Jump to content
  • Sign Up

Selandus

Leden
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutraal

About Selandus

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Niro DynamicPlusLine

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dat scheelt 6 cm met de mijne (Bosal). Ik denk dat dat zeker voldoende verschil zou maken. Jouw vaste haak zit dus blijkbaar net zo hoog als de hoogste afneembare. Is die door de dealer bij aflevering gemonteerd?
  2. Weet je toevallig wanneer dit is aangepast? Overigens wel weer bijzonder onhandig dat je deze info niet vindt als je de route volgt via de configurator: https://www.kia-samenstellen.nl/04-extra/61-niro/1560-comfortline-1-6-gdi-hev-a/7891-deep-cerulean-blue/
  3. Dat is heel goed nieuws! Wel jammer dat ik eerst nog 10.000 km moet rijden voordat de mijne zijn 1e beurt krijgt en hopelijk geupdate wordt.
  4. De dealer toont zich helaas alles behalve bereid om een oplossing te bieden. "Volgens Kia Nederland voldoet de haak aan de wettelijke eisen". Ik kan een afneembare haak laten monteren op mn eigen kosten. De vaste haak nemen ze niet terug. Ook zou het vooral aan mijn vouwwagen liggen, in plaats van aan hun trekhaak. Terwijl die gewoon een standaard Alko chassis heeft, waar er tienduizenden van rondrijden in Nederland. Het moge duidelijk zijn dat ik uitermate teleurgesteld ben over deze houding. Voor mij reden genoeg om mijn volgende auto niet meer bij deze dealer te bestellen. Ga het nu maar weer bij de leasemaatschappij neerleggen. Nergens in het oriëntatie- en bestelproces is mij duidelijk gemaakt dat de afneembare trekhaken een hogere kogel hebben dan de vaste. Bovendien vind je deze info ook niet in de accessoirebrochure van Kia of in de configuratiemodule op de website van Kia. De dealer beweert telefonisch overigens van wel, maar ik kan het echt nergens terugvinden. Enige wat ik vind is drie foto's van de verschillende trekhaken, die ieder uit een andere hoek genomen zijn en daardoor niet met elkaar kunnen worden vergeleken.
  5. Ik heb geen ervaring met de Sorento, maar heb dit vroeger ook met een Touran gehad. Bleek toen om versleten rubbers te gaan, bij de ophanging van het motorblok als ik me niet vergis.
  6. Ik begrijp je gevoel helemaal. Ik vind het ook altijd erg ongemakkelijk als er een gat valt met mn voorligger terwijl mn achterliggers op mn bumper kruipen. En toch valt het me op dat ik bijzonder vaak wel gewoon direct achter mijn voorligger aan de rotonde of kruising op draai, als ik de 'uitrol-aanwijzingen' op het display volg. Het kost mij en mn achterliggers dus feitelijk meestal geen tijd. Je hebt vooral een ander rempatroon.
  7. Dealer geeft overigens nu wel aan dat er maar één soort vaste haak wordt geleverd, namelijk de Bosal. In de afneembare haken, waarvan de kogel blijkbaar wel hoger zit, is keuze uit twee. Blijft erg jammer dat ze je dit niet bij het bestellen vertellen.
  8. In mijn geval is het ook nog niet afgelopen. [emoji6] Ben nog in overleg met de dealer.
  9. Bedankt! Ik meet iets minder, 39 cm bij een lege auto. Maar dat verschil kan ook nog wel in het straatwerk zitten. Maar nu ik hierboven lees dat er ook haken worden geleverd met een hoogte van 45 cm, ga ik toch de dealer eens bellen.
  10. Zou je eens kunnen opmeten hoe hoog de bovenzijde kogel bij jou is? Bij mij zit er ook een vaste bosal op, ben benieuwd of dat dan gelijk is.
  11. Da's ook wel een bijzondere houding van de dealer. Ik heb m ook in de lease, maar heb bij het bestellen ook nooit de vraag gehad wat er aan de trekhaak gehangen zou worden. Overigens waren ze de haak in eerste instantie vergeten te monteren. Maar zelfs toen dat bij de dealer aan het licht kwam, een dag voor de geplande aflevering, hebben ze me niet gevraagd waar de haak voor gebruikt zou gaan worden.
  12. Neuswiel is idd een stuk goedkoper gelukkig. Snel gekeken en max gewicht opgeschreven ipv prijs. Zit nu een wiel van 30 euro op. Net nog even langs mn garage gelopen, die beugel steekt 15 cm onder de dissel uit. Neuswiel in opgetrokken stand 14 cm. Ik ga eens kijken voor zo'n plaatje en een kortere beugel. Of ik haal de beugel er helemaal af. Neuswiel steeds verwijderen vind ik niks, heb geen kist op de dissel waar die in kan, en de kofferbak is al voor de hond. De auto hangt zeker niet diep in de veren. Maar je ziet wel dat de vouwwagen wat naar voren gedoken aan de haak hangt. Zal misschien net een paar cm schelen met de vorige auto, daar hing ie rechter achter.
  13. In mijn geval zit er een valbeugel voor het neuswiel, om er voor te zorgen dat het neuswiel zelf de grond niet raakt lijkt het wel. Die zou er dus wel af kunnen. Maar dan zit mn neuswiel aan de grond. Zal allicht een minder schrapend geluid geven, maar dan slijt ik wel neuswielen a 150 euro. Niet de beste foto, maar de enige die ik zo snel bij de hand heb.
  14. Toevallig zijn wij vorige week voor het eerst met de vouwwagen weggeweest. Niro Hybrid uit 2019 met vaste Bosal haak. Ook bij ons zat de beugel onder de dissel bij de meeste drempels aan de grond. Ik lees dus vooral even mee op zoek naar goede tips! Overigens hadden we dat met de Octavia met vaste haak ook. Daar lag het vooral aan de enorme overhang van de Octavia, waarbij er nog bijna een meter auto achter de achteras zat, met bijbehorend deinen tot gevolg. Maar de Niro lijkt er wel nog sneller last van te hebben. Zouden steunveren in dit geval iets uit kunnen halen?
  15. Heb je dat al ervaren? Heb de mijne pas na de winter gekregen, dus nog geen vorst ervaring. Maar bij mijn vorige auto's met automatische ruitenwisserstand (Skoda en VW) nooit problemen mee gehad. Die bleven keurig uit als de ruiten bevroren waren.
×
×
  • Create New...