Guest mjpw79 Posted July 21, 2012 Posted July 21, 2012 Hoi Kia kenners, Vandaag een eindje (30 km) gereden en een half uurtje stilstaande/zeer langzaam rijdende file gereden... Koelwater kookte, spoot uit het plastic reservoir en de koelvin sloeg niet aan... Zekeringen en relais bekeken deze waren goed,iemand een idee wat er mis is? Ik hoor het graag zo snel mogelijk!! Quote
The Firefighter Posted July 22, 2012 Posted July 22, 2012 Thermoschakelaar in radiateur of bedrading stuk gebeten door steenmarter. Quote
Jordan Posted July 22, 2012 Posted July 22, 2012 In ieder geval langs de dealer gaan voordat je de hele motor in de soep draait Quote
Derrek Posted July 22, 2012 Posted July 22, 2012 In ieder geval langs de dealer gaan voordat je de hele motor in de soep draait Een juist antwoord! Quote
Jordan Posted July 22, 2012 Posted July 22, 2012 @MJPW79 Even een andere vraag. Krijg je geen melding op je dashboard dat je temp. te hoog wordt? De meeste auto's hebben een temp. meter of tenminste een lampje dat brandt als de temp. te hoog wordt. In ieder geval het beste advies is om het zsm na te laten kijken. Quote
Guest mjpw79 Posted July 22, 2012 Posted July 22, 2012 Ja, heb temperatuurmeter op dashboard en die stond toen op een gegeven moment ook in het rood. Auto toen meteen verwarming volle bak aangezet en uiteindelijk auto afgezet. Na die rit auto helemaal laten afkoelen, koelwater bijgevuld (bij overloopvaatje)en geen problemen meer gehad! Vandaag radiator ontlucht en radiatordop gecontroleerd,het rubbertje is niet droog of gescheurd en de veer die erin zit werkt goed. Na een rit rijden wordt radiator en beide slangen van radiator ook (normaal)warm ( heen en retour slang) Waar kan ik de genoemde sensors vinden?zijn deze makkelijk te vervangen? Hoop het snel te horen!! Quote
xtra40 Posted July 24, 2012 Posted July 24, 2012 Meestal zit deze in de radiateur gedraait Even de bedrading van de ventilator volgen en je komt hem meestal Wel tegen meestal zijn het nog al grote sensoren Quote
maurogijo Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 hoi bij onze kia hebben we hetzelfde probleem als hij in de file staat gaat de temperatuur snel omhoog de ven slaat niet aan als we de kachel aanzetten koelt hij wel weer af maar ook als we gewoon even met de motor aan staan te wachten loopt de temperatuur snel omhoog is dit de thermostaat en kan iemand mij de kosten vertellen ongeveer dan Quote
Guest mjpw79 Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 hoi bij onze kia hebben we hetzelfde probleem als hij in de file staat gaat de temperatuur snel omhoog de ven slaat niet aan als we de kachel aanzetten koelt hij wel weer af maar ook als we gewoon even met de motor aan staan te wachten loopt de temperatuur snel omhoog is dit de thermostaat en kan iemand mij de kosten vertellen ongeveer dan Hoi Maurogijo, Heb je toevallig recentelijk koelvloeistof bijgevuld? Ik heb bij mijn rio de radiateur ontlucht en nu slaat de vin wel weer aan, misschien moet je dit ook eens proberen? gr Marcel Quote
bruintjebeer1111 Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 Hoi. Alle waarom gaan jullie niet terug naar de dealer. Of betreft het niet het nieuwste model Rio. Daar zit toch garantie op? Gr Eric en Cindy Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk Quote
maurogijo Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 Hoi Maurogijo, Heb je toevallig recentelijk koelvloeistof bijgevuld? Ik heb bij mijn rio de radiateur ontlucht en nu slaat de vin wel weer aan, misschien moet je dit ook eens proberen? gr Marcel hoi marcel het was begonnen na een lange rit kwam ik in de file en toen had ik een kokende motor ik heb toen de koelvloeistof bijgevuld mijn man heeft toen ik thuis kwam ontlucht en nogmaals koelvloeistof bijgevuld nu moet ik zeggen dat wij beide weinig verstand hebben van auto's dus het kan zijn dat hij niet goed onlucht is we hebben hem gister naar de garage gebracht deze zei ook dat hij waarschijnlijk ontlucht moest worden dus we zien het wel als ik het weet vermeld ik dit op het forum gr maureen Quote
maurogijo Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 Hoi. Alle waarom gaan jullie niet terug naar de dealer. Of betreft het niet het nieuwste model Rio. Daar zit toch garantie op? Gr Eric en Cindy Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk hoi ik ga niet naar de dealer omdat mijn kia al van 2003 is en mijn garantie allang is verlopen verder is mijn ervaring bij onze dealer niet echt geweldig de garage waar ik nu al weer een aantal jaar komt heeft meer mijn vertrouwen dan de kiadealer gr maureen Quote
xtra40 Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 toch zou ik de boel even goed laten aftesten want waarom is er opeens zo veel koelvloeistof weg ????? dat is toch niet helemaal normaal normaal gaat het te veel aan koelvloeistof wat ontstaat door dat de motor warm word naar het expansie vat en als de motor weer afkoel en er onstaat een tekort aan koel water dan zuigt hij dat daar weer uit dus ergens zit toch een lek of aan je radiateur of in of aan de motor meestal als het aan de buitenzijde van de motor is zie je dit door dat daar een witte of groene aanslag Quote
