Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
auto uit laten lezen bij dealer.eigelijk niks gevonden maar na wat doorzoeken het advies gekregen op een lek test op de cilinders te doen en de 1 ste cilinder heeft een lekkage op de inlaat klep of kleppen.dus kop eraf en terug naar de firma die de kop heeft gedaan.ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 940 weergaven
bedankt jan dan ga ik eens naar de prijzen informeren Lees meer...
- 0 antwoorden
- 629 weergaven
opnieuw inleren. De aan en uit knop indrukken,vasthouden en dan op kontakt zetten,5a6 seconden vasthouden en dan loslaten en cruise control is vaak weer ok. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 946 weergaven
nee je moet een nieuwe hoofdremcilinder de revisie mogelijkheid is er niet meer.groetjes jan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 724 weergaven
ik heb hier een kia pride 1.3 glxi* waarvan ik een lekkage heb aan de remmen.hij lekt een klein beetje tussen de hoofdremcilinder en die zwarte pot van de rembekrachtiging, waardoor ik lucht in t systeem heb.moet ik nu alles vervangen of zijn hier losse onderdelen voor te krijgen , anders moet ik misschien ff op de sloop gaan zoeken , weet niet of hij het nieuw nog waard is.b.v.d Lees meer...
- 0 antwoorden
- 725 weergaven
he halloik heb een kia sorento uit 2005 nu werken alleen de knopjes van me cruise control niet echt goed moet ze vrij diep in drukkenzou ik dit makkelijk kunnen na kijken of vervangen of is er misschien iemand in de buurt van amsterdam die dat voor mij kan doen?????weet namelijk niet hoe ik de kapjes er af kan halen naast het stuur.groetjes rick Lees meer...
- 0 antwoorden
- 743 weergaven
verrek, ja!ik dacht dat die dingen er alleen in nieuw type waren (heb ik er al tientallen van gehad)!stom.... maar weer wat geleerd! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
kronenburg schreef:of het betreft hier geen Sportage of het opgegeven bouwjaar klopt niet... sportage uit 1997???Klopt wel...er was een 2.0 en een 2.0 16V in 1997 (van 1995-2005) Lees meer...
- 0 antwoorden
- 753 weergaven
of het betreft hier geen Sportage of het opgegeven bouwjaar klopt niet... sportage uit 1997???maar dat even terzijde, nu even een paar eventuele oplossingen:1: gasklephuis reinigen en eventueel opnieuw inleren?2: luchtmassa meter?3; motor krijgt valse lucht (even remmenreiniger langs o.a. inlaat spuiten, bij verschil van motortouren zit daar het euvel) controlleer ook alle vacu
- 0 antwoorden
- 712 weergaven
beste kia rijders,ik heb een groot probleem met mijn kia sporatge 2.0I 16v 1997,mijn auto loopt op gas en benzine slecht stationar dat wil zeggen als hij warm is,heb reeds de volgende zaken in orde gemaakt.nieuwe bougie's en kabels,,nieuwe temperatuurzender,, vliegwiel sensor vervangen,,kop is eraf geweest en kleppen opnieuw ingeschuurt,,kompressie gemeten ((is perfeckt))maar hij blijft slecht lopen.ik denk nu nog aan kapotte bobines of en dat heb ik van iemand anders gehoort ,,slechte lagers van de koelwater pomp die aangedreven wordt door de distributie riem.bij een lager toerental zullen de lagers uit het midden gaan lopen en zal de timing van de nokkenanssen iets kunn…
- 0 antwoorden
- 894 weergaven
Heb iets vergelijkbaars gehad.Ik had extreem veel trillingen als ik onder het rijden de voet lichtjes op de koppeling liet rusten, of de hand op de versnellingspook legde. Het leek alsof het motorblok los in de rubbers hing.Bij mij was het vliegwiel waaraan de koppeling vast zit uit balans. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 667 weergaven
er is een drukproef uitgevoerd zelfs bij 2 verschillende garages.het enige wat de kachel wel eens doet dat hij gaat blazen en daarmee niet weer stopt ik heb geen idee of dat er iets mee te maken heeft./hij geeft ook niet constant witte damp maar alleen de eerste 20 km ofzo Lees meer...
