Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Olieverbruik los je niet op door sensors te vervangen. Daar heb je een motorrevisie of een ruilmotor voor nodig.Uit het bovenstaande blijkt dat de kat's erg te leiden hebben van die olie en dan ook regelmatig kapot gaan.Als een lap-middel/probeersel worden dan de lambdasonde(s) eerst vervangen, maar ook voor dit probleem zal dat niet helpen.Hoe controleer je een katalysator?Als de auto voldoende kilometers heeft gereden (meer dan 800km) sinds de laatste keer dat de foutcodes gewist zijn, dan geeft het uitlezen van de foutcodes een indicatie. Geeft de ecu een foutcode met betrekking tot een defecte katalysator dan zijn ze ook defect. Geen foutcode is echter nog geen 100% g…
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 749 weergaven
Hallo mensen.Heb dezelfde problemen. Alleen erger olieverbruik 1 op 600. Auto net gekocht met 6 mnd garantie. Geprobeerd wordt het probleem op te lossen door de lambdasondes te vernieuwen ??? Motor management lampje blijft nu continue branden. Cat's schijnen in orde te zijn ??? Hoe controleren ze dat dan !!! Jammer voorgaande geen antwoord op de vraag hoe is het afgelopen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 875 weergaven
Men zegt van wel, maar in de praktijk komen we helaas iets anders tegen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 937 weergaven
is dit ook niet na 2005 gebeurd ??? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 916 weergaven
probleem gevonden, cilinder 4 heb compressie verlies,ik denk een verbrande klep. ga de kop er morgen demonteren.harry bedankt voor het mee denken. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Ik heb idd op de website van brink.eu (thule) gekeken, en die beschrijft het in
- 0 antwoorden
- 798 weergaven
google eens op thule of westfalia dan kun je de beschrijving zo downloaden Lees meer...
- 0 antwoorden
- 900 weergaven
HoiIk wil onder mijn Sorento een trekhaak monteren, maar ik hoor dat je dan o.a. de bumper moet demonteren.Heeft iemand dit eerder gedaan?Hoe lastig is het om de bumper te demonteren? Waar moet ik op letten?Zijn er foto's of iets dergelijks hoe ik een trekhaak monteer? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 752 weergaven
Hallo Laurens. We hebben zelf al vaak gezien dat de eerste kat stuk ging en alles voor de tweede kat ging zitten.Ook de bobine van deze 2.4 gaan vaak stuk. wissel de twee even om en kijk of het probleem nog op 4 zit.gr harry Lees meer...
- 0 antwoorden
- 919 weergaven
inhouden bij constante snelheid op lpg en op benzine.co* is stationair goed maar bij 2000tpm schiet het co omhoog en hikt de motor op lpg en benzine.fout code is* verbrandings probleem cilinder 4.lambdasonde meet stationair goed maar op toeren blijft deze tussen de 0.2 en 0.3 volt veel te rijk mengsel.dus het mengsel word niet armer gezet hoe kan dit nou.inlaatbuis onderdruksensor meet goed.gaskleppositie sensor is nieuw.wat ik vreemd vind is dat de luchtmassameter 1.4 volt geeft bij stationair draaiende motor is dit niet te hoog.ik twijfel over de lambda sonde en luchtmassameter.wie kan mij helpen. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
P0700 is een algemene code. Die betekent dat de versnellingsbak een aanvraag gedaan heeft om de MIL aan te zetten.Betekent dus ook dat er minimaal 1 foutcode in de automatische bak zit.Dus ook de bak even uitlezen, mogelijk klaagt deze over hetzelfde onderdeel. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Regelmatig gaat het motormanagementlampje branden, als ik hem uitlees krijg ik P0122 gaskleppositiesensor en P0700 transaxle control system. een aantal dagen na het wissen comen deze code's weer terug, de ene dag brandt het mm lampje de andere dag niet.Heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat deze codes altijd samen verschijnen,maar weet niet zeker.Iemand een idee? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 814 weergaven
hoi het is al opgelost ik heb er nu en cilinderkop van sonata opzitten voor 125 euro* draait weer 100% Lees meer...
- 0 antwoorden
- 899 weergaven
inderdaad een sonata onderblok kan ooklet wel de gehele distibutie zijde van het oude joice blok moet omgebouwdt worden op het sonata bloken als je denkt fluitje van een cent helaas het past niet uit zich zelfde bout gaten komen niet over eendus dat word gaten dichten met m8 bouten en loctideen dan de olie pomp monteren met de bouten die wel pasten dan voorzichtig met boor machine weer gaten boren in het blok om daarna weer schroefdraad te tappenen let wel vervang je oliepomp dit is de aluminium plaat die onder op het blok geschroeft wordvaak is dit namelijk het probleem dat je riem geknapt ishet is namelijk zo dat het olie pomp tandwiel maar aan 1 zijde een as heeft en d…
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
verstuiver retour test? met die 4 potjes eraan Lees meer...
