Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 748 weergaven
Hallo ik ben juist verhuist en mijn kia heeft zijn uitgebreide kleine beurt 80000 km gekregen.Nu wilde ik graag weten bij welke km de grote beurt moet komen de garages hier verschillen in mening daarvan.De kia heeft nu 95000 gelopen en is perfect onderhouden graag een reactie mvg Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
P1188nl * * Lineaire lambdasonde compensatieweerstand* * kortsluiting naar mindu * * Lineare Lambda-Sonde/Kompensationswiderstand* * Kurzschluss nach Masseen * * Linear 02 Sensor / Compens. Resistor* * Short to GroundExtra info bij de foutcodes.* *IntermittentMogelijke oplossingen:* * * Lambdasonde en lambdaregeling v
- 0 antwoorden
- 950 weergaven
Het verhaal van sloopkogel klopt wel, als de lagedrukleiding bevriest kan dit duiden op een te lage vulgraad of een verstopping in het systeem als de* vulgraad voldoende is. Dat heeft te maken met de druk in de verdamper, verdamptemperatuur van het koudemiddel, en de zuigdruk van de compressor.Een systeem waarvan de vulgraad te laag is daarvan zakt ook de druk in het systeem, de verdamptemperatuur van het koudemiddel bepaalt ook gelijk de laagste temperatuur bij die druk wat in de verdamper heerst.Bij een druk van 2 bar in de verdamper vertegenwoordigt het koudemiddel een verdampingstemperatuur van +1
- 0 antwoorden
- 721 weergaven
Bedoelde de koplampen die niet werkten.Dim en groot licht werkte wel.Maar heb het probleem gevonden het bleek dat de printplaat in de schakelaar verbrand was.Wel lache zelfs de kia wist het probleem niet dus kwam er zelf achter.Alleen laat het onderdeel 3 weken op zich wachte nu nog ong 2Mvg John Lees meer...
- 0 antwoorden
- 711 weergaven
Om even op de vraag terug te komen, alleen de dealer kan dit doen.Uploaded with ImageShack.us Lees meer...
- 0 antwoorden
- 900 weergaven
Richardhttp://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=131955Lees je je berichten wel ?Moderator Problemcar Lees meer...
- 0 antwoorden
- 775 weergaven
De AB van de Centrale vergrendeling werkt niet meer.Weet iemand de grote truuk bij een Carens om de sleutel in te leren.Bestaat dit bij een Carens, of kan alleen de dealer dit doen?Bij voorbaat dank. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 687 weergaven
Bedoel je nu het stadslicht of het dimlicht (omdat je over de koplampen praat) ? De stadslichten zijn die kleine rondjes die bovenin de koplampunit zitten naast de richtingaanwijzer. De lampjes die daarin zitten gaan regelmatig stuk. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
CARS&MOTORS schreef:isje interieur filter niet verstoptis het meest vergeten filterDie zit er niet in bij een Rio van dit type. De uitleg van Sloopkogel "als de dikke buis bevriest, bevat de airco te weinig koudemiddel" vind ik een raar verhaal. Als die dikke buis namelijk bevriest blijft de aircocompressor te lang ingeschakeld (bijvoorbeeld bij een kapotte ice-sensor), dit is niet afhankelijk van de hoeveelheid koudemiddel!Een simpele snelle test voor de leek: zet de airco aan, even wachten, voel daarna aan de dikke buis (Lagedruk, zit een dopje op met een L) en als deze goed koud word moet er ook koude lucht uit de roosters komen. Echter, dit zegt niets over de hoev…
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Beste: wagen is een automaat en bij een kickdown rond de 70km/u valt de motor uit.rijden we gewoon rustig met deze auto langzaam naar en voorbij de 70km geen probleem.wel opgemerkt dat de automaatolie veel te hoog staat en denk zelfs dat er 1,5liter te veel in zit. na de kickdown als de motor uitgeslagen is gaat hij niet direct aanslagen, deuren vergrendelen en terug ontgrendelen starten en nu loopt hij wel.weet iemand raad.mvg.Peter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 824 weergaven
hoi petraik had het zelfde probleem. op de motor bij je "carbarateur" daar waar de brandstof in het motorblok gespoten wordt.* daar onder zi een sensor op het motorblok. trek die eens los en rij er een paar dagen/weken mee zonder dat die sensor erop zit.Ik rij al maanden zonder die sensor en ik heb nergens meer last van gehad. een nieuwe sensor kost ongeveer 60 euro bij de dealer maar weet niet wat hij hij bij cartal of brezan kost. de dealer kon mij ook niet precies vertellen wat voor sensor dit is of waar hij voor dient (lekkere dealer h
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Omdat wij vijf kinderen hebben waarvan er
Laatste antwoord door RobertHager, -
- 0 antwoorden
- 826 weergaven
Bedankt voor je antwoord heb het blok er nog niet in hangen dus kan nog niks meten.Maar gaat goedkomen dacht miss heeft iemand hier ervaring mee aangezien de g4cp regelmatig gebruikt wordt voor tuning. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
of mircoswith stuk in de deurmotor Lees meer...
