Smart Posted June 20, 2012 Posted June 20, 2012 Nu het weer (nog) niet zo meespeelt en de meeste BBQ's nog redelijk in het vet staan, is het misschien leuk om foto's te plaatsen van jouw BBQ! Daarnaast....welke recepten gebruik jij als BBQ-meister? Deze mag je hier ook plaatsen. Een grapje.... Quote
Alex VB Posted June 20, 2012 Posted June 20, 2012 Geen BBQ in bezit. Wij worden meestal uitgenodigd door vrienden en vriendinnen Quote
MiNi0101 Posted June 20, 2012 Posted June 20, 2012 Moet ik nou echt de eerste zijn met een serieuze post? Ik ben gek op BBQ-en, varieer graag met marinades en side dishes Favoriete marinades: Honing-5spicespoeder-cherry chili-tequilla-lime interesse, pm me voor de ingredienten heb je nog marinades welke ik moet proberen hoor ik het ook graag Quote
Alex VB Posted June 20, 2012 Posted June 20, 2012 uuhhh... Mijn bericht was en is serieus.. idem voor de foto die ik geplaatst heb.. recept 1: Gemarineerd Lamsfilet. Ingredienten Voor 4 Personen: - 4 lamsfilets Voor de marinade: - 1 fles rode bordeauxwijn - 6 teentjes look (geperst) - 2 el lichtbruine suiker - 1 el mosterd - 20 peperbolletjes (geplet) - 3 laurierblaadjes (gekneusd) - 5 jeneverbessen (geplet) - peper en zout Bereidingswijze Doe alle ingredienten voor de marinade bij elkaar. Leg de lamsfilets in een schotel en overgiet met de marinade. Laat 4 uur trekken. (beter nog: een ganse nacht). Haal de lamsfilets uit de marinade en bak ze in wat boter. Recept 2: Gegrilde Forel Ingredienten Voor 2 Personen: - 2 schoongemaakte forellen - 25 gram gesmolten boter - 1 eetlepel citroensap - 1 eetlepel peterselie (fijngehakt) - peper en zout Bereidingswijze Vermeng de gesmolten boter met het citroensap en de peterselie. Voeg wat peper en zout toe. Bestrijk de vissen van binnen en van buiten met het botermengsel. Grilleer de forellen onder voortdurend keren en bestrijken met het botermengsel op de barbecue of de grill. De gaartijd bedraagt ongeveer 15 minuten. Quote
MiNi0101 Posted June 20, 2012 Posted June 20, 2012 uuhhh... Mijn bericht was en is serieus.. idem voor de foto die ik geplaatst heb.. tuurlijk Quote
Smart Posted June 20, 2012 Author Posted June 20, 2012 Geweldig leuke reacties, bedankt daarvoor! Ik heb sinds vorige week een nieuwe BBQ: een buitenkeuken.....noemen ze dat! Ik schaam mij een beetje maar nog geen foto gemaakt. Ik kom een beetje tijd tekort de laatste tijd. Maar plaatsen doe ik nog wel hoor. Met vaderdag een receptenboekje ontvangen van mijn zoon en deze ga ik letterlijk toepassen. Ik ben geen keukenprinses maar BBQ'en gaat mij redelijk goed af, vooral de gemarineerde spareribs. Ik spaar recepten, dus kom maar op! HEERLIJK!! Quote
Remko .me Posted June 20, 2012 Posted June 20, 2012 Zeg, wanneer gaan we dan een Kia testdag doen en bij jou BBQ'en? Binnenkort plaats ik dan ook maar een foto.. Quote
Smart Posted June 20, 2012 Author Posted June 20, 2012 Zeg, wanneer gaan we dan een Kia testdag doen en bij jou BBQ'en Ik verwacht niet op korte termijn met een datum te komen..... Quote
Alex VB Posted June 21, 2012 Posted June 21, 2012 Tijdens de poetsdemo summermeeting op 18-08-2012 misschien? Laten we A-Z Barbeque alles leveren.. Wordt wel de bijdrage p.p. iets meer dan Euro 5,- 2 Quote
Smart Posted June 21, 2012 Author Posted June 21, 2012 Een BBQ is altijd leuk, maar aan het eind van de dag willen de meesten vaak richting huis. Een eigen bijdrage voor een BBQ lijkt mij ook helemaal prima. Quote
MiNi0101 Posted June 28, 2012 Posted June 28, 2012 Waarom heeft niemand anders een echte foto van zijn bbq? Quote
Smart Posted June 28, 2012 Author Posted June 28, 2012 Het is nogal lekker BBQ weer geweest......hahaha! Je hebt gelijk hoor. Ik heb helaas nog geen actiefoto van mijn BBQ. Quote
MiNi0101 Posted June 29, 2012 Posted June 29, 2012 Ik maak meestal even een fotootje van de eerste BBQ van het jaar, om naar vrienden en kennissen te sturen... met als melding: Hierbij verklaar ik het BBQ seizoen voor geopend (ben ook meestal als eerste) Quote
Alex VB Posted July 2, 2012 Posted July 2, 2012 HET merk..Daar kan en mag je trots op zijn Patrick. Ik vind het wel en beetje teleurstellend dat er zo weinig animo is mbt dit topic. Dit omdat wij "mannen" toch de BBQ goeroe's bij uitstek zijn. Of vergis ik me daar in? Quote
MiNi0101 Posted July 2, 2012 Posted July 2, 2012 Ik ben ook erg trots op mijn Barbecook! zou ook weleens zo'n barbecook als patrick willen proberen, ook al ben ik wel een kooltjes/briketten man Quote
Smart Posted July 3, 2012 Author Posted July 3, 2012 Ik ben het wel eens met Alex. Weinig animo onder de 'Echte Mannen'. Vanavond maar eens een real life fotooke trekken van mijn BBQ..... Quote
Specialmade Posted July 3, 2012 Posted July 3, 2012 Damn, vergeten een foto te maken..... Fotorolletje vol en natuurlijk geen flitslampjes meer in huis Grtz. Specialmade Quote
Recommended Posts