Alex VB Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Vandaag was het zover Black Mamba moest na 4 jaar in gebruik te zijn op keuring. Hier in België gaat dat wat anders in zijn werk dan in Nederland. Maar we gingen met goede moet al om 7 uur vanmorgen richting het keuringsstation in Alken (nabij Hasselt). Om 8.30 waren we eindelijk aan de beurt en vol goede moet reden we naar binnen. Bij het eerste station was alles 100%. Zelfs de roetmeeting werd met vlag en wimpel doorstaan. Het volgende keuringsstation is die waar de remmen, ophanging en verlichting getest worden. Ook hier weer 100 punten zou men zeggen. Helaas. Remmen en ophanging waren perfect. Echter wisten ze niet wat te doen met de LED stadsverlichting die via KMNL ingebouwd is geworden. Volgens de keurmeester is dit Dagrijverlichting wat achteraf gemonteerd is en dus niet regulair zoals ze het zeggen. Ik hem dus uitgelegd dat het stadsverlichting is die de originele stadsverlichting vervangt en dus geen Dagrijd verlichting is. Hiervoor werd ik doorverwezen naar de baas van het keuringstation. Omdat we toch eenmaal al bezig waren werd er ook nog een notitie gemaakt van de afstelling van de dimlichten. Rechts had ik een kleine afwijking van 0,3% (afgerond naar boven) In België is dit dus een reden om je wagen af te keuren en een nieuwe afspraak met je te maken. Ondanks dat naar het volgende keuringsstation. Hier wordt je wagen afgebeuld. Je wagen wordt door elkaar geschud en je zit de banden alle kanten op bewegen. Hier werd ook niets gevonden. Alleen ff een kleine discussie mbt de af-fabriek verlaging van Black Mamba. Gelukkig hebben we in België een gelijkvormigheidsattest waar deze vermeld stond. Ik bleek 1 van de weinige te zijn die dat had. Nu naar de stationschef van het keuringsstation ivm de leds. Dit probleem is gedeeltelijk opgelost. Hiervoor hoeven we niet op herkeuring, maar het moet wel aangepast worden. Dus nu nog de dimlichten nogmaals laten afstellen en Black Mamba is voor 365 dagen voor de keuring in orde. Rare jongens die..... Quote
Sjölp Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Rare jongens die..... Heila heila, goed op je woorden letten hè! Kijk eens op je attest, in principe ben je nu voor 365 + 365 dagen gerust, dus tot 25/6/2014 Quote
Alex VB Posted June 25, 2012 Author Posted June 25, 2012 Hoi Jacky, Mijn wagen heeft meer dan 100k km gelopen en is dus straks maar voor 365 dagen van het keuren af... Of dit is gewijzigd? Morgen worden de lampen alweer afgesteld in de garage en donderdag ga ik ze weer verblijden in Alken. En dan hoop ik er idd een tijd vanaf te zijn.. Quote
Sjölp Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Hui Alex In dat geval zien ze je inderdaad volgend jaar graag terug. Tja die lichtafstelling he. Ik heb er in een ander topic al eens een boompje over op gezet dat je dat beter in de garage laat doen en dit is dus 1 van de reden waarom Ik ga (eigenlijk 'ging' want ben er voor komende 3 jaar vanaf) voor de keuring altijd even bij Rudi (ken je wel) langs die ze dan even gratis afstelt. Quote
Alex VB Posted June 25, 2012 Author Posted June 25, 2012 Het leuke of het rare is dat mijn verlichting afgelopen zaterdag nog door De garagist van Kia in Genk afgesteld zijn. Dus.... Rudi kennen we zeker.. Jammer dat hij nu nog verder weg is gaan zitten met zijn bedrijf en dat hij officieel geen KIA dealer meer is.. Black Mamba komt bij hem vandaan.. Quote
bigwade Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 0,3% afwijking ? Op wat ? stand dimlicht ? Dat gaat toch nergens over ? Quote
Smart Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Zuidelijk temperament zullen we maar zeggen.....! Ben benieuwd wat ze hier in NL van die aftersales ledverlichting gaan vinden, wanneer hij aan de beurt is voor de APK-keuring. Gelukkig is het dezelfde garage die het heeft ingebouwd. Alex bedankt voor de mail! Quote
Alex VB Posted June 25, 2012 Author Posted June 25, 2012 idd de stand van het dimlicht was voor hun niet goed.. Maar niet getreurd.. Ik kan ze nu terug pakken op de stadsverlichting. @Smart, Your Welcome. Quote
Sjölp Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Het leuke of het rare is dat mijn verlichting afgelopen zaterdag nog door De garagist van Kia in Genk afgesteld zijn. Dus.... Rudi kennen we zeker.. Jammer dat hij nu nog verder weg is gaan zitten met zijn bedrijf en dat hij officieel geen KIA dealer meer is.. Black Mamba komt bij hem vandaan.. Weer maar eens 'goede' reclame voor die van Genk. Ben daar ook weze kijken voor de Sportage maar had al snel in de gaten dat hij mij niet op zijn klantenlijst zou hoeven zetten. Je bent toch niet van plan om nog eens te betalen voor de afstelling? Rudi is voor mij een kilometertje dichterbij komen zitten. Ik spring nog regelmatig bij hem binnen voor kleinigheden en word steeds met evenveel enthousiasme geholpen. Hier heeft KIA één van zijn beste dealers aan verloren. Maar we dwalen af... Quote
Alex VB Posted June 29, 2012 Author Posted June 29, 2012 Lol.. Mijn wagen is gisteravond op herkeuring geweest. Totaal geen problemen meer met de originele verlichting. Echter bleef men moeilijk doen over de LED stadslichten wat volgens hun toch echt DRL LED's zijn. Maar ff het attest met E1 nummer etc onder de neus gemoffeld. Keurmeester bond op dat gebied in, maar kwam opeens aanzetten met verschillende kleuren verlichting. Ik heb hem maar toen gevraagd of hij de Audi A$ die voor mij stond met LED lampen en andere kleur dimlichten ook heeft afgekeurd vanwege dat verhaal... Je raadt het nooit... Wagen is dus nu goed gekeurd met vermelding van herstel.. Quote
Recommended Posts