

gvdijk23
Leden-
Aantal items
32 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
2
gvdijk23 won de laatste dag op 14 maart 2017
gvdijk23 had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!
Community reputatie
15 GoedOver gvdijk23
-
Titel
Newbie
Algemeen
-
Auto
KIA Niro
Recente bezoekers van dit profiel
515 profielweergaven
-
Herkenbaar. Bij mij lijkt het ook voor te komen bij zowel op electrisch als op benzine te rijden. Idd, iets in de aandrijflijn. Bij koud weer meer voelbaar dan bij warm weer.
-
Was even zoeken, maar er was inderdaad al een topic. Klik hier
-
Ik rijd sinds november 2016 een Kia Niro Business uitvoering. Deze uitvoering heeft leren bekleding. Ik was benieuwd hoe jullie deze leren bekleding onderhouden. Wat gebruiken jullie hiervoor? Nog speciale onderhoudsmiddelen?
-
Inderdaad, TMC gaat via de radio. Je kunt het eenvoudig checken door op de 'home' knop te drukken (rechtsboven in het scherm als de kaart getoond wordt). Je kaart wordt dan slechts op de helft van het scherm getoond. Je ziet nu links bovenaan TMC of TPEG staan. TMC gaat dus via de radio. TPEG gaat via je Wifi hotspot op je telefoon.
-
Acht jaar Volvo gereden hiervoor, nooit een aanrijding gehad. Nu al met de Niro (2017) een aanrijding gehad. Vrachtwagen wilde op mijn rijstrook rijden . Gevolg twee nieuwe deuren...
-
Ik ben het eens met Brat Pit. Ik heb vorig jaar zomer in de Zwitserse bergen gereden. Vooral de automaat in combinatie met de electromotor is ideaal. Veel trekkracht bij optrekken zoals in haarspeltbochten. Ook dalen gaat prima. De Niro laadt dan zijn accu op (door te remmen). Wel zal de motor aanslaan op het moment dat de accu vol is. Dan gaat de Niro afremmen op de motor.
-
Zojuist getankt. 907km gereden en 37,7 ltr getankt. Dus 1:24 . De Niro reed lekker zuinig bij warm weer. Ik heb een overal gemiddelde van 1:20,7 (inmiddels 40000 gereden)
-
Ja, inderdaad. En als je accu helemaal vol is, dan wordt de motor ingeschakeld om af te remmen op de motor.
-
Nou dat valt wel mee dat die persoon niet spoort. Ik rij dagelijks woonwerk over de snelweg. Wel zijn de spitstroken dan open dus een maximum van 100 km/h. Mijn Niro rijdt dan regelmatig stukjes elektrisch. Stukjes zijn circa 1 km lang. Niet heel lang dus, maar wel volledig elektrisch
-
Mijn ervaring is dat als de accu circa 75% geladen is, dat de Niro dan elektrisch gaat rijden. Dit doet hij totdat de batterij tot 50% ontladen is. Dit geldt althans op de normale wegen in Nederland. In de bergen bijvoorbeeld kan hij voorbeeld 100% geladen zijn bij een afdaling en tot aan bijna leeg bij een klim.
-
Ik heb eind vorig jaar schade aan de linker zijkant gehad (vrachtwagen wilde op mijn rijstrook rijden ), dus ik heb twee nieuwe deuren gekregen. Deuren waren voorradig en dus geen wachttijd of iets dergelijks!
-
Ik heb model 2017 Businessline met het zelfde scherm. Dus inclusief ingestelde snelheid als gjcvro (zoals hierboven).
-
Vooral bij korte stukken met een koude motor kan het verbruik inderdaad tegenvallen. Ik haal zelf regelmatig 1:22, maar dan rijd ik gemiddeld 40 km. (Mijn woonwerk afstand) Ik heb mijn Niro nu een jaar. Inmiddels bijna 27.000 km gereden. Gemiddeld verbruik is hierbij 1:20,8 (zelf gemeten). Ben dus heel tevreden!!
-
Welke LED-lampen zijn dit? En waar heb je ze gekocht? Ik zit er ook over te denken om LED-lampen te installeren
-
Hoi Niro, Hoe lang zijn de afstanden die je rijdt? Ik merk dat bij korte afstanden (onder de 10 km) dit behoorlijk negatief effect heeft op het verbruik. Ik rijd zelf een woon-werk afstand van 40km. Ik zit dan eigenlijk altijd boven de 1:20