Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Code P0010 komt niet voor in de storingslijsten.Volgens mij heeft de 2.7 geen nokkenasverstelling.Als je de storingscodes uit laat lezen bij een Kia dealer, wat zijn de code's dan.Ik heb ook wel eens verkeerde andere code's gekregen bij het uitlezen van een Daewoo met enerzijds een universele tester en anderzijds de Daewoo tester.P1678 is wel een Immo code * * 2007 > G 2.7 DOHC > Immobilizer > Immobilizer > P1678 EMS NO Request* * * ** * * * General DescriptionIn the Ignition ON position, the engine ECM receives information from the ICM and permits injection to take place If the CODE memorized in ECM is concided with ICM..When the ID code from the tranponder i…
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 626 weergaven
en de draad vanuit het stuur uiteraard Lees meer...
- 0 antwoorden
- 660 weergaven
de draad in het stuur is een massadraad...de toet toet toeter krijgt rechtsreeks 12V + Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Dag meede sleutelaars, Nog een bericht, de toeter van mijn vriendin haar Kia Pride doet het niet.Wat heb ik gedaan: Nieuwe toeter gekocht, omdat de oude slecht contact maakte, de polen aan de toeter waren zo goed als weggerot.Echter heb ik een multimeter aangesloten op de kabels waar de toeter aangesloten wordt. Als ik de klakson op het stuur indruk, krijg ik geen waarde op de multimeter??? Je zou zeggen dat ik daar 12v moet krijgen.De kap van het stuur heb ik losgetrokken, daar heb ik de multimeter ook eens ingeprikt. geen stroom in het stuur terwijl het glijcontact wel tegen de ring achter het stuur zit.Ik heb de kappen achter het stuur weggehaald, daar zitten een aanta…
- 0 antwoorden
- 677 weergaven
Hoi Ruud en Patrickkia,Bedankt voor jullie tips!De bus WD 40 heeft een zeer prominente plek in mijn garage (-: Ik heb alle bouten en moeren een paar dagen van te voren ingespoten, maar mijn god, wat zit alles vast aan deze auto!!Ruud: ik heb een Kukko twee armige trekker er op gezet, de 200-3 geloog ik. Helaas ging de as nog niet los!!Rechts heb ik nu maar: stuurkogel fuseekogel en remklauw los gemaakt. Vervolgens het fusee met as en al gedemonteerd, omdat ik toch het rechter fusee moet vervangen.Ik heb het stukje as wat in de bak zit laten zitten door de ashoes los te maken. Loopt de olie ook uit de bak als je dat deel er wel uit haalt?Voor de linkerkant wordt het dus no…
- 0 antwoorden
- 650 weergaven
Hoi, zet hem een nachtje in de kruipolie en probeer het dan nog eens. Het klopt inderdaad dat deze dingen gruwelijk vast zitten. Heel veel grof geweld gebruiken met een vuisthamer. aangezien je toch andere assen hebt maakt het niet uit. Je slaat namelijk als ze zo muurvast zitten de as dik waardoor de moer er niet meer opgaat, maar daar doet een slijptol weer wonderen mee. Succes met beuken. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 632 weergaven
Nee.daar past niks van.Het is een in licentie gebouwde motor.Lijkt er veel op ,maar is het net niet.Ook niet dezelfde kwaliteit.Volgens mij ook een gekende ziekte van deze motor,heb er iets teveel gezien waar de distributie kapot van is gelopen.Volgens mij is ook de termijn naar 60,000km gezet. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 985 weergaven
heb je de gas injectoren op lekkage getest? deze veroorzaken ook slecht aanslaan.maar je hebt het over de camshaft pos. actuator. zit er toevallig een nokkenas verstelling op.volgens mij zit er namelijk geen verstelling op de nokkenas.kan het niet zijn dat gewoon de nokkenas sensor defect is. deze zorgt namelijk voor cil 1 herkenning.succes Lees meer...