- 0 antwoorden
- 669 weergaven
Waarom zeg je dat lekke koppakking of scheur is uitgesloten? Is de motor er al op getest? Is er al een drukproef uitgevoerd?De koelvloeistof moet hoedanook ergens naartoe, en uit de witte rook af te leiden, komt deze dan in uw cylinder(s) terecht. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 714 weergaven
als de 1,5 liter koelvloeistof verdwenen is dat is witte damp ook verdwenen dit doet hij dus alleen als koelvloeistof is bijgevult.en dan ook alleen doet de kachel het. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 647 weergaven
Hallo onze 4x4 vertoont problemen . Als ik koelvloeistof bijvul dan geeft de auto een witte damp uitstoot uit uitlaat.de kachel wordt niet echt warm maar doet het wel.na een paar dagen is er zo'n 1,5 liter koelvloeistof verdwenen de kachel doet het nu dan ook helemaal niet meer.auto heeft dit jaar al meerdere malen in garage gestaan om koelvloeistof probleem.lekke koppakking en scheur in cilinderkop is daarbij uitgesloten.maar wat is het probleem dan wel Lees meer...
- 16 antwoorden
- 2,8k weergaven
beste forum leden ik zou graag even het volgende willen vragen Kunnen we aub stoppen met elkaar te bekritiseren. Ik zie steeds vaker in antwoorden naar elkaar toe dat we dingen over elkaar gaan zeggen. Ook wordt er vaak aangegeven dat het belachelijk/totale onzin is wat de ander verteld. Nu zie ik zelf al bij de handtekening het volgende staan: Chrones houdt van zeuren. Persoonlijk vind ik dit een hele rare handtekening. misschien kan je dat in een PB aangeven, maar om dit zomaar open en bloot neer te zetten vind ik echt te ver gaan. Nu lopen er ongeveer 6 verschillende discussies over winterbanden. De een is een voorstander en de ander een fervent tegenstander. …
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 807 weergaven
Vaak zit er in die voetjes een versterker...kan ook zijn dat die geen spanning krijgt.Om daar achter te komen moet je inderdaad het hemeltje losmaken.Kijk ook even achter de radio, of daar een 12 volt uitgang is voor de versterker en of die wel is aangesloten...met radio aan moet daar 12 volt op staan, de voedingsdraad loopt vaak met de coaxkabel mee naar de antenne. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 660 weergaven
Oja, op het dak zit een zwart voetje (daar draai je de antenne in). Is het mogelijk dat daar ook electronica in zit of is dit gewoon alleen een houder voor de antenne?Als daar electronica in zit, dan kan ik daar pas bij als ik hem aan de binnenzijde van de auto heb losgemaakt? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 940 weergaven
De antenne zit achter op het dak van de auto. Het enige wat ik zo los kan halen is de spriet. Die kan ik losdraaien. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet ik het hemeltje los halen om de kabel los te maken van de antenne?Ik heb een multimeter thuis, zou je me kunnen uitleggen hoe en wat ik moet doen? Mijn dank is weer groot! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
Je kunt wel meten of er sluiting in de kabel zit...met een Ohm meter.Waar zit de antenne..kan je de kabel losmaken van de antenne? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 942 weergaven
Hans,bedankt voor je antwoord. Nu heb ik de stekker bij de radio bekeken en daar maakt de kern geen contact met de afscherming.Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen. De kabel naar de antenne helemaal vernieuwen. Of de antenne vernieuwen.De hele kabel vernieuwen is natuurlijk een vervelend* klusje.Is er een mogelijkheid om te kijken/meten waar de sluiting zit? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 785 weergaven
sluiting in de antenne of in de kabel...de kern en de afscherming maken contact. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo,Na het aansluiten van een JVC autoradio werkt alles, behalve dat hij geen tot slechte ontvangst heeft.Er zit een antenne-adapter achter de radio (deze krijgt ook voeding), maar met of zonder maakt geen verschil.Waar ik ondertussen achter ben is dat,* als ik een losse draad in de antenne-ingang steek er wel wat ontvangst is, maar zodra de massa van de antenneplug de behuizing van de radio raakt, het ontvangst weer weg is.Iemand een idee waar ik moet zoeken?Alvast bedankt! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 931 weergaven
Beste collega's,De hogedruk pomp was kapot. Bedankt voor het meedenken !Mvg,VanBakson Lees meer...
- 0 antwoorden
- 981 weergaven
CO op benzine is wel ok? anders heb je op lpg toch nog een te rijk mengsel tenzij de lambda sonde inderdaad foute info aan het (aparte lpg mms?)mms geeft en daarmee dus een te hoog COWat voor lpg systeem zit erin? Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,