Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hi,

Vorige week onze sportage weggebracht voor een beurt en tevens update navigatie systeem.

Als vervangende auto de gehele dag de nieuwe optima meegekregen dus mijn dag kon niet meer stuk.

Toen ik de auto s'middags op de afgesproken tijd kwam ophalen, was hij nog niet klaar ( om 13:30) hadden ze de nieuwste update binnengekregen dus deze wilden ze graag nog even installeren. enfin 30 min later stond de Sportage buiten klaar ( tevens helemaal gewassen ) er werd mij verteld dat het Navigatie systeem niet werkte uitgezonderd de radio en dat er een windows scherm te zien was. Maar geen zorgen meneer als u de auto morgenochtend start start het navigatie systeem vanzelf op.

Helaas ook de volgende morgen nog een windows scherm, ik de dealer gebeld. Tsja dat kan meneer dan is het systeem kapot en moet er een nieuwe in, maar ff kijken ..Nee helaas niet meer op voorraad maar ik ga hem direct bestellen en u word gebeld als deze binnen is.

Gisteren een week later toch maar even gebeld, want vanwege de vakantie en drukte waren ze mij vast vergeten. nee meneer deze is nog niet binnen, oke dat kan. maar kunt u mij zeggen wanneer deze dan wel word geleverd. Nee helaas meneer Kia nl geeft ons hier geen informatie over. Vervolgens heb ik gebeld met Kia nl, tsja hmm,... nee, meneer geen enkel idee wanneer deze word geleverd want die word niet door ons geleverd maar door LG. Ok, maar jullie kunnen dan toch wel bij LG informeren wanneer deze geleverd gaat worden? Nee aan die informatie kan ik niet komen het enigste wat ik kan zien is dat deze in bestelling staat en tsja als ik moet schatten kan het zo maar 5 a 6 wekken duren. Had toch even het idee dat ik niet met iemand van customer services Kia Nl zat te bellen maar met de helpdesk van een internetprovider pfff. Nu las ik al op het forum dat er redelijk veel problemen zijn met de navigatie systemen dus ben schijnbaar niet de enige.

Wel heb ik te doen met de dealer die dagelijks met KIa nl moet onderhandelen.

Laat jullie weten wanneer hij geleverd zal worden, en hoe onze vakantie zal bevallen met ouderwetse kaart ipv navigatie.

Posted

Welkom hier.

Tja Navigatie.

Het komt ooit goed , maar daar ben je nu niet mee geholpen.

Om de vrede aan boord te bewaren kun je overwegen voor de vakantie een refurbished TT'tje in je auto te leggen:

http://tinyurl.com/bw8stxl

Suc6

O ja stel je even voor op het voorstel gedeelte.

Posted

Hi,

HI Hi

Weet niet af ze alles al geprobeerd hebben maar misschien help het.

Zekering even eruit, zit links boven is een behoorlijk groot geel ding stukje eruit trekken ff wachten en weer erin.

testen

wekt het?

zo nee:

Je hebt het over een windows scherm kun je de verkenner opstarten?

Zo ja zoek naar abraham.exe

dubbelklik.

Abraham.exe= restart systeem en vraagt of je een update wilt doorvoeren.

zijn maar een paar dingen die ik zou doen.

• Like 1
Posted

@Newbey,

Voordat je de handelingen uitvoert die Bowie97 (hierboven) beschrijft kun je ook nog iets anders proberen.

Dit is wat makkelijker te doen. Druk gedurende tenminste 30 seconden op het scherm. Hierna kun je het

systeem (soms) resetten. Lukt het niet dan rest nog de optie die Bowie97 geeft.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Posted

Allen bedankt, voor de mogelijke optie's voor dit issue.

Ga het direct proberen !

Grts Eric.

Posted

@Newbey,

Jammer dat het niet werkt. Dan zit er niets anders op dan wachten totdat er een nieuwe

Navi kan worden ingebouwd. Hoop alleen voor je dat het geen 5 á 6 weken moet duren.

Mocht je intussen op vakantie gaan dan zou IK een goedkoop navigatie systeem kopen.

Denk daarbij aan Navigon of iets dergelijks. Heb je tegenwoordig al vanaf € 85,00.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Posted

@Newbey,

Jammer dat het niet werkt. Dan zit er niets anders op dan wachten totdat er een nieuwe

Navi kan worden ingebouwd. Hoop alleen voor je dat het geen 5 á 6 weken moet duren.

Mocht je intussen op vakantie gaan dan zou IK een goedkoop navigatie systeem kopen.

Denk daarbij aan Navigon of iets dergelijks. Heb je tegenwoordig al vanaf € 85,00.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Dat van die kaart was een grapje, heb hier nog 2 losse navigatie systemen liggen TT & navtech , tevens op mijn smartphone Navigon.

Nee, het ging mij meer om het principe. Ze delen je gewoon mee dat ze geen enkel idee hebben wanneer het systeem wordt geleverd.

Maar het is natuurlijk niet alleen de Navigatie maar het hele systeem. Radio ( alleen 538 ) dus dat houd bij de grens op. Telefoon ( bluethoot ) verbinding. geen cd. kortom is gewoon vervelend meer niet. Zijn ergere dingen natuurlijk.

Grts Eric.

• Like 1
Posted

@Newbey,

Dat het ook een principe kwestie is snap ik heel goed.

Ook ik zou er verschrikkelijk van balen als m.n. mijn radio niet werkt. :walkman:

Geen navigatie is nog tot daar aan toe maar geen muziek is ook voor mij een straf.

Sterkte en suc6

Grtz.

Specialmade

Posted

Ik vind het ronduit belachelijk dat er geen nieuwe unit ergens op de plank ligt.

Ik zou voor de time being een andere radio in je auto laten schroeven. (kosten dealer)

Zo op vakantie is niet leuk.

Sterkte!

Posted

Ik heb het ook gehad , binnen 3 dagen een nieuwe (helaas zonder update die later wel kwam) misschien een optie om er een uit de voorraad te halen er staan er genoeg (SP3)