- 0 antwoorden
- 683 weergaven
Uit het instruktieboekje:2. Druk bij auto's met een handgeschakeldeversnellingsbak dekoppelingspedaal in om te starten.Anders zal de motor niet starten.RTFM...http://media.kia.nl/mijnkia/instructieboekjes/joice.pdf Lees meer...
- 0 antwoorden
- 599 weergaven
Koppeling intrappen bij starten is standaard op de Joice 2000. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Komt natuurlijk niet veel voor Milo. Maar kun je het signaal niet meten? Als je een signaalspanning krijgt, dan kun je ze beide lijkt me evt. omwisselen mocht je de verkeerde hebben. Als er maar geen constant 12v+ op staat.Ik heb al even gezocht hier, maar een schema van Kia is niet te vinden in onze docu helaas. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 746 weergaven
dit was ons niet opgevallen. we hebben de auto ook nog maar ruim 2 maanden.ik ga vandaag een dealer zoeken en bellen en plaats het antwoord hier voor eventueel mensen met hetzelfde probleem. in eerste instantie alvast hartelijk dank voor je hulp. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 615 weergaven
Of dat normaal is weet ik eerlijkgezegd niet, weet wel dat er hyundai's zijn met dat systeem maar of kia dat ook heeft..... ?Maar het leek me al aannemelijk dat het een massaprobleem zou zijn, hierdoor kan je dynamo ook defect raken.Ik denk een degelijke reparatie!Om zeker te zijn of je de koppeling in hoort te trappen bij deze auto zou ik even een dealer raadplegen , dan weet je het zeker.Kon je de auto voorheen trouwens wel starten zonder de koppeling in te trappen? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 774 weergaven
Niemand jongens? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 673 weergaven
Ik heb de auto gisteren naar de garage gedaan en teruggekregen. Er is een (andere) nieuwe dynamo in gekomen en een massakabel toegevoegd.* start perfect nu, maar alleen als de koppeling is ingedrukt. Is het normaal met een Kia dat ie alleen start als de koppeling is ingetrapt? ik vind het niet erg hor. kwestie van wennen, maar vind het wel* vreemd.Enig idee? Lees meer...
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Is er iemand die weet of er al dakdragers zijn voor de nieuwe kia sportage (niet de orginele die zijn er pas vanaf week 34) maar van bijvoorbeeld thule of zijn de dakdragers van de hyundai Ix35 misschien dezelfde als die van kia want daar hebben ze alwel thule dakdragers voor: Thule kit 4009
Laatste antwoord door Smart, -
- 0 antwoorden
- 664 weergaven
Is een 16 Klepper en dat zijn nooit vrijlopers dus reken maar op kromme kleppen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 685 weergaven
bedankt voor de reacties ! ik zal eerst de riem vervangen en hopelijk is er niets meer aan de hand .... Lees meer...
- 0 antwoorden
- 584 weergaven
Om daar achter te komen zal je eerst een nieuwe riem moeten monteren (zie #2, antwoord van Roy)mvg,Hans. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,