Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

GARANTIE EN SERVICE DEALERS NIET HET ZELFDE!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De moraal van het verhaal? Laat een auto zo veel als mogelijk ORIGINEEL, dan kan je nog genoeg miserie hebben ermee, ging vroeger ook van alles en nog wat veranderen aan mijn wagens maar jarenlange beroepservaring heeft me geleerd dat origineel het langst blijft duren... Wil je Xenon, koop dan origineel af fabriek xenon, zoniet fikken af van al die chinese brol!!! Topics op internet auto fora staan scheel van allerhande PILOT miserie en toch laten mensen zich daaraan vangen tot grote vreugde van PILOT baas Ching chong Kwan die waarschijnlijk op zijn privé eiland ergens in de Caraiben zich door zijn sexy harem laat verwennen!!!

• Like 3
Geplaatst

De auto is na ruim 4 ½ week weer terug van de dealer.

In deze topic staat al het e.e.a dus ga ik even niet op de details in die zijn wel terug te vinden.

De xenon is begin febr. van dit jaar ingebouwd bij een dealer van het merk Xenon Pilot.

De set had ik daar ook gekocht.

Al die tijd zonder problemen gewerkt en nadat ik begin juni voor een garantiebeurt bij mijn plaatselijke dealer was geweest is de volgende dag de storing voor het eerst opgetreden.

Let wel ik zeg niet dat het aan die dealer ligt.

Dit om alle evt. nare misverstanden maar even te voorkomen.

Ik probeer gewoon een duidelijk beeld te scheppen van de voorgeschiedenis.

De storing bestond eruit dat de Li. richtingaanwijzers voor, achter en in de spiegel aan bleven staan ook als het contact uit stond.

Dezelfde dag dat de storing optrad gelijk terug bij de dealer hier geweest.

Na een uur stopte ze ermee en werd ik door verwezen naar het inbouwstation van de Xenon en anders maar terug gaan naar de dealer waar de auto was gekocht.

Inbouwstation kon geen oorzaak vinden dus naar de dealer waar ik de auto had gekocht..

Daar bleek dat er een module (BCM) stuk was en die moest besteld worden.

Was niet op voorraad.

Na ruim 2 weken de auto weer opgehaald.

Gelukkig wel vervangend vervoer gekregen en daar waren we uiteraard heel blij mee.

Begin juli ongeveer 2 weken later weer dezelfde storing terug.

Weer terug naar de dealer.

De auto heeft toen 4 ½ week bij de dealer gestaan.

Deze heeft i.o.m. Kia aanpassingen gedaan om te testen of zich het euvel dan ook voordoet en om eventuele oorzaken uit te sluiten.

Ook de elektrische koelbox is betrokken geweest bij het onderzoek.

Deze had en heb ik altijd in de auto staan.

Gelukkig ook nu weer vervangend vervoer gehad waar we opnieuw erg dankbaar voor waren.

Er is geen oorzaak gevonden maar ze hebben wel de Xenon in zijn geheel uitgebouwd en de Halogeen lampen weer terug gezet.

Voorlopig laat ik het ook zo.

Er zijn kennelijk ernstige twijfels over de Xenon verlichting.

Wel werd gezegd dat er geen storing meer optrad als de xenon uitgebouwd was.

Dat vind ik wat te kort door de bocht omdat de xenon geruime tijd wel gewerkt heeft en de xenon ten tijde van beiden storingen ook gewoon goed heeft gefunctioneerd. Natuurlijk heb ik ook mijn twijfels!

Maar er zou dan toch na al die onderzoeken wel een oorzaak gevonden moeten kunnen worden?

En nee, ik ben geen techneut dus zal ik wel te simpel denken.

I

k weet dat Erik en Mark deze storing ook hebben gehad.

Erik heeft met een andere aansluiting de storing al geruime tijd niet terug gehad.

Bij Mark is ook al een module vervangen.

Ik heb met beiden via PB contact gehad en antwoorden gekregen op mijn vragen.

Mogelijk zijn er wel meer die hier last van hebben of hebben gehad.

Ik weet ook niet of het probleem met de xenon en de storingen in een aparte topic zouden moeten.

Ik hoop dat het nu is opgelost en het nooit meer terug komt want leuk is anders.

Groet,

vand.m

• Like 2
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Nu eerst maar weer even genieten van de Sportage vand.m

Ook al is het met halogeen.

Iedere keer terug naar de garage is ook niets.

Geplaatst

Nu eerst maar weer even geniet van de Sportage vand.m

Ook al is het met halogeen.

Iedere keer terug naar de garage is ook niets.

Nee dat is zeker niets WT.

