frogman

Leden
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

2 Neutraal

Over frogman

  • Rang
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Wissenkerke
  • Hobby's
    Zeilen, stevig doorwandelen, kampeer vakanties, hond.
  1. navigatie

    Zie bericht van Brat Pit van december 2017, ik heb dezelfde ervaring, maar hij omschrijft het duidelijk: Wat ik niet goed begrijp, is dat de wifi connectie die nodig is voor de "connected services" niet via usb ingang gemaakt kan worden. Dat is erg jammer, want dat betekent dat je elke keer die hotspot handmatig op je iPhone aan moet zetten. De iPhone is zo ontworpen dat je een hotspot connectie kunt maken via Bluetooth, wifi of USB. Hotspot via Bluethooth of wifi moet je altijd handmatig bevestigen door je telefoon aan te zetten en het betreffende meu op te starten. Ergens wel logisch, anders zou iemand die één keer toegang heeft gekregen tot je mobiel altijd toegang hebben en dat wil je niet. Anders is dat bij een bedrade hotspot connectie: die werkt na eenmaal bevestigen altijd direct. Ook logisch want je ziet tenslotte wie of wat er aan hangt (het navigatiesysteem in ons geval). In tegenstelling tot wat Surfingjohn hierboven aangeeft, werkt dat connecteren helaas bij mij niet automatisch. Ik heb het internet afgestruind en alle iPhone gebruikers lopen hier tegen aan. Behalve dan degenen die de iPhone gejailbreakt hebben. Een oplossing is om een extra USB/4g stick met wifi te installeren in de andere usb ingang. Of ik dat ga doen weet ik nog niet. Duo sim zou ook kunnen, alleen ondersteunt mijn provider dat niet. Zou de hotspot via de USB ingang wel werken, dan biedt dat twee voordelen: directe connectie en je telefoon wordt opgeladen. Waarom Kia er voor gekozen heeft om alleen via wifi te connecteren terwijl usb en Bluetooth ook al connecteren, is mij een raadsel.
  2. navigatie

    Android, I-phone, navigatie combinaties werken NIET met een draadje, dus alleen draadloos via Bluetooth, de app en/of hotspot
  3. navigatie

    Wij rijden gewoon met de standaard navigatie van Kia (TomTom) is een mooi, duidelijk en accuraat systeem. In de twee maanden dat we hem gebruiken slecht 1 X in de war door nieuwe situatie van de weg. Als we instappen zetten we onze I-phone "hotspot-aan", in het begin is dit wel even wennen, maar gaat na verloop van tijd bijna automatisch en is een kleine moeite. Naar het schijnt en eerder vermeld in dit forum doet Android dit automatisch. Binnen een minuut krijg ik de melding dat mijn I-phone verbonden is en zie ik op het navigatie beeldscherm een extra icoontje van een camera verschijnen . (Dit heeft overigens niets met de handsfree telefoonverbinding te maken, dit gaat gewoon automatisch zodra je instapt (bluetooth). Je krijgt nu 100 meter voor een camera een pieptoontje en een oplichtende camera (daar waar hij staat) op de kaart in beeld. File informatie, zeer snel accuraat en ook zichtbaar op wegen waar file staat zonder dat je route daar langs loopt. Omleidingsroutes werken ook perfect, al een paar keer gehad dat ik uiteindelijk minder km's afgelegd had na een omleiding, (sluiproute's??)
  4. navigatie

    Hieperdepiep, na de laatste update? van IOS verloopt het overschakelen naar Hotspot (in de Niro) en naar WiFi (thuis) vise-versa, helemaal automatisch en hoef nergens meer aan te komen of handmatig iets in te stellen. Niro 2018 Telefoon Iphone 5S 2016 update was 11.2.6 Sorry voor alle lezers en specifiek surfingjohn, de wens was de vader van de gedachte, het is een dag per ongeluk?? zo gegaan, misschien wel 5 a 6 X thuis / in de auto, maar krijg het nu ook niet meer voor elkaar, dus toch handmatig blijven aan zetten.
  5. herrie 18" banden

