Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 729 weergaven
brandstoffilter vervangen,normaal bij 30000-60000 km Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 730 weergaven
motor houd regelmatig in.laatste dagen valt hij onder het rijden bijna stil,even stoppen pompen met gaspedaal en weer weg.nog iemand met dit probleem?2000 CDRI 100KW 75000KM Lees meer...
- 0 antwoorden
- 720 weergaven
dank je wel voor je reactie,ik zal langs de dealer rijden,en als het probleem verholpen is dan laat ik wel iets* van me horenmvg dries Lees meer...
- 0 antwoorden
- 786 weergaven
Goede morgen old ford.Dat is duidelijk bedankt. Ik neem dat even mee als ik weer met de ANWB in contact treed. Vandaag de wagen weer aanbieden. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 706 weergaven
Kan veel zijn helaas. Uit laten lezen bij de dealer en je weet waarom het lampje aan gaat.Die storingscode helpt bij het zoeken naar de storing. Het geeft je de richting aan waar je moet zoeken. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 758 weergaven
een kia sorento* 2.4 diesel ,heb paar keer meegemaakt dat deze* tijdens rijden niet meer reageert op het gaspedaal* daarna slaat motor uitgeeft op dashbord aan ,lampje van motorsysteem.iemand die het probleem herkent ?mvg dries Lees meer...
- 0 antwoorden
- 640 weergaven
Uit lezen met een generieke EOBD/OBD2 scanner voldoet voorlopig (althans voor hier op het forum). En die heeft de ANWB.Het lampje en de foutcodes die het lampje aanzetten vallen onder de wettelijke EOBD regels, dus uitlezen moet geen probleem zijn.En ik bedoel dus alleen lezen, niet wissen anders roept de garage dat er niets aan de hand is. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 928 weergaven
Oliepeil gecontroleerd voor wegrijden garage en was opgevuld tot 6 a 7 mm boven F. Na 300 kms snelweg met trailer nagenoeg geen daling. Auto had weinig trekkracht en benzine verbruik rond 1 op 6. Olie verbruik voor garage rond 1 op 600. Ongeveer 10 mm in peilstok bereik L tot F. Beetje vreemd zonder revisie ??? (zie verhaal)Heb regelmatig contact gehad met ANWB maar volgens de technische dienst heeft de keuringsdienst geen KIA uitleesapparatuur.Ze kunnen wel een viergastest doen. Komt erop neer dat ik naar een onafhankelijke KIA dealer moet voor het uitlezen. We bieden de wagen eerst weer aan bij de verkoper. (juridisch is dit de correcte weg vanwege de garantie en verkoo…
- 0 antwoorden
- 761 weergaven
Kun je de ANWB de foutcodes laten uitlezen en dan posten? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
een overmaat aan olie is nooit best,a. dan verbruikt hij nog meer olie waardoor je kat stukgaatb. de krukas slaat luchtbellen in de olie waardoor de oliepomp lucht gaat aanzuigen wat resulteert in een gebrekkige smering Lees meer...
- 0 antwoorden
- 812 weergaven
Hallo mensenHeb de wagen na 10 dgn garage terug.Zover begrepen zijn de lambdasondes vervangen. Koppeling bijgesteld ??? Motor olie bijgevuld en verder in orde ??? Echter na 160 kms begon het m.m. lampje weer continue te branden. Auto trekt slecht en benzine verbruik zelfde als voorheen. Bijzonder oliepeil zakt niet of amper na goed 300 kms ??? Er is wel een overmaat aan olie bijgevuld dus dit is nog even afwachten. Maar weer een afspraak maken zoals afgesproken met de garage. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 662 weergaven
Dan heb je waarschijnlijk de plus en de geschakelde plus verkeerd om op je radio aangesloten. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 654 weergaven
Controleer de staat van de accupolen (oxidatie) eens, misschien dat daar een grote overgangsweerstand zit. Daardoor ontstaat tijdens het starten een te grote spanningsval waardoor je radio aan geheugenverlies gaat lijden. Ander alternatief: accu kaduuk. Meet ook eens de spanning op de accupolen bij stilstand (12V) en bij draaiende motor (ca 14V).suc6Peter Lees meer...
