Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 908 weergaven
beste Kia vrienden,Ik heb een Carnival van 2003 die op LPG loopt doch ik krijg het CO niet omlaag Ik heb inmiddels al een Lambdasensor vervangen maar dat gaf geen oplossing uiteraard brand ook het lampje van het motormanagement maar foutcodes zijn onduidelijk (bougies slaan over) ik heb ook al de bougies, kabels en bobine vervangen.kan iemand mij op weg helpen door mij te vertellen waar ik nu nog moet gaan kijken.zie ook mijn eerdere melding.al vast bedankt. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 934 weergaven
We hebben ze bekeken, en zijn heel en netjes recht gemonteerd.De trillingen vangen ze ook netjes op.in de carrosserie vlakbij de motorsteunen voelen we niets, maar bij de ophaning van de tussenas in het midden van de auto voel je de trilling wel door de carrosserie heen.Deze ophanging zit op dezelfde balk waar ook de stoelen op zitten.Lijkt ons dat het probleem daar zit, alleen hoe lossen we het op Lees meer...
- 0 antwoorden
- 969 weergaven
hebje de motor/bak steunen gecontroleerd? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo,Wij hebben hier een nieuw model Kia Sorento (grijs kent.) diesel automaat.Het volgende doet zich voor.Als de auto stationair draait in zijn vrij of in zijn drive met de voet op de rem, voel je soms een behoorlijke trilling die door de auto heen gaat.Metname in de zitting en de rugleuning van de stoelen.Het is er niet altijd, en de ene keer is het erger dan de andere keer.Wij hebben zelf het idee dat het aan de tussen as ligt.Wie kent dit probleem? en belangrijker WIE HEEFT DE OPLOSSING Lees meer...
- 0 antwoorden
- 660 weergaven
miss stabilisatorstangetje ? lijkt me sterk dat het een draagarm/schokdemper is met 10.000 op de teller Lees meer...
- 0 antwoorden
- 613 weergaven
Knok in voorwielwiel ophanging* bij passeren van drempelsAuto heeft pas 10.000 km gelopen.Wie heeft een idee ?Alvast bedankt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 835 weergaven
Knok in voorwielwiel ophanging* bij passeren van drempelsAuto heeft pas 10.000 km gelopen.Wie heeft een idee ?Alvast bedankt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 757 weergaven
Het probleem zat in de controle unit zelf ! Nieuw
- 0 antwoorden
- 716 weergaven
Ik heb* het volgende probleem,Ik kan de deuren met de afstand bediening op slot doen, maar als ik ze wil openen dan gaan alleen de alarm lichten knipperen en blijft de deur op slot,na een keer of 10 wil het soms lukken.Ik had al is gelezen dat de printplaat hier debet aan is.als dat zo is waar kan ik deze vinden,Al vast bedankt.Met Vriendelijke groet Jelle. Lees meer...
etwaarde 40 naar 50?
door Sid- 9 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik rij met een ceed sw '08 en ben op zoek naar stalen velgen voor winterbanden. Ik heb een set gevonden, maar de etwaarde is 50, terwijl 40 voorzien is voor de ceed. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet 80km rijden voor de set en ben niet van plan om daar aan te komen en vast te stellen dat ze niet passen. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door ger.w., -
- 0 antwoorden
- 865 weergaven
zal zo ongeveer moeten:Uploaded with ImageShack.us Lees meer...