    Ook ik aan het experimenteren geweest met de banden druk vanwege rij-geluid, afgezakt naar 2,6 Bar, maakt een aanzienlijk verschil (stond op bijna 3). 18 Inch- Executive Nog wel een puntje van aandacht, De sensor- ventielen zijn van aluminium. Ik heb het laten doen bij een benzine pomp (geen zelf-tank). De aansluiting van de pomp ging een beetje zwaar op en van het ventiel. Bij het vierde ventiel, psssssssssssss ventiel afgebroken. Door coulance van de pomphouder kon ik bij de dealer een nieuw ventiel laten plaatsen (€ 95,- + arbeid) en de rekening naar hem laten sturen. Er is echt niet grof gedaan, dus wel een waarschuwing waard, overigens had de dealer dit al een paar keer aan de hand gehad.
  6. Rijbaanassistentie

    Inmiddels afspraak met dealer, ik heb het idee dat de auto over het algemeen iets naar links trekt, handen van het stuur en hij loopt heel langzaam naar links, ongeacht of het een bolle weg is of niet, bij een bolle weg zou je juist verwachten dat hij naar rechts uit de pas zou lopen. Wel vreemd voor een nagelnieuwe auto, maar kan natuurlijk altijd. Dus het zou mogelijk een kwestie van uitlijnen kunnen zijn. In een ander geval wordt in ieder geval de dealer niet blij (zijn zijn eigen woorden), het complete systeem met camera's moet dan gesteld worden met lasers, schijnt een aardige en niet alledaagse klus te zijn?
  7. Rijbaanassistentie

    Lijkt me logisch, bij mij blijft hij dus niet in het midden, maar heeft een sterke voorkeur voor links... en zoekt steeds de linkerstreep op, aan de rechterkant komt hij helemaal niet, stopt ongeveer in het midden tussen de strepen en gaat dan weer heel zachtjes naar links, inmiddels alle soorten strepen en wegen geprobeerd, overal hetzelfde.
  8. Rijbaanassistentie

    Sinds 2 dagen onze nieuwe Niro Executive Grafiet Blauw, ± 350 km en uiteraard alles lekker uitproberen, tot nu toe denk ik alles redelijk te begrijpen, maar loop tegen een raar dingetje aan. De active rijbaanassistentie heeft een afwijking naar links, gesloten streep, geblokte streep links en rechts, alles uitgeprobeert maar de Niro blijft naar links trekken. Ongeveer tot op de linkerstreep en corrigeert dan tot ongeveer het midden (tussen de strepen, blokken of lijnen maakt niet uit), daarna loopt hij weer tot strak langs de linkerstreep enz.enz. De dealer heeft hier nog nooit van gehoord (door de telefoon) en ik ga een keer langs om te kijken hoe of wat. Iemand anders ervaring hiermee?
  9. Winterbanden voor de Niro

    Ook in de compromissen zijn goede en minder goede, laat de CrossClimate nu net optimaal scoren, dit is geen reclame, er zijn diverse forum leden welke zeer positief hierover zijn en terecht. U heeft ook gelijk dat aparte seizoenbanden let wel "over het algemeen" beter scoren, de CrossClimate scoort zelfs op de individuele specifieke types hoog. Wat betreft de breedte van de band heeft u ook al weer gelijk, een smallere band heeft in principe een betere insnijding door meer kg/cm loopvlak, ik rij nu een ander merk auto, met specifieke winterbanden 235X50X19, fluitend (met caravan van 1600kg) meerdere jaren in en door Oostenrijk, over de Alpen en Pyreneeën, niets aan de hand, heeft alles met het vermogen en gewicht van de auto te maken. De Kia Niro is bepaald ook niet de lichtste, dus moet volgens mij goed te doen zijn met 225 breed, in dit specifieke geval komt de combinatie band zelfs beter uit de verf. Verder ieder zijn eigen wijsheid, naar beste eer en geweten, respect. En nog een interessante test van een niet gebonden club autofans.be: http://www.autofans.be/reportages/salons-events/31676-bandentest-wij-gingen-op-pad-met-de-michelin-crossclimate
  10. Winterbanden voor de Niro

