Jump to content
 

Rob Lezer

Leden
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Rob Lezer last won the day on June 9 2020

Rob Lezer had the most liked content!

Community Reputation

8 Neutraal

About Rob Lezer

  • Rank
    Newbie
  • Birthday July 21

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Over jezelf
    ICT'er
  • Woonplaats
    Purmerend
  • Hobby's
    Voetbal
  • Werk
    www.lezer.nl
  • Auto
    Sinds 5 februari de Kia Niro PHEV

Recent Profile Visitors

635 profile views
  1. Bedraad inpluggen kan simpel in een simpele houder- tip:: SCK: Amazon.de: Elektronik Heb deze geplat rechts naar de display en daardoor blijven de ventilators vrij. Kan nu de knop voor stemopdrachten simpel gebruiken om te bellen. Alles in het zicht zonder echte afleiding (als ik stil sta).
  2. 'Opvolger Hyundai Kona Electric en Kia e-Niro krijgt meer dan 500 km actieradius' | ActivLease
  3. De routeplanner houd geen rekening met je verbruik maar wat hij aangeeft wat het snelste is. Alleen de keuze van een 80km weg met stoplichten (dus als je stoplichten tegen hebt...) of via de snelweg. Wel meer km maar in snelheid één minuut langer volgens de navigatie in mijn PHEV Niro Dan zou ik zelf toch kiezen voor constant 100 om te rijden, ipv meerder stoplichten, rotondes en de kans op een tractor. Ik heb het dan over de weg van Purmerend Noord naar Zeeburgertunnel. Als er geen file staat op A7 is deze uiteindelijk gemiddeld c.a. 8 minuten sneller en minder energie verbruik. Alle
  4. ik sluit me hierbij aan, tank nog maar 1x per maand en de rest komt van mijn zonnepanelen
  5. Ik heb de Cross Climate, nooit meer wisselen (alleen voor nieuwe) https://www.michelin.nl/auto/browse-tyres/by-season/allseason Zomers voordeel is ook dat deze een beter afwatering heeft als het hard regent. En je krijgt in de winter geen probleem als je naar het buitenland gaat, waar winterbanden verplicht zijn. Goede wegligging en en comfortabel.
  6. Bereik op accu is c.a. 45 km volledig elektrisch en daarna rijd je automatisch als een hybride
  7. Mijn gemiddelde verbruik is 1,7 liter op 100 km, dit omdat 80% van mijn ritten korter dan 50km zijn. Oftewel mijn brandstofkosten zijn zeer laag gemiddeld. En het zonnetje doet de rest ! (ik heb panelen) Een rit van Km kost dus als je geen panelen hebt c.a. € 1,80 als je de auto aansluit op je eigen stopcontact.
  8. Rob Lezer

    Niro PHEV

    Het verbruik is minimaal. De motor start ook op om zichzelf op te warmen. naar bedrijfs temperatuur.
  9. en ben je veilig terug uit Zweden (code Oranje)
  10. Rob Lezer

    Niro PHEV

    Goede keuze, mijn verbruik met de PHEV blijft onder de 3 liter bij langere afstanden. In deze Corona tijd gebruik ik vrijwel alleen de accu en rijdt dus door mijn zonnepanelen vrijwel gratis. 50km accu is meestal genoeg voor woon-werkveer wat 80% van de ritten zijn. Wat zeer dom is van Kia, dat ze de auto's niet op voorraad nemen, dan zou het een verkoop hit kunnen worden.
  11. 15.05.2020 | Hybride technologie | Rijverslag + test | Online artikelen Kia Niro PHEV in vergelijkingstest met de Kia Niro HEV Auteurs: Patrick Schäfer , Sven Eisenkrämer , Marc Ziegler 6:30 min leestijd De Kia Kiro is verkrijgbaar als Niro Hybrid, met plug-in hybride aandrijving of als puur elektrische auto. MTZ en springerprofessional.de hebben de twee hybride modellen getest en vergeleken. Kia Niro HEV en PHEV Springer Fachmedien Wiesbaden / sve De Kia Niro is 4355 millimeter lang, 1805 millimeter breed en 1545 millimeter
  12. Mijn PHEV Niro, had ik niet uitgezet en na 3 uur radio aan was ook mijn accu leeg. Ook nu rijdt ik nog geen 5 minuten naar werk, dus zal er rekening mee moeten houden dat dit te kort is.
×
×
  • Create New...