- 0 antwoorden
- 699 weergaven
Sinds 2 weken heb ik last van dat mijn radio elke keer weer opnieuw geprogrammeerd moet worden, nadat ik de motor heb gestart.Ik dacht zelf eerst dat evt. de v-snaar te los stond, maar deze stond strak genoeg.Net de radio uit m'n dash-bord gehaald en stekkers gecheckt. Alles lijkt goed te zitten.Gisteren bijna 100km gereden naar visite. toen ik daar weg reed (na 4 uur) stond m'n radio nog goed.Maar vanochtend was het weer hopeloos.Ik zit echt aan de stroom toevoer te denken. Heeft iemand een idee wat het kan zijn. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 808 weergaven
Ik maak voor vrijdag een afspraak bij de KIA dealer. laat wel weten wat er uitgekomen is.Bedankt voor de uitvoerige uitleg. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 771 weergaven
Moderne automatische bakken communiceren met verschillende ecu's, zoals de motor en het abs.Het abs om wielsnelheden te krijgen en de motor voor de motor-belasting en om op het moment van schakelen die belasting te laten zakken.Hoe de belasting uitgerekend wordt is iets in de software van de motor-ecu. Dat zou gasklepstand kunnen zijn, maar ook luchtmassa.Voor kick-down zou een aparte schakelaar gebruikt kunnen worden (zoals vroeger), maar de bak kan dat ook afleiden uit de gaspedaalstand.Of dat nu een sensor is op het gaspedaal of omdat via een kabel de gasklep wordt bediend en er daar een sensor zit.Maar ook dat is iets wat verstopt zit in de software van de diverse ecu…
- 0 antwoorden
- 656 weergaven
werkt de kick down op de smoorklep schakelaar of hebben ze gewoon iets vergeten aan te sluiten? het is inderdaad het "MIL" lampje; ik wilde te snel klaar zijn getuige de schrijffouten in de titel. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 774 weergaven
Lampje dat brandt heet tegenwoordig de MIL (Malfunction Indicator Light).Het is niet meer specifiek voor de motor, maar voor emissie problemen en kan ook door de versnellingsbak aangezet worden.Snelste manier om er achter te komen is motor/bak laten uitlezen.Met behulp van de aanwezige foutcode(s) kun je dan wat gerichter gaan zoeken. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 793 weergaven
Na de reparatie van een defecte verstuiver werkt de kick down niet meer. ook het inschakelen is ruwer geworden.Het motorlampje op het dashboard brandt nog steeds.Weet iemand wat hier fout gegaan is? Lees meer...
- 30 antwoorden
- 7,8k weergaven
(Kia cee'd SW 1.6Cdti 2009) Hey , Na het klein beetje tegenvallen van de radio ontvangst op de oude radio en het willen plaatsen van een Bluetooth carkit leek het mij het beste om gans de radio te vervangen door een dubbel DIN radio met Bluetooth carkit (van parrot) er in. Een paar winkels gedaan om wat te vergelijken maar dat maakt het enkel moeilijker. Inbouwen zou geen probleem zijn want soft touch front voor inbouw en de stuurwielbedining kan zo worden geplaatst op het nieuwe systeem. Enkel het display (bovenaan dash) zou wegvallen (radio info altans). Weet er iemand of er een model bestaat waar je de bestaande usb en aux in conector van de Cee'd mee kan aanslui…
Laatste antwoord door Brutus, -
- 21 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo Kia liefhebbers, Ik heb 2 weken geleden een ongeluk met mijn Kia Pride gehad, gelukkig krijg ik een bedrag terug van de verzekering waarmee ik hem wel weer op kan lappen.*hij is helaas total loss, auto van 1991*. Nu zit er een noemenswaardige deuk in mijn linker voorspatbord. Deze probeer ik nu los te krijgen om deze mooi te herstellen > schuren/plamuren en spuiten. Hiervoor heb ik al onder de motorkap 3 boutjes los gedraaid, achter de deur een boutje los. Onder de auto een boutje, in de rand van het spatbord ook twee schroeven en een schroef waarmee het spatbord aan de bumper vast zat. Nu kan ik hem al bijna verwijderen maar hij blijft dus nog op 1 punt vlak…
Laatste antwoord door pimmo, -
- 0 antwoorden
- 972 weergaven
Geeft de water temperatuur soms kouder aan dan dat het is?Kun je makkelijk zien als je de auto 's morgens even uitleest, moet gelijk zijn aan buitenlucht temperatuur.Originele kat gebruikt of immitatie? Want de ecu vindt kennelijk dat de kat niet snel genoeg opwarmt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 935 weergaven
wij hebben kia sorento staan met het volgende probleem na dat de kat.is vervangen loopt de motor voor al hij koud is bijna 2000tpmdaarna zakt het toerental na 1000tpm dat is na mijn zin tehoog en hij geeft af en toe foutkode p0421 aan verder zijn alle waardens in orde .Wie heeft er hier een oplossing voor?????????? Lees meer...
- 12 antwoorden
- 2,9k weergaven
Door de Kia nieuwsbrief kwam ik hier terecht. Ik heb een Cee'd 1.4 SW (juni 2009) en klopte mijn kenteken ook maar eens in. En tot mijn verbazing de melding: Sorry uw auto moet terug naar de dealer Uw auto, een Kia Cee d sporty wagon 1.4cvvt moet volgens onze informatie terug naar de dealer voor een terugroepactie. Helaas staat er niet bij waarom. Iemand enig idee? Controleren op: www.autorecall.nl Ik neem volgende week wel contact op met de dealer....
Laatste antwoord door rednAS77, -
- 0 antwoorden
- 768 weergaven
Inderdaad het koopcontract ontbinden daar zal het denk ik naar toegaan want ik verwacht niet dat er tot reparatie overgegaan zal worden ondanks de garantie. De wagen staat na 3 wkn aankoop en 1200 kms gereden te hebben nog steeds in de garage. De 1ste 600 km was het al raak met de olie ongeveer 0.9 ltr op 600 km. Na nog eens 645 op de snelweg 1.2 op 645 km. Dat is wel duidelijk dacht ik. Het motor manegement lampje begon pas continue te branden na zo'n 1000 kms. Beide keren bevestigd door onafhankelijke garages plus een versleten kopppeling. Uiteraard ook de dealer verwittigd plus garage afspraken. Ik ben ANWB lid en heb contact met de technische en juridische afdeling om…
Laatste antwoord door Administrator,