    Ik weet niet of dit er in 2016 nog niet was, of hoe-wat-waar, maar de 18 inch (voor de Niro) CrossClimate van Michelin staat wel gewoon als leverbaar op de Michelin site
  11. Eigen auto, ongeacht merk inruilen (op een Niro)

    eens en dus ook mijn ervaring, bij mij waren de verschillen los van de dealers die helemaal niet wilde bieden € 4500,- tussen de resterende dealer bieders en ikwilvanmijnautoaf.nl Voor mij is dit op een auto met een dergelijke nieuwwaarde een klap geld, waar ik andere leuke dingen van kan doen!
  12. Eigen auto, ongeacht merk inruilen (op een Niro)

    Bedankt voor de reactie Hans, zoals jij het omschrijft is het inderdaad wel reëel, het verhaal korting op de nieuwe auto vervalt enz. snap, ik als geen ander, kom zelf uit de handel. Maar dit zijn wat mij betreft toch wel niet te verteren verschillen en vooral opvallend, het verschil tussen diverse dealers. Mijn ervaring, als je iets wil, leg je er niet bij de eerste neer, maar ga de boer op, het scheelt (kan schelen) duizenden euro's !!
  13. Eigen auto, ongeacht merk inruilen (op een Niro)

    Ben gepensioneerd en beroepshalve veel kilometers gereden, dus altijd een zwaardere auto, in het laatste geval een 2014 Diesel Opel Antara 2.2 4X4 Cosmo automaat-leder enz.enz. full options. Zit 95.000 kilometer op, dus net ingereden en ziet er goud op snee uit, mankeert helemaal niets aan. Wil naar een Kia Niro (inmiddels ook in werking en besteld). Wat mij opviel, is dat de inruil van de bestaande auto alle kanten op gaat, ik heb uiteindelijk voor de hoogste bieder gekozen. Kia Nederland, via internet, mooi bod, € 24.000,- , je moet je wel in verbinding stellen met een dealer om het af te maken. Uiteraard begin je met het Kia taxatierapport in de hand bij de plaatselijke dealer.“Sorry mijnheer, hier is geen vraag naar en wij hebben geen interesse” “Maar meneer, ik heb hier een officieel Kia taxatie rapport van € 24.000,- !!” “Dan moet u hem daar maar brengen meneer, wilt u het hoofdkantoor adres?” Kia hier over aangeschreven, inmiddels 3 maanden geleden, geen reactie! Een slecht begin als je een nieuwe auto wilt kopen. Omdat de Niro ons de ideale auto leek, verschillende autohandelaren af om hem “los” te verkopen en een stuk of 10 Kia dealers in den lande, expres ook in compleet andere regio’s, gewoon een paar dagen een paarhonderd kilometer weggetikt. De verschillen bij de Kia dealers liep uit van “geen interesse” tot verschillend tussen de € 14.000 tot € 18.500 Uiteindelijk ingeruild bij de hoogste bieder, uit een compleet andere regio. Dit blijkt wel een echt goede prijs te zijn voor de betreffende auto (milieu categorie “Z”) Ik hoop hier iemand wijzer mee gemaakt te hebben, het gaat gewoon om grof geld!
  14. Wanneer verwacht je je nieuwe Niro?

    Afgesproken was eind maart, was wel een eind weg nog, 3 januari besteld. Werden eergisteren gebeld door de dealer, 20 februari mogen we hem ophalen Executive grafiet blauw met vaste trekhaak