- 19 antwoorden
- 5,3k weergaven
Heeft iemand van jullie een telefoon met navigatie erop? Ik heb nu een telefoon en een los navigatie systeem, maar nu heb ik gezien dat b.v. Nokia met een gratis navigatiesysteem voor bepaalde modellen heeft. Als ik het zo bekijkt, lijkt het me ook nog eens heel behoorlijk te werken. Geen nieuwe kaarten kopen, gewoon downloaden. We zitten aan een andere telefoon te denken, en zaten ook naar het navigatie systeem te kijken [/url]http://www.nokia.nl/kies-extra-diensten/ovi-kaarten/algemeen?t=navigation&ca=NavigationQ1&lid=navigation_NavigationQ1_displayad_ovimapsforfreehomepagenlnl_banner_756x252&lpos=top_1a&intc=ovimaps-fw-ilc-bdy-con-na-nokiacom-g0-19…
Laatste antwoord door Venga1, -
- 0 antwoorden
- 912 weergaven
perfect uitgelegd marcel! ik deel jou mening 100%,misschien had ik het wat anders opgeschreven. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 873 weergaven
Maarten, als de stekker eraf ligt meet je 5V toch in de stekker? dat is de stuurspanning vanaf het mms. Als de stekker erop zit meet het mms een* weerstand (zeg spanningsverlies)van minimaal 4,5V zodat het mms weet (middels een parallelmeting in het mms)dat de stekker "er niet af ligt"of er* een draadbreuk is.* Als het mms dan plots 0V meet is er sluiting aan massa bv.Kan ook evt een sensordefect zijn.Vandaar dat het mms regelbereik of ontvangstbereik altijd tussen 0,5 en 4,5V ligt.Dus als het mms
- 0 antwoorden
- 853 weergaven
oke hendrik,das een mooie discussie. Ik denk dat de 0,5 volt (voedingsspanning,systeem in rust)op de signaaldraad een spanning is VANAF de regeleenheid. Neem de lambdasonde,die geeft ook een voorspannig van 0,45v. De 0.5 volt heeft (mijn mening) niks te maken met de druk in het dieselsysteem,enkel voor de sensoren/mms,de signaalspanning loopt pas op bij oplopende druk.De 5 volt is de voeding voor de sensor.(hall=5volt,massa en signaal). Lees meer...
- 0 antwoorden
- 832 weergaven
maarten4874 schreef:Hendrik_ schreef:Bij de raildruk sensor op de signaaldraad meten, bij contact aan 0,5 volt (zoniet probleem in lage druk kring) is niet helemaal waar hendrik.die 0,5 v komt uit de regeleenheid,die is ervoor om een terugkoppeling te krijgen voor de ecu dat de sensor aanwezig is. het werkgebied van een 5v sensor ligt tussen de 0,5v en 4,5v. Ik deel niet dezelfde mening, je krijgt 5 volt uit de regeleenheid en naargelang de druk in de rail geeft deze een signaalspanning terug via de signaaldraad NAAR de regeleenheid (signaaldraad in veel gevallen de middelste van de 3).Meet je bij contact aan geen 0,5 volt dan kan er een lek zijn op de retour van verstuiv…
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
nee de poelie slipt niet,hij draait wel goed Lees meer...
- 0 antwoorden
- 906 weergaven
Slipt je poelie niet.Ik test het met aan de poelie te draaien. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 942 weergaven
hallo ik heb een probleem met* mijn dynamode spanningsregelaar is vervangen maar na een minuut stopt de dynamo met ladenals ik het 2 polige stekkertje op de dynamo eruit trek en steek deze er na ongeveer 1 minuut er weer in dan laadt de dynamo wel, echter na 1minuut houdt hij er weer mee opwie heeft voor mij een oplossing b.v.b vdankgr Ronald Lees meer...
- 0 antwoorden
- 727 weergaven
slang komt direct onde motorkap uit, en druppeld heeeeeeel af en toe, en ik denk idd dat er vuil inzit, maar weet niet hoe er uit te krijgen..., suggestie?bedankt voor het meedenken,gr rick Lees meer...
- 0 antwoorden
- 874 weergaven
ik denk dat het de klink zelf is, en niet de afstandsbediening. Gewoon de buitenklink vervangen. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,