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Er is keerring vervangen op de as van de tussenbak naar achteren. Ik neem aan dat er nu te weinig olie in de bak zit (ik ben eea. verloren door deze lekkende keerring).Kan iemand mij vertellen hoe en waar ik deze kan aanvullen?De monteur die de reparatie heeft uitgevoerd kon het vulpunt niet vinden.Alvast bedankt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 845 weergaven
Van mijn Sorento is van het een op het anderemoment de climatronic uitgevallen display geeft niets meer aan . Ventilatie doet het niet Airco doet het niet. Zekeringen zijn in orde en erstaat ook voeding op . Kan iemand mij vertelllen of de hele unit vervangen moet worden ofdat dit misschien iets anders kan zijn? Het onderdeel regeleenheid kachel en ventilator wat doet deze en als dit stuk is doet de display het dan nog wel of valt alles dan uit? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Spuit even met remmenreiniger langs het inlaatspruitstuk. Bij verandering van toeren heb je ergens lekkage. Heb afgelopen week een dergelijk probleem gehad met een Hyundai Tucson, de inlaatpakking was gescheurd, de auto had een zelfde soort storing. Het teller probleem moet je misschien apart zien
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik loop er al een tijdje mee maar wil onderstaande met jullie delen en graag jullie reactie wat jullie ervan vinden! Onlangs las ik namelijk in de draad van update Sorento dat er een dealer was die zijn GDS (dure uitleescomputer) niet gekoppeld had aan het Kia Netwerk en zodoende niet de actuele gegevens erin had staan. Wat ik tegenkwam in de werkplaatsen van een hoop Kia dealers (en ik ben er bij heel veel binnen geweest dus weet waar ik het over heb!): Officieel hoort een dealer (zie ook stukje uit folder) bij elke grote beurt het motor management systeem uit te lezen met de GDS, als er dan updates voor de auto zijn dan meld de GDS dat direct en kan de dealer deze er…
Laatste antwoord door ger.w., -
- 0 antwoorden
- 655 weergaven
Alles kan, dus ook een bobine. Maar dan verwacht je wel dat het vaker gebeurd.Hoe moet je naar de garage toe? Kalmpjes aan, binnendoor. En de motor NIET UITZETTEN! Ook niet voor de deur bij de garage. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 822 weergaven
Waar ik al bang voor was, is gisteren bevestigd.De garage kon niks vinden. Aangezien het motormanagementlampje niet meer brandde..Aangegeven dat het lampje brandde op het moment dat mijn vermogen weg was en uit ging op het moment dat ik weer vermogen kreeg. In maart 2009 heb ik hetzelfde probleem gehad. Nu moet ik terugkomen op het moment dat het weer gebeurd. (Probleem: als het gebeurd valt m'n vermogen weg.... Dus hoe moet ik naar de garage toe )Probleem is dus nog niet opgelost. Een collega van me opperde gisteren dat het m'n bobine kan zijn. Is dat mogelijk??? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 709 weergaven
Hallo Oldford,Bedankt voor het antwoord.Vanmiddag heb ik een afspraak bij de KIA dealer. Wat het probleem is, laat ik nog weten. Ik zal zeker vragen om een software update. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 695 weergaven
Lampje is de zogenaamde MIL (Malfunction Indicator Lamp).Vroeger alleen voorbehouden aan de motor, tegenwoordig kan ook een automatische versnellingsbak deze lamp aanzetten.Auto uit laten lezen, want de code zou officieel nog een tijdje bewaard moeten blijven (wettelijk verplicht).Alhoewel het vreemd is dat het lampje tijdens de rit weer uit gaat, want ook die hoort te blijven branden (wettelijk verplicht).Vraag gelijk aan de dealer of er hier een software-update voor is. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Ik heb sinds januari 2008 een Kia Rio, bouwjaar 2006. Ongeveer een jaar later viel mijn vermogen 1 a 2 seconde weg. Ik schakelde van z'n 3 naar z'n 4. Aangezien er nog garantie op zat ben ik naar de Kia garage gereden. Ze hebben daar de computer uitgelezen, maar konden niks vinden. Toch hebben ze voor de zekerheid m'n bougies vervangen. Ik ging met m'n trouwe vierwieler weer op pad, geen problemen gehad. Tot vanavond... Ik had al een eindje gereden en mijn motor was warm. Ik ging van de snelweg af en toen ik de provinciale snelweg afreed schakelde ik weer van z'n 3 naar z'n 4. En weer viel mijn vermogen even 1 a 2 seconde weg. Ook kon ik mijn gaspedaal niet echt me…
- 0 antwoorden
- 981 weergaven
Uitlezen met de tester op het moment dat hij niet aanslaat. Als het goed is gaat je immo lampje ook branden of knipperen op het moment dat hij het niet doet. We hebben zelf ook weleens noodoplossingen toegepast zoals het inpakken van het immo kastje of de fohn erop houden. suc6 Lees meer...
- 0 antwoorden
- 689 weergaven
Patrickkia* hoe kan achter komen dat IMMO defect is ? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 653 weergaven
Hoi, deze modellen hebben als kwaaltje dat de immo niet goed meer werkt als het koud is buiten. Klinkt raar maar het is geen fabeltje, de printplaat schijnt hier slecht op te reageren. Duur grapje by the way Lees meer...
- 0 antwoorden
- 781 weergaven
Ja dit heb ik uitgebrobeert, zekering uit gehaald en rechtsreeks door verbonden maar zonder succes. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 740 weergaven
zit een zekering bij de accu,een stekker met een draadje er in, doorverbinden en nog eens kijken of ie aan wil slaan Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,