Jump to content

Koelvin slaat niet aan bij hoge koelwatertemperatuur!

Guest mjpw79

Recommended Posts

Guest mjpw79

Hoi Kia kenners,

Vandaag een eindje (30 km) gereden en een half uurtje stilstaande/zeer langzaam rijdende file gereden...

Koelwater kookte, spoot uit het plastic reservoir en de koelvin sloeg niet aan...

Zekeringen en relais bekeken deze waren goed,iemand een idee wat er mis is?

Ik hoor het graag zo snel mogelijk!!

In ieder geval langs de dealer gaan voordat je de hele motor in de soep draait

Een juist antwoord!

@MJPW79

Even een andere vraag. Krijg je geen melding op je dashboard dat je temp. te hoog wordt?

De meeste auto's hebben een temp. meter of tenminste een lampje dat brandt als de temp. te hoog wordt.

In ieder geval het beste advies is om het zsm na te laten kijken.

Guest mjpw79

Ja, heb temperatuurmeter op dashboard en die stond toen op een gegeven moment ook in het rood. Auto toen meteen verwarming volle bak aangezet en uiteindelijk auto afgezet.

Na die rit auto helemaal laten afkoelen, koelwater bijgevuld (bij overloopvaatje)en geen problemen meer gehad!

Vandaag radiator ontlucht en radiatordop gecontroleerd,het rubbertje is niet droog of gescheurd en de veer die erin zit werkt goed. Na een rit rijden wordt radiator en beide slangen van radiator ook (normaal)warm ( heen en retour slang)

Waar kan ik de genoemde sensors vinden?zijn deze makkelijk te vervangen?

Hoop het snel te horen!!

hoi bij onze kia hebben we hetzelfde probleem als hij in de file staat gaat de temperatuur snel omhoog de ven slaat niet aan

als we de kachel aanzetten koelt hij wel weer af maar ook als we gewoon even met de motor aan staan te wachten loopt de temperatuur snel omhoog

is dit de thermostaat en kan iemand mij de kosten vertellen ongeveer dan

Guest mjpw79

hoi bij onze kia hebben we hetzelfde probleem als hij in de file staat gaat de temperatuur snel omhoog de ven slaat niet aan

als we de kachel aanzetten koelt hij wel weer af maar ook als we gewoon even met de motor aan staan te wachten loopt de temperatuur snel omhoog

is dit de thermostaat en kan iemand mij de kosten vertellen ongeveer dan

Hoi Maurogijo,

Heb je toevallig recentelijk koelvloeistof bijgevuld?

Ik heb bij mijn rio de radiateur ontlucht en nu slaat de vin wel weer aan, misschien moet je dit ook eens proberen?

gr

Marcel

Hoi Maurogijo,

Heb je toevallig recentelijk koelvloeistof bijgevuld?

Ik heb bij mijn rio de radiateur ontlucht en nu slaat de vin wel weer aan, misschien moet je dit ook eens proberen?

gr

Marcel

hoi marcel

het was begonnen na een lange rit kwam ik in de file en toen had ik een kokende motor ik heb toen de koelvloeistof bijgevuld

mijn man heeft toen ik thuis kwam ontlucht en nogmaals koelvloeistof bijgevuld nu moet ik zeggen dat wij beide weinig verstand hebben

van auto's dus het kan zijn dat hij niet goed onlucht is we hebben hem gister naar de garage gebracht deze zei ook dat hij waarschijnlijk

ontlucht moest worden dus we zien het wel als ik het weet vermeld ik dit op het forum

gr maureen

Hoi.

Alle waarom gaan jullie niet terug naar de dealer. Of betreft het niet het nieuwste model Rio. Daar zit toch garantie op?

Gr Eric en Cindy

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

hoi

ik ga niet naar de dealer omdat mijn kia al van 2003 is en mijn garantie allang is verlopen

verder is mijn ervaring bij onze dealer niet echt geweldig de garage waar ik nu al weer een aantal jaar komt

heeft meer mijn vertrouwen dan de kiadealer

gr maureen

toch zou ik de boel even goed laten aftesten

want waarom is er opeens zo veel koelvloeistof weg ?????

dat is toch niet helemaal normaal

normaal gaat het te veel aan koelvloeistof wat ontstaat door dat de motor warm word naar het

expansie vat en als de motor weer afkoel en er onstaat een tekort aan koel water dan zuigt hij dat daar weer uit

dus ergens zit toch een lek of aan je radiateur of in of aan de motor

meestal als het aan de buitenzijde van de motor is zie je dit door dat daar een witte of groene aanslag

