Picanto2011 Posted August 15, 2012 Posted August 15, 2012 Hoi, Weet iemand of er fietsendragers zijn die zowel op de kogel van de trekhaak als ook aan de achterzijde van de auto gemonteerd kan worden, zoals deels bij een caravan, om zodoende het gewicht te verdelen. Het is mij bekend dat de kogeldruk op de trekhaak van de new picanto max 28 kg mag zijn. Als ik twee electrische fietsen meeneem dan zit ik al snel op meer dan 50 kg. Ben Quote
Picanto2011 Posted August 16, 2012 Author Posted August 16, 2012 Ja, dat ziet er goed uit, echter ik zoek een oplossing zonder aanhanger. Ben Quote
joepnd Posted August 16, 2012 Posted August 16, 2012 Dan zal je de Pico moeten inruilen vrees ik. Ik denk dat er geen enkele kleine auto die een drager en 2 elektrische fietsen kan dragen.. Deze site misschien handig: http://www.elektrischefietsen.com/ Quote
Picanto2011 Posted August 17, 2012 Author Posted August 17, 2012 Bedankt voor je link. Daar staan inderdaad dragers bij voor op de achterklep, of die ook passen is uitzoeken. Ben Quote
Guest Warmentuuter Posted August 17, 2012 Posted August 17, 2012 Dat is nu een klein nadeel van electrische fietsen. Zelf heb ik de elec fiets van het merk Giant met een dubbele accu en weegt 29 kg. Wil je er twee meenemen heb je een kogel druk van 75 kg nodig en een speciale fietsendrager. Mij buurman met zijn fiesta heeft dezelfde fietsen en ontmantelt ze. Dus accu's en fietstassen er af dan kom je rond de 17 kg de fiets. Is natuurlijk ook een optie. Maar een elec fiets op je dak of op de achterklep? Dan moet je ze er wel optillen en zou dat niet een hele zware klus worden? Dat aanhangertje kon ik niet maar lijkt mij de beste optie voor de electische fietsen 28 kg vind ik wel erg weinig voor de kogeldruk van de picanto. Kan dat niet aangepast worden via de dealer? Quote
Picanto2011 Posted August 17, 2012 Author Posted August 17, 2012 Tja, dat is nou precies het probleem. Vandaar dat ik bezig ben met een oplossing deels gewicht aan de achterklep scharnieren en deels op de trekhaak. Op die manier kunnen de fietsen toch laag geplaatst worden en dan mee zonder aanhanger. Maar ik wil niet iets maken wat er eigenlijk al is. Vandaar dit topic. En misschien is er meer belangstelling inclusies meedenken. en Quote
bigmac Posted August 17, 2012 Posted August 17, 2012 enkel op de achterklep zag ik volgende oplossing (lijkt een universeel toepasbare drager): http://www.ebay.co.u...=item2573fc7371 Quote
Murcielaygo Posted August 18, 2012 Posted August 18, 2012 Maar daar staat bij: " - Max of 3 Bikes / 45 kg" Dus dat is nog geen optie voor Picanto2011 lijkt mij... Quote
Recommended Posts