Jump to content
  • Sign Up

Selandus

Leden
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutraal

About Selandus

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Niro DynamicPlusLine
  1. Ik ken het systeem van de Ceed niet, maar bij alle ingebouwde navigatiesystemen die ik tot nu toe heb gehad deed je dat met de volumeknop van de radio: op het moment dat de aanwijzing wordt uitgesproken draai je het volume omhoog.
  2. In mijn hybride Niro was dat volgens mij een aparte handleiding, die ik onder de vloer van de kofferbak vond.
  3. Ik vind Waze en Google Maps via Android Auto anders ook nog niet ideaal. Met name het invoeren van adressen via de display van de auto werkt niet lekker.
  4. Vanavond toch nog een kleine ergernis ontdekt... De stembegeleiding van de navigatie spreekt de straatnamen wel héél vreemd uit: Bredaseweg wordt uitgesproken als Breedeeaseweg, A27 als Aazvntwintig. Dat moet toch vrij eenvoudig beter kunnen?
  5. Deep Cerulean Blue
  6. Hier precies hetzelfde. Lijkt ook wel alsof ie vuil aantrekt en vasthoudt, waardoor iedere veeg over de auto (van het langs lopen) resulteert in kleine krasjes. Een lokaal poetsbedrijf gaf me een offerte van 900 euro ex BTW voor polijsten en titanium coating. Dat vind ik wel weer erg veel geld om zelf in een leaseauto te steken. Als iemand nog een goed en betaalbaar adresje weet in de omgeving Breda, waar ze een goede coating kunnen aanbrengen tegen een schappelijk tarief dan hoor ik het graag.
  7. Euh... als je bij Waalwijk de snelweg richting Rotterdam op gaat (A59), is dat dezelfde als naar Etten-Leur/Roosendaal. Of bedoel je knooppunt Zonzeel? Dan is de route over de A17 vaak sneller als over de A58, dus ook dan klopt het dat je richting Rotterdam wordt gestuurd.
  8. Vreemd hoor. Snelheidscamera's doet die van mij alleen als er een wifi verbinding is (als de hotspot van mn telefoon aanstaat). Anders geen camera-info. Wat betreft de stembegeleiding heb ik helaas geen idee. De mijne staat standaard uit, maar daar kies ik zelf voor. En die gaat ook weer aan als ik dat nodig vind. Nu ik daar over nadenk... je hebt toch wel al eens op dat luidspreker-icoontje links in het navigatiescherm gedrukt om zo het geluid weer aan te zetten hè?
  9. Bedankt voor de foto. Dat zijn inderdaad duidelijk andere adapters. Ergens kan ik me niet voorstellen dat de mijne losschieten, de opening is immers kleiner dan het breedste stuk van de dakdragers en het zit wel goed stevig vast. Maar ja, je komt er maar op één manier achter of die theorie klopt, en dat test ik liever niet op de snelweg Ik zal er wel eens mee langs de automaterialenhandel gaan, om te kijken wat die adviseren.
  10. Wie kan mij vertellen of dit de juiste adapters zijn voor de dakrails van een Niro? Aan de buitenzijde vallen ze mooi over het profiel, maar bij de binnenzijde twijfel ik. Mm vorige auto had een andere dakrails, maar ik vond deze adapters nog in de garage.
  11. Kan het zijn dat die Predictive Energy Control niet handmatig in of uit te schakelen is? Ik kan de optie in ieder geval niet vinden. Ook in de handleiding vind ik niks dat er op lijkt. Misschien iets uit de oudere Niro's dat inmiddels standaard aan staat?
  12. Dat verbaast mij ook steeds. Ik weet niet of het echt zuiniger zou zijn, maar voor de luchtkwaliteit in de stad zou ik ook liever de paar km van mijn woon-werkverkeer in de stad elektrisch rijden, en de km's buitengebied op de benzinemotor. Nu is het vaak net andersom.
  13. Selandus

    Op weg naar 2030

    Ik word op mn wenken bediend... Total introduceert Vroaming, openbaar laden tegen hetzelfde tarief als thuis. Je zit weliswaar aan Total vast als energieleverancier voor thuis, en je betaalt een vast bedrag per maand voor de dienst, maar het begin is er! https://total-edrive.nl/ Zo wordt de kans weer een stuk groter dat mijn volgende auto een BEV wordt. En met een beetje geluk kan die dan ook een aanhanger trekken, ik heb nog 4 jaar de tijd om die ontwikkeling af te wachten
  14. Selandus

    Face lift

    DAB+ en adaptieve cc heb ik wel op de mijne hoor, die zat al standaard op de DynamicPlus die vorige maand is geleverd. De elektronische parkeerrem en de flippers zijn wel nieuw. Maar die heb ik nog niet gemist. Verder vooral een facelift. Weet niet of ik het dashboard nu echt een verbetering vind. Ben wel benieuwd wat er volgens jou mis is met de huidige parkeerrem. Die zit me zelfs met mijn schoenmaat 47 nog niet in de weg. En de enkele keer dat ik vergat hem er af te halen werd me dat met licht- en geluidssignalen heel snel duidelijk gemaakt.
  15. Selandus

    Op weg naar 2030

    Om een grote sprong naar elektrisch rijden te maken zal er eerst een oplossing moeten komen voor al die automobilisten die geen eigen oprit hebben, en dus gedwongen aan de openbare laadpaal moeten staan. De Nederlandse steden staan vol met rijwoningen en appartementen, allemaal automobilisten zonder de mogelijkheid om met eigen zonnepanelen te kunnen laden. Als de netbeheerders nu eens in dat gat zouden springen en het mogelijk zouden maken om aan een openbare laadpaal eigen stroom te tappen, dan wordt het voor veel mensen ineens snel interessanter. Dat zou technisch toch mogelijk moeten zijn met die slimme meters achter de voordeur.
×
×
  • Create New...