De fan slaat aan doormiddel van een sensor. Of die is stuk kan ook een draad breuk zijn of het motortje kan stuk zijn. Of maar dat lijkt me onwaarschijnlijk dat er lucht in het koel systeem zit en daardoor werkt de sensor niet. Ben geen lid vd ANWB? Die kunnen dit soort klusjes snel verhelpen. Je kunt ook de draadjes van sensor met elkaar verbinden dan draait de fan continu. Mits er geen draad breuk is en de fan motor heel is. Ga anders naar een algemenen garage in pynacker weet ik een hele goede. Maar misschien woon daar niet in de buurt. Nog even een algemeen advies neem altijd voor een oudere auto een ANWB lid maatschap. Die helpen altijd en zeker met dit soort pech gevalletjes. 2811

Guest mjpw79

hoi marcel

het was begonnen na een lange rit kwam ik in de file en toen had ik een kokende motor ik heb toen de koelvloeistof bijgevuld

mijn man heeft toen ik thuis kwam ontlucht en nogmaals koelvloeistof bijgevuld nu moet ik zeggen dat wij beide weinig verstand hebben

van auto's dus het kan zijn dat hij niet goed onlucht is we hebben hem gister naar de garage gebracht deze zei ook dat hij waarschijnlijk

ontlucht moest worden dus we zien het wel als ik het weet vermeld ik dit op het forum

gr maureen

Hoi Maureen.

Bij mij exact hetzelfde!! Beunhaas har bijgevuld,ik heb hem ontlucht, nu geen enkel probleem meer!

Waar woon je Maureen?M.a.w. welke Kia dealer hebben we het over?

mvgr

Marcel

toch zou ik de boel even goed laten aftesten

want waarom is er opeens zo veel koelvloeistof weg ?????

dat is toch niet helemaal normaal

normaal gaat het te veel aan koelvloeistof wat ontstaat door dat de motor warm word naar het

expansie vat en als de motor weer afkoel en er onstaat een tekort aan koel water dan zuigt hij dat daar weer uit

dus ergens zit toch een lek of aan je radiateur of in of aan de motor

meestal als het aan de buitenzijde van de motor is zie je dit door dat daar een witte of groene aanslag

mijn koelvloeistof was eruit doordat ik een kokende motor had en deze mijn vloeistof uitspuugde als een geiser

hij was toen behoorlijk leeg ik heb hem toen bijgevuld weer twee uur gereden daarna heeft mijn man ontlucht en nog een beetje bij gevuld daarna is hij constant dus er is geen lek het probleem is dat die vin niet aanslaat als de motor warm word

Hoi Maureen.

Bij mij exact hetzelfde!! Beunhaas har bijgevuld,ik heb hem ontlucht, nu geen enkel probleem meer!

Waar woon je Maureen?M.a.w. welke Kia dealer hebben we het over?

mvgr

Marcel

ik woon in ridderkerk we zaten bij kia de boom in barendrecht maar mijn ervaringen zijn daar niet zo best en de kosten veel te hoog

ik ga nu al een aantal jaar naar de sprint hier in ridderkerk en die jongens zijn eerlijk tegen je en nooit problemen

gr

Oké ik dacht dat de fan het weer deet na het bij vullen

Als dit niet zo is dan is dat het probleem

Maar niet te lang mee wachten je motor en met name je koppakking

Die vinden een kokende motor niet leuk en als die stuk gaan dan zijn de kosten

Velen malen hoger

Oké ik dacht dat de fan het weer deet na het bij vullen

Als dit niet zo is dan is dat het probleem

Maar niet te lang mee wachten je motor en met name je koppakking

Die vinden een kokende motor niet leuk en als die stuk gaan dan zijn de kosten

Velen malen hoger

hij staat al bij de garage om dit te voorkomen hopen dat de schade meevalt :(

Heb in de afgelopen jaren veel hulp gehad van de ANWB.

Distributieriem gebroken op straat nieuwe gemonteerd...

Diverse keren accu leeg...

Na vakantie niet meer starten is bijna 2 uur bezig geweest was iets met de hydraulische kleppen...

Distrubutietandwiel vervangen...

Sleutels in de auto..

Fan niet meer draaien sensoor vervangen..

Twee lekken banden geplakt met plug rij er nu nog mee...

Alarm problemen..

Verlichting problemen..

En wat ik nog vergeten ben....

Ben een jaar lid geweest van routemobiel maar dat zijn slepers geen monteurs

Ps was wel met verschillende auto's waar onder en Volvo amazone, Opel en Mini

2811