Kia2811 Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 De fan slaat aan doormiddel van een sensor. Of die is stuk kan ook een draad breuk zijn of het motortje kan stuk zijn. Of maar dat lijkt me onwaarschijnlijk dat er lucht in het koel systeem zit en daardoor werkt de sensor niet. Ben geen lid vd ANWB? Die kunnen dit soort klusjes snel verhelpen. Je kunt ook de draadjes van sensor met elkaar verbinden dan draait de fan continu. Mits er geen draad breuk is en de fan motor heel is. Ga anders naar een algemenen garage in pynacker weet ik een hele goede. Maar misschien woon daar niet in de buurt. Nog even een algemeen advies neem altijd voor een oudere auto een ANWB lid maatschap. Die helpen altijd en zeker met dit soort pech gevalletjes. 2811 Quote
Guest mjpw79 Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 hoi marcel het was begonnen na een lange rit kwam ik in de file en toen had ik een kokende motor ik heb toen de koelvloeistof bijgevuld mijn man heeft toen ik thuis kwam ontlucht en nogmaals koelvloeistof bijgevuld nu moet ik zeggen dat wij beide weinig verstand hebben van auto's dus het kan zijn dat hij niet goed onlucht is we hebben hem gister naar de garage gebracht deze zei ook dat hij waarschijnlijk ontlucht moest worden dus we zien het wel als ik het weet vermeld ik dit op het forum gr maureen Hoi Maureen. Bij mij exact hetzelfde!! Beunhaas har bijgevuld,ik heb hem ontlucht, nu geen enkel probleem meer! Waar woon je Maureen?M.a.w. welke Kia dealer hebben we het over? mvgr Marcel Quote
maurogijo Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 toch zou ik de boel even goed laten aftesten want waarom is er opeens zo veel koelvloeistof weg ????? dat is toch niet helemaal normaal normaal gaat het te veel aan koelvloeistof wat ontstaat door dat de motor warm word naar het expansie vat en als de motor weer afkoel en er onstaat een tekort aan koel water dan zuigt hij dat daar weer uit dus ergens zit toch een lek of aan je radiateur of in of aan de motor meestal als het aan de buitenzijde van de motor is zie je dit door dat daar een witte of groene aanslag mijn koelvloeistof was eruit doordat ik een kokende motor had en deze mijn vloeistof uitspuugde als een geiser hij was toen behoorlijk leeg ik heb hem toen bijgevuld weer twee uur gereden daarna heeft mijn man ontlucht en nog een beetje bij gevuld daarna is hij constant dus er is geen lek het probleem is dat die vin niet aanslaat als de motor warm word Quote
maurogijo Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 Hoi Maureen. Bij mij exact hetzelfde!! Beunhaas har bijgevuld,ik heb hem ontlucht, nu geen enkel probleem meer! Waar woon je Maureen?M.a.w. welke Kia dealer hebben we het over? mvgr Marcel ik woon in ridderkerk we zaten bij kia de boom in barendrecht maar mijn ervaringen zijn daar niet zo best en de kosten veel te hoog ik ga nu al een aantal jaar naar de sprint hier in ridderkerk en die jongens zijn eerlijk tegen je en nooit problemen gr Quote
xtra40 Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 Oké ik dacht dat de fan het weer deet na het bij vullen Als dit niet zo is dan is dat het probleem Maar niet te lang mee wachten je motor en met name je koppakking Die vinden een kokende motor niet leuk en als die stuk gaan dan zijn de kosten Velen malen hoger Quote
maurogijo Posted August 1, 2012 Posted August 1, 2012 Oké ik dacht dat de fan het weer deet na het bij vullen Als dit niet zo is dan is dat het probleem Maar niet te lang mee wachten je motor en met name je koppakking Die vinden een kokende motor niet leuk en als die stuk gaan dan zijn de kosten Velen malen hoger hij staat al bij de garage om dit te voorkomen hopen dat de schade meevalt Quote
Kia2811 Posted August 1, 2012 Posted August 1, 2012 Blijf er bij dat dit een gevalletje anwb is.. Als je geen lid ben wordt het dan.... Nogmaals met een wat oudere auto is dat een hele goede investering.. 2811 Quote
Kia2811 Posted August 1, 2012 Posted August 1, 2012 Heb in de afgelopen jaren veel hulp gehad van de ANWB. Distributieriem gebroken op straat nieuwe gemonteerd... Diverse keren accu leeg... Na vakantie niet meer starten is bijna 2 uur bezig geweest was iets met de hydraulische kleppen... Distrubutietandwiel vervangen... Sleutels in de auto.. Fan niet meer draaien sensoor vervangen.. Twee lekken banden geplakt met plug rij er nu nog mee... Alarm problemen.. Verlichting problemen.. En wat ik nog vergeten ben.... Ben een jaar lid geweest van routemobiel maar dat zijn slepers geen monteurs Ps was wel met verschillende auto's waar onder en Volvo amazone, Opel en Mini 2811 Quote
HobbyRobby Posted August 1, 2012 Posted August 1, 2012 Heb in de afgelopen jaren veel hulp gehad van de ANWB. Distributieriem gebroken op straat nieuwe gemonteerd... Weet je dat wel zeker? Was dat de distributieriem wel? Quote
Kia2811 Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 Ja hoor weet ik zeker was bij me Opel. En nee niet de v-snaar... Het gebeurde bij het starten deed niets meer... Heb deze week me anwb lidmaatschap op gezegd. Want volgende week staat me kia klaar. Dus geen anwb nodig... 2811 Quote
Guest mjpw79 Posted August 3, 2012 Posted August 3, 2012 Wat gaan we hier toch weer heerlijk off-topic..... Quote
Recommended Posts