Jump to content
Onderdelenshop24.com

'Leuk' en 'minder leuk' van je Rio? 2011 -2012 >

Recommended Posts

Posted

Wat vind jij leuk of minder leuk aan je Rio? (2011 - 2012 >)

Geef ook meteen aan:

-Waarom?

-Tip! Wat had beter gekund/uitgewerkt?

Hier is de kickoff....

Leuk! De Smart key:

De Smart key zit altijd in mijn borstzak, met een druk op een knop en de deur gaat van zijn slot, met nog een druk op een knop en de motor start... heerlijk gevoel om een rit te starten :)

Helemaal handig is de achterklap... met twee volle boodschappentassen (1 in elk hand), hoef ik maar 1 hand vrij te maken om de knop van de achterklep in te drukken.

Geen gedoe meer om naar je autosleutels te zoeken of krassen van je sleutelbos aan je lak.

Tip! Achterklep gaat automatisch omhoog/ naar beneden (wat een luxe haha)

Posted

Leuk topic!

Er zijn heel veel leuke dingen op te noemen en ik kan zo snel maar 1 dingetje bedenken die ik minder leuk vindt! ( omdat logan een leuke heeft doe ik een minder leuke )

Namelijk: als je op een zomerse dag ( daar hebben we er niet zoveel van in nederland ) je raam open hebt en je stapt uit ( in mijn geval met de pluspack de sleutel dus uit je contact ) en je komt erachter dat je raam nog open staat....dan moet je je auto weer in klimmen, sleutel in contact en raam dicht doen. Bij veel andere auto's kan je dit doen met je sleutel.

Gelukkig is het een kwestie van wennen waardoor je het niet meer vergeet maar het werkt ook de andere kant op, als je je ramen open wilt zetten een half uur voordat je vertrekt dan moet je daarvoor je auto in terwijl het vaak bij andere auto's ook met je afstandsbediening kan

Posted

Tnx Presiozo.

Zelf kan ik ook heel veel leuke dingen opnoemen aan de Rio. Bij elke handeling ben ik weer van bewust wat voor fijne (of minder fijne) opties de Rio toch heeft (meer fijne dan minder in mijn beleving :wink: ).

Maar ik was benieuwd hoe jullie de Rio en al zijn snufjes ervaren.

Posted

Wat vind jij leuk of minder leuk aan je Rio? (2011 - 2012 >)

Tip! Achterklep gaat automatisch omhoog/ naar beneden (wat een luxe haha)

Zit er een motortje in? Bij niet.

Posted

De achteruitrijcamera. Lekker makkelijk inparkeren.

De inklapbare buitenspiegels. Hebben waarschijnlijk de meeste recente wagens wel? Ik vind het raar dat je ze ook tijdens het rijden kan inklappen.

Het was wel effe wennen aan de ESP, kreeg in het begin het gevoel lichtjes te zwalpen (zonder alcoholgebruik :-) )

Posted

leuk: bochtverlichting, dagrijdverlichting, hillassist, achteruitrijcamera

minder leuk: dat de buitenspiegels niet automatisch uit- / inklappen, alleen aan de bestuurderskant de raam automatisch open gaat nu moet je het knopje hele tijd ingedrukt houden om de raam open/dicht te laten gaan.

Posted

Zit er een motortje in? Bij niet.

@Baggio - haha, nee er zit bij mij geen motor in mijn achterklep. De Tip! was bedoeld wat jij graag wil zien qua extra of verbetering op de Rio. En ik zou graag willen zien dat de Rio een automatisch achterklep zou hebben :P

@rightone - Ik zou ook graag willen dat de buitenspiegels automatisch inklappen bij het afsluiten van de auto en automatisch uitklappen bij het openen.

Posted

buitenspiegels ga ik me ook nog in verdiepen om deze te laten in en uitklappen als het contact word in en uit geschakeld

lijkt me niet heel erg moeilijk

reportage volgt nog :winkiss: :winkiss:

Posted

Hoi,

Ik vind tot nog toe de lak van mindere kwaliteit. Vliegjes vreten meteen in de lak en ik was hem toch elke week. Vind moet niet kunnen.

Groeten Eric en Cindy

Posted

buitenspiegels ga ik me ook nog in verdiepen om deze te laten in en uitklappen als het contact word in en uit geschakeld

Dan doe ik mee met de inbouwdag aub!!! vergeet me niet!

Posted

Dan zou ik me ook willen aanmelden voor een zo'n inbouw dag :wink:

En dan kun je Kia NL meteen een mailtje sturen zodat ze meteen weten hoe ze dit standaard fabriek af kunnen/moeten gaan doen :D haha

Posted

@logan dat gaan we dus niet doen he :nono: :nono:

dat is brood roof en dan heb ik straks niks meer te doen :tt2: :tt2:

maar tegen die tijd ben ook jij van harte welkom :punk: :punk:

Posted

@xtra40

Hier dan nog een aanmelding haha ;)

Leuk; design luxe voor weinig geld.

Minder leuk:

Achterlijke auto ontwaseming en sinds kort piepen van het dashboard.. :(

Posted

@logan

sorry voor het verk.....ten van je leuke topic

@theomonica

uiteraard vergeet ik jou ook niet

en ik voel weer een leuke en gezellige dag aan komen zal me er snel in gaan verdiepen

zo dat we weer een leuk hebben dingetje aan dit topic kunnen toevoegen

Posted

haha dank je xtra40 dat ik welkom ben, en ik wist niet dat het je brood winning was anders had ik natuurlijk niks gezegd.

Had meer in mijn achterhoofd dat je heeeeel veel mensen over de hele wereld er blij mee kan maken ^_^ en je ziet aan de reacties hier dat het wel zo zal zijn haha :D

@logan dat gaan we dus niet doen he :nono: :nono:

dat is brood roof en dan heb ik straks niks meer te doen :tt2: :tt2:

maar tegen die tijd ben ook jij van harte welkom :punk: :punk:

Posted

was ook meer een dolletje hoor

en ik denk dat kia het gerust wel weet hoe het moet

maar zal wel met bepaalde dingen te maken hebben dat het er niet op zit ???

maar ik laat het weten als het zo ver is en ook als het dus niet te doen is

ik weet het nog niet wat het word maar ik denk dat het wel goed komt

Posted

@xtra40: Als het lukt om die functie voor mekaar te krijgen wil ik ook graag een uitnodiging voor de inbouwdag. Succes met puzzelen.

Posted

Minder leuk vind ik de rugleuning. Ik heb doorlopend het gevoel dat ik in m'n onderrug een beetje naar voren word geduwd. Dus wat mij betreft zou dat wat beter kunnen.

Minder leuk vind ik ook de kwaliteit van de radio/ audio-installatie.

En omdat ik altijd oude 5e of 6e hands auto's gewend was vind ik erg leuk de autofunctie voor verlichting, ruitenwissers, airco (bij mij al een tijdje uitgeschakeld, haha), de dagrijverlichting, de cruisecontrol, de smartkey, de ISG. Nou ja, ik kan nog wel effe doorgaan. Ik ben heel blij met m'n Rio!