- 0 antwoorden
- 737 weergaven
Heb wel eens meegemaakt dat de communicatie tussen LPG en Benzine ECU niet vlotjes verliep. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 617 weergaven
zit vast geroest of met locktide. Kun je geen pulley trekker op zetten, dan goed aandraaien en er met een vuistmoker een paar flinke dreunen op geven. Laatst ook een vervangen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 929 weergaven
Beste mede sleutelaar,De Kia pride van mij vriendin is afgekeurd, de ashoezen links en rechts* aan de buiten zijde zijn kapot en het rechter wiellager is stuk.Nu heb ik een rechter en een linker aandrijfas van de sloop gehaald en een rechter fusee. Wat een gedoe om de boel los te krijgen zeg! Luchtsleutel, brander de hele mik mak!Nu het probleem. Ik heb de centrale moer van de as los, echter de as wil niet uit het fusee?? Hoe krijg ik de as uit het fusee? Hamer wil niet. Is het bij een KIA normaal dat dit zo vast zit? Bij andere merken kon ik ze er altijd zo uitpakken als de centrale moer maar los is.Graag jullie ervaring en advies! Vriendelijk bedankt!! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 965 weergaven
hoiik heb en Kia Joice 2.0 16v* 102kw* nu is mijn distrubithi riem geknapt na 50.000 km ??* dus nu alle kleppen krom en de klepgeleiders kapot.maar nu hoorde ik via via* dat er mitsubithi motoren en zitten nu wou ik er en galant 2.0 16v kop er opzetten wil dat???of dat er andere merk auto de zelfde motoren in zittenzie fotomvg peter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 879 weergaven
HalloHeb hier een Kia Sportage 2.7 V6 automaathet probleem van deze auto is dat de motor veelal pas na 5 sec doorstarten aanslaatna uitlezen van het immosysteem krijg ik deze foutcodesp0010 "A" camshaft position actuator bank 1* (blijft telkens terugkomen na het wissen)p1678 EMS no requestiemand dit al eens meegemaakt?* na een aantal keer starten kan het zomaar dat de motor een paar keer normaal aanslaat. Mvg,Niek Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Bij de kia rio van dit bouwjaar heb je vaak een breuk in de kabelboom ( lv waar kabelboom van motor naar front zit) Heb deze al bij veel rio,s gerepareerd Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Heb zoiets met een hyundai lantra gehad, bleek de gasklep-positie sensor te zijn. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 834 weergaven
Na lange lange tijd is de storing weer terug, weer het gasklephuis gereinigd alsmede de stekker die erop zit, probleem blijft zich voor doen, hoop toerental, schokken onder het rijden, bij stationair lopen onregelmatig en afslaan. Nu gekeken of het aan de luchtmassameter lag en die nu afgekoppeld, 200 km met de auto gereden deze is dus niet defect het probleem ligt ergens anders want het probleem blijft !! Zijn er nog andere oplossingen ? Tot op heden nog geen daadwerkelijke oplossing gevonden !! Ik durf bijna niet meer te rijden in deze auto, ik kan de veiligheid van mijn inzittenden niet garanderen. HELP !! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo mijn auto lek een beetje remvloeistof op de grond kan dit de druklager zijn ik heb geen gekke geluiden en sporadisch loop het schakelen weleens vast dit gaat weer weg bij de koppeling meerdere malen intrappen.Wat zijn de symtonen van een kapotte druklager en is dit door de garage makkelijk te zien want deze zei dat buiten de kapotte hulpcylinder van de koppeling niks aan de hand is deze is vervangen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 939 weergaven
joost666* * Particulier* * Echte naam: joost* * Woonplaats: rijsbergen* * Geregistreerd: 21 februari 2010* * Berichten: 44Hallo de hulp cylinder van men koppeling was kapot mijn koppeling bleef regelmatig vast zitten voor de rest was de auto perfect in orde.Nu 2 dagen verder is de hulp cylinder weer kapot slaan de versnellingen weer vast en val er remolie op de grond hoe kan ditPost verplaatst door moderator. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 695 weergaven
APS tilburg zal het wel hebben, zoniet Besbo, Rotil of Maromax. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 685 weergaven
rickgilze schreef:Harald1980 schreef:Is volgens mij wel een duur stukje uitlaat. De lambdasonde zou ik ook niet vervangen, ding is immers niet kapot. Is het niet meer te lassen?lassen? het is niet eens af te dichten met uitlaat pasta!! scheurd telekns weer los. :SDus jij dacht dat het dichtsmeren met uitlaatpasta een sterkere verbinding opleverde dan wanneer je het zou lassen? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 749 weergaven
Kees6172 schreef:Vanaf fabriek werd bij deze auto's geen interieurfilter geplaatst, deze is overigens wel leverbaar. inderdaad, deze heb ik ook er in gezet, maar ik ging er van uit dat de vorige eigenaar hrem verwijderd had om betere luchtstroom te krijgen en te bezuinigen op 29,= aan filter (NIP parts) Lees meer...
- 0 antwoorden
- 650 weergaven
hellbat schreef:Losse flexibele stukken van verschillende diameters zijn bij de betere automaterialenhandel te krijgen. Wellicht goedkoper dan een originele nieuwe pijp.los te vervangen die flexibele stuk? hmm weet u een link met instructie? klink vaag dat enkel de expansie gedeelte te vervangen tov de rest van de stalen pijp... Lees meer...
- 0 antwoorden
- 681 weergaven
Harald1980 schreef:Is volgens mij wel een duur stukje uitlaat. De lambdasonde zou ik ook niet vervangen, ding is immers niet kapot. Is het niet meer te lassen?lassen? het is niet eens af te dichten met uitlaat pasta!! scheurd telekns weer los. :S Lees meer...
- 0 antwoorden
- 854 weergaven
Losse flexibele stukken van verschillende diameters zijn bij de betere automaterialenhandel te krijgen. Wellicht goedkoper dan een originele nieuwe pijp. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 628 weergaven
Is volgens mij wel een duur stukje uitlaat. De lambdasonde zou ik ook niet vervangen, ding is immers niet kapot. Is het niet meer te lassen? Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,