Ben de auto zo lang kwijt geweest dat het leek als of ik weer een nieuwe auto ging ophalen.

Moest weer helemaal wennen.

Maar dan merk je wel dat het toch een hele fijne auto is.

Voorlopig dus weer een tijdje genieten.

Er schijnen dus wel andere kabels tussen gezet te kunnen worden die de problemen kunnen voorkomen.

Maar ik ben nu wel erg bang geworden om hieraan te beginnen.Misschien over 7 jaar!

Groet,

vand.m

• 2 weken later...
Geplaatst

Op het Volvo forum las ik ook veel problemen met later ingebouwde Xenon. De boordcomputer gaat in storing. Er zijn ook wel oplossingen gegeven, maar het komt ook voor dat auto's bij de APK afgekeurd werden op Xenon omdat ze geen verplichte automatische hoogteregeling van de koplampen hebben en de koplamp reinigings jets ontbreken.

Geplaatst

Dacht dat de automatische hoogte regeling nog bleef bestaan, maar ook die is afgeschaft.

KLIK

OT:

Het is gewoon belachelijk dat de door een professional geïnstalleerde xenon verlichting zulke schade kan realiseren. Dit moet niet kunnen, heb je geen "garantie" van het inbouw station het werkt toch niet naar behoren? Zij kunnen wel zeggen dat het niet aan het door hun ingebouwde materialen ligt, maar de praktijk blijkt anders uit te pakken. Hadden ze maar beter marktonderzoek moeten doen bij die specifieke auto. Denk dat garantie wel op zijn plaats is, mits blijkt dat alles nu weer pico bello werkt.

Ik zeg hierbij niet dat het inbouw station knullig werk aflevert, maar dat de combi niet goed is en er uitgezocht moet worden waar dit door komt. Het zij door KIA of Pilot. Tot die tijd heb je geen profijt van hun product en lijkt me het redelijk dat je je geld terug krijgt.

Geplaatst

Zoals @Blackviper zegt.

Onderstaande vraag ruim voor de inbouw aan de RDW gesteld zie verder op deze pag.

MGA 1600 ik zal op dat volvo forum ook is lezen.Dank iig.

@ phoenix2149

Ik ben ook wel terug geweest bij het inbouwstation.

Er is wel een universele kabel die de problemen zouden kunnen voorkomen.

Waarom zij die niet gelijk hebben gebruikt was het antwoord dat die alleen bij diversen merken auto`s worden gebruikt zoals Mercedes.

Ze hebben al veel Pilots ingebouwd ook in SP3 maar nog geen klachten gehad.

Dat zal nu wel anders zijn en zullen ze waarschijnlijk wel een universele kabel adviseren.

Probleem is dat ik tussen de dealer en het inbouwstation zit.

Het is niet aan te tonen dat het aan Pilot ligt.

Dat ik na uitbouw van de Xenon geen storing heb zeg niets over dat het aan de Pilot ligt.

Dit omdat de auto ook maanden met xenon gewoon zonder storing is geweest.

De tijd zal moeten leren of de storing wegblijft zonder Xenon.

Geachte heer,

U vraagt naar de regelgeving over gasontladingslampen (xenon)

De bedrijven zijn kennelijk nog niet allemaal op de hoogte van de laatste regelgeving. De eisen zijn voor alle bouwjaren vervallen. U kunt zonder extra eisen gasontladingslampen monteren.

Heeft u nog vragen na het lezen van deze mail dan kunt u mailen of bellen. Wij helpen u graag verder. Het telefoonnummer van de RDW is 0900 07 39

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Onderwerp: Uw informatieverzoek aan de RDW

Vraag / opmerking : Geachte heer/mevrouw,

Omdat ik graag Xenon verlichting in mijn auto bouwjaar 2012 wil laten bouwen verzoek ik u mij te willen informeren aan welke eisen e.e.a moet voldoen.

Vele inbouwstations wijzen er op dat er per 1 april 2012 wijzigingen in de wetgeving zijn opgenomen die het voor alle voertuigen mogelijk maakt dit systeem zonder problemen in te bouwen.

Echter als ik bij diversen APK keuringsstations (garages, dealers) informeer krijg ik telkens te horen dat het niet is toegestaan omdat het voertuig een automatische koplamp verstelling moet hebben samen met een koplamp sproeier.

Ik kan ook niet de originele verklaring van het RDW vinden.

Mijn vraag is dan ook waar moet mijn auto aan voldoen om niet beboet te worden en later problemen met de APK te krijgen.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Vast bedankt.

Ik ga even 14 dagen weg(vakantie) ik hoop dat anderen wat hebben aan mijn verhalen.

Groet,

vand.m

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...