Accessoires / tuning / techniek
-
- 0 antwoorden
- 945 weergaven
Ik heb hier een kia pride die wil niet aanslaan, bobine gemeten is ok, stroomverdeler met impulsgever uigewisseld, branstofpomp werkt ook, tijdens het starten heb ik gemerkt dat bobine er maar een keer vonkt en daarna niks meer, eerst dacht ik dat iets met start onderbreker( IMMO) is maar als ik h'm tweede kontact zet zie ik dat IMMO lampje eerst oplicht daarna dooft het weer, hierbij kan ik concluderen dat IMMO goed werkt of zit ik ernaast ?. Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator, -
- 0 antwoorden
- 721 weergaven
na veel uitstel auto binnen gedaan egr klep gereinigd en probleem opgelost.kost viel mee 106
- 0 antwoorden
- 874 weergaven
Hydraulische klepstoters die bij koude motor even zonder olie zitten...komt vaak voor met de huidige buitentemperatuur.Welke olie heb je er in? Aanbevolen voor deze auto wordt 5W40 of 5W30, deze is wat dunner en vult de stoters sneller. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
als de motor aanslaat heb ik een harde tikker in de motor na 2minuten is hij weg en loopt hij perfect ( het lijkt wel een soort ratel ) wat kan dat zijn? Lees meer...
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Sinds 2 weken in bezit van nieuwe kia sportage, maar navigatie heeft problemen. Met name als je de nederlandse taal gebruikt. stemherkenning werkt niet . terwijl deze wel werkt in het engels en de overige talen. dus het is een software probleem. de dealer heeft gebeld met kia nederland deze zegt er niets aan te kunnen doen maar de klachten te verzamellen. Tevens werken diverse functies voor mijn telefoon niet samsung ( ook koreaans ) zoals telefoonboek , en natuurlijk spraakherkenning. conclusie navigatie voor de nederlandse markt is onder de maat, ik moet van de dealer maar afwachten of er iets aan gedaan gaat worden. Nederland is klein, ten klein?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 826 weergaven
ik heb wel een tekening en gegevens van de distributie, maar daar staan geen twee merktekens op een tandwiel. als je mij je faxnummer of e.mailadres geef zal ik de benodigde papieren opsturen.succes Lees meer...
- 0 antwoorden
- 732 weergaven
heb je niet toevallig een overzicht of tekening ook hoe de riem moet lopen ? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 773 weergaven
Als je eerst de krukas op tijd zet weet je gelijk welke je moet hebben! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 851 weergaven
Zou iemand mij kunnen vertel hou je een carnival 2.5 benzine de distrubutie optijd moet zetten hij heeft namelijk 2 punt op de nokken assen en ik weet niet welke ik moet hebben. alvast bedankt Lees meer...
- 0 antwoorden
- 915 weergaven
oldford schreef:Wat was die algemene foutcode? Liefst compleet met nummer.Uitlaat al gerepareerd?Foutcode P0305 cilinder 5. Uitlaat nog niet vern. Is moeilijk aan te komen,alleen bij dealer en deze is vorige week failliet gagaan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 948 weergaven
Yep hier ook een lopen die aardig wat olie lust!! Zo een 2.4!! Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Heb het zelfde bij mijn sportage. Olie verbruik is erg hoog. Heb gepeilt s`morgens en ja hoor leeg. Erg is dat. Of is er iets anders aan de hand???. moet ik met een draaiende motor peilen??. Ik hoor jullie bevindingen wel. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 678 weergaven
Wat was die algemene foutcode? Liefst compleet met nummer.Uitlaat al gerepareerd? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 667 weergaven
Huco schreef:maarten4874 schreef:zou goed kunnen dat de riem een tandje verkeerd staat. heb je foutcodes?De riem stond inderdaad verkeerd.Hij is nu beter maar nog niet goed.Zou het kunnen doordat de uitlaat vooraan lek is.Eerst gaf hij foutmelding maar dat is nu over.Bij het uitlezen een algemen foutcode aanwezig,Zou het kunnen dat de luchtmassameter niet goed werkt. Het volgende gebeurt er, tijdens het rijden gaat het mml lampje knipperen en daarna gaat hetbranden.Het is net of de motor dan in de veilige modus gaat lopen.De auto rijdt gewoon door maar kan niet versnellen.Is zijn vermogen kwijt en de kickdown werkt dan ook niet. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
probleem opgelost, bleek kortsluiting in ecustekker Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
ik heb een carnival van eind 2003 met een 2.5 benzine motor.bij deze wagen blijft het lampje van het motormanagement branden en af en toe knippert hij. Ik heb hem uitgelezen met de snap-on kast en deze gaf aan slaat over op 1e, 3e en 5e cilinder. en mengsel te rijk. Tevens deed mijn snleheidsmeter het niet meer.ik heb e.e.a. doorgemeten en getest en heb bougie, bougiekabels en bobine vervangen en de wagen heeft twee weken perfect gedraaid doch het probleem kwam weer terug. ik heb daarna alle lambdasondes gedemonterd en gemeten en er bleek 1 defect te zijn. ook deze heb ik vervangen zonder resultaat.Kan iemand mij op een goed spoor zetten.al vast bedankt. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 894 weergaven
Na een bezoek aan garage DiNitto in Dilsen Stokkem ( loopt en schakelt hij weer als een zonnetje.Software update deed wonderen.* kosten:
- 0 antwoorden
- 876 weergaven
Onder het rijden sloeg motor plotseling af. Starten was niet meer mogelijk. garage heeft auto weggesleept en bleek een zekering geknapt. Een nieuwe zekering geplaatst en knapte vervolgens weer. De 3e bleef goed. Auto start wel maar lampje 'check' blijft branden. Ik kan er nu mee rijden maar boven de 2000 toeren is er geen vermogen.Volgens de garage moet er een nieuwe luchtverder in kosten
- 0 antwoorden
- 722 weergaven
Lekke uitlaat verstoort het signaal van de lambdasonde. Krijg je een verhoogd brandstofverbruik van.Kan een hoop verklaren. Zou ik als 1e (laten) maken. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 695 weergaven
maarten4874 schreef:zou goed kunnen dat de riem een tandje verkeerd staat. heb je foutcodes?De riem stond inderdaad verkeerd.Hij is nu beter maar nog niet goed.Zou het kunnen doordat de uitlaat vooraan lek is.Eerst gaf hij foutmelding maar dat is nu over. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 762 weergaven
zou goed kunnen dat de riem een tandje verkeerd staat. heb je foutcodes? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 765 weergaven
Na de koppakking* te hebben vervangen en de dis riem start de motor gelijk maar wil niet doortrekken. Het is net of de automaat niet doorschakeld.Zou het kunnen dat de riem verkeerd staat ? Hoe moeten de merktekens op de poelie en nokkenastandwielen staan. Lees meer...
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi,Mijn Kia Rio is aan nieuwe lagers achteraan toe.Nu heb ik deze nog nooit zelf vervangen, maar normaal zou dit te doen moeten zijn. In de garage is er mij echter wel op gewezen dat het afstellen hiervan belangerijk is .. iemand enig idee hoe dit correct begeurd?alvast bedankt en groet,Ruben Lees meer...
- 0 antwoorden
- 650 weergaven
Zo ver heb ik nergens een lekkage kunnen ontdekken,weet iemand of deze auto (Kia Sportage 1997)* *een klepje op de carterontluchting heeft ? Lees meer...
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
lekt de auto niet ergens en komt dat op de uitlaat? Lees meer...
Laatste antwoord door Administrator,