankt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 667 weergaven
nog even ter info* de wagen gaat donderdag naar de kia dealer voor een diagnose ! wordt vervolgd! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 811 weergaven
Auto heeft bij ongeveer 60000 km nieuwe motor gehad i.v.m. koelsysteem probleem, nu 40000 km verder treed er ineens een olie verbruik op van 4 ltr op 2000 km.Is er iemand bij wie dit euvel bekend is ? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 769 weergaven
Gasklep klemt (gaat niet volledig dicht), stationair regelaar klemt (gaat niet ver genoeg dicht), defecte koelvloeistof temp sensor of valse lucht.Wat gebeurt er als je het stekkertje van de staionair regelaar af trekt?Kontroleer alle vacu
- 0 antwoorden
- 800 weergaven
DE moter loopt spontaan naar 2000 toeren Lees meer...
- 0 antwoorden
- 737 weergaven
als ik over een drempel rijdt of door een kuil dan lijkt het of er heel erg iets schaaft rijdt ik dan weer door en is de auto weer stil??er zit ook een knokend geluid bij vliegwiel is recent vervangen Lees meer...
- 0 antwoorden
- 705 weergaven
alleen jammer dat je daar in de vacantie op weg naar* pas achter komtsta je in de file voor de gothard tunnel en stopt de airco die eergisteren nog is gevulden na de vacantie hoeft het niet meeren volgend jaar weer hetzelfde cirkeltje Lees meer...
- 0 antwoorden
- 718 weergaven
hallo kees,ik heb een dealer in oosterhout gevonden en deze even een e mail gestuurd.Ik hoop dat men daar een oplossing voor het probleem weet! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 678 weergaven
Je hebt inderdaad gelijk. Vele bedrijven hebben die filters niet op voorraad en krijgen die ook niet binnen dat halfuur dat dit gedaan wordt. De klant wacht meestal al krantje lezend terwijl dit wordt uitgevoerd. Dus daar waar je zonder afspraak terecht kunt (niet dealer) kun je op twee vingers uittellen dat de filter er vaak niet bij zit En inderdaad op het eind van de rit kom je dus toch op die
- 0 antwoorden
- 702 weergaven
Dan is mijn advies om langs een ervaren Kia dealer te rijden (de dichtbijzijnde is voor jouw Hoeven of Etten-Leur) en hem te vragen de mogelijkheden die in de FAQ vermeld staan op het internet na te lopen. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,