Jump to content

Gerd Bartels

Leden
  • Content Count

    196
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1
  • Country

    Netherlands

Gerd Bartels last won the day on July 18

Gerd Bartels had the most liked content!

Community Reputation

23 Excellent

About Gerd Bartels

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Eindhoven
  • Hobby's
    Golf, dig. fotografie
  • Werk
    ZZPer, IT (Programming, Quality, Validation, Training)
  • Auto
    KIA Niro HEV FE MJ2017, (2016 Nov.)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gerd Bartels

    Cruise control

    Dat is niet CC, dat is LKAS ...
  2. Wanneer vrouwen rijden komt bij mij de vraag hoog, welke schoenen zij had gedragen, met hogere hakken kan remmen heel lastig worden vanwege de hoek van de voet ...
  3. Bij langere rittjes (>10 km) gewoon de ingebouwde AVN met Live-Service geactiveerd, dus, geen kabeltje, alleen hotspot ...
  4. Jij moet achter iets zachte krachtig trekken. In de 3de en 4de foto zie je links en rechts metalen clips, die het kastje goed vast houden ...
  5. Voel je de trillingen ook wanneer jij dan in den N-stand schakelt?
  6. Ik vind dat veel van de electronica in de huidige autos je te veel bepalde zekerheid geeft, maar die jij eigenlijk iedere keer moet checken, b.v. bordenherkenning, ACC, Autohold, Flippers ...
  7. De rem licht ingedrukt is niet gelijk met ingetrapt! Heb ik de rem ingetrapt, dan staat mijn auto stil en die gaat niet van alleen verder! Hier kan men zich verder verdiepen in de rem techniek van de Niro en die zul bij de HEV/PHEV/BEV hetzelfde zijn: http://www.kniro.net/description_and_operation-1379.html Hier uit de handleiding van de E-Niro: REMSYSTEEM Rembekrachtiging Het remsysteem van uw auto wordt bekrachtigd door de elektrisch-hydraulische pomp. Als de rembekrachtiging uitvalt door een storing in het regelsysteem van de remmen, een instabiele stroomvoorziening of door een andere oorzaak, kunt u de auto alsnog tot stilstand brengen door het rempedaal met een grotere kracht dan normaal in te trappen. De remweg zal echter langer zijn dan gewoonlijk. Laat het systeem zo snel mogelijk nakijken.
  8. Een van de belangrijkste dingen is een auto te stoppen. Dit was het eerste dat ik geprobeerd heb: een volle rem! Ook om te testen dat de alarmlichten gaan branden. Wanneer ik met de voet op de rem sta en de auto bewegt, dann trap ik automatisch vaster op de rem, snap niet, warom dit hier niet gebeurd was ... Ik ken geen auto, dat in ruststand rijd, wanneer de rem is ingetrappt ...
  9. Bij mijn Niro wordt bij een flitsmelding ook het geluid van de radio gedempt ... dus, helemaal eenduidig!
  10. De loodaccu wordt via een LDC gecontroleerd (Low Voltage DC-Converter), maar alleen wanneer de Niro is gestartet. Wordt de Niro uitgeschakeled, wordt alleen de HV-accu via een power-relais losgekoppelt, dan werkt de loodaccu zoals bij een gewone auto. Ik heb een jump-starter voor noodgeval. Ik heb mijn Niro (met loodaccu) avonds meer dan 3 uur geparkeerd met standverlichting aan (alles LED) en ik kon hem normaal starten ...
  11. en voor de ingebouwde bij de HV-accu vind je misschien iet in de handboek. ik denk vergelijkbaar met de normale accu: 12V 45 Ah ... Misschien is dit ook nog interessant: http://www.kniro.net/high_voltage_battery_system-723.html
  12. Heb jij een rest knop voor de accu, dan is deze ingebouwd, anders zit die 12v accu rechts in de kofferbak ... Deze 12V accu is niet de start accu, hij is voor de normale electric en de relais voor het aankoppeln van de hoge volt accu, die ook de motor start.
  13. Ik heb voor de geschakelde voeding gekozen, parkingmode vind ik nix ... word je van achteren of de zijkant aangereden, heb je nix van een dashcam. Ik kan zo de originele kabel van de dashcam gebruiken en hoeft nix te veranderen. Bij een probleem met de auto wordt de dealer ook niet onzeker wanneer hij iets aan de electric moet doen ...
×
×
  • Create New...