Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Ik ga volgende week op vakantie naar italie dus mooi moment om eens een usb stickie te gebruiken onderweg met een aantal mp3-tjes.

Nu lees ik in de handleiding dat je telkens voor het starten van de auto de usb-stick moet verwijderen ivm het mogelijk stuk gaan van de stick?

Dit is toch niet praktisch? denk alleen al aan het start-stop systeem of dat je even gaat parkeren, dan elke keer de usb stick weer verwijderen?

Hoe is jullie ervaring hiermee. Is dit gewoon een indekverhaal van KIA om mogelijke claims van kapotte sticks te voorkomen?

• Like 1
Posted

Ik ga volgende week op vakantie naar italie dus mooi moment om eens een usb stickie te gebruiken onderweg met een aantal mp3-tjes.

Nu lees ik in de handleiding dat je telkens voor het starten van de auto de usb-stick moet verwijderen ivm het mogelijk stuk gaan van de stick?

Dit is toch niet praktisch? denk alleen al aan het start-stop systeem of dat je even gaat parkeren, dan elke keer de usb stick weer verwijderen?

Hoe is jullie ervaring hiermee. Is dit gewoon een indekverhaal van KIA om mogelijke claims van kapotte sticks te voorkomen?

Ik gebruik al vanaf het begin af een usb-stick in m'n SP3. Heb er de eerste keer muziek opgezet

en in de auto geplaatst. Is sindsdien niet meer uit de auto geweest. Let wel even op het feit dat

er een limiet (ik dacht 299 nrs) per map moet worden aangehouden.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Posted

Ok thanks!

Dacht al zoiets. Meer een indekverhaal dus.

Als ik de motor start met de usb-stick erin gaat hij ook mooi weer verder in het nummer waar hij gebleven was.

(Overigens 500 nummers in een map werkt gewoon ben ik net achter)

Posted

Hier ook nooit problemen mee gehad. Inderdaad broodje aap verhaal om zich in te dekken.

Posted

Ha dat hoeft niet meer. Ik heb gelijk op aanraden van de dealer destijds een marterverschrikker er in laten plaatsen. De hele buurt heeft hier last van Marters en beide buurmannen hebben al meerdere malen schade gehad aan auto's. Ik zelf heb nog geen schade gehad, wel regelmatig zand en pootafdrukken te zien op de kunstof afdekkap van de motor. Ook wel regelmatig dode vogels e.d. onder de motorkap. Ik denk dat je ze niet tegen houd om onder de motorkap te komen, echter zo'n apparaatje die om de 4 seconden een oorverdovende toon produceert (voor ons niet hoorbaar) jaagt ze blijkbaar toch weg.

Posted

...,echter zo'n apparaatje die om de 4 seconden een oorverdovende toon produceert (voor ons niet hoorbaar) jaagt ze blijkbaar toch weg.

Dacht ik ook. Heb sinds aankoop auto ook zo'n ding aangesloten omdat we op het werk 's nachts ook last hebben van die beestjes. Blijkbaar wennen ze na verloop van tijd toch aan het geluid want vorige maand had ik prijs: twee gaatjes in de slang van de koeling waardoor koelvloeistofpeil gestaag zakte. En blijkbaar lusten ze de isolatiemat tussen motor- en passagiercompartiment ook want daar ontbreken ook enkele stukjes uit. Rond de parking staan trouwens ook nog enkele van die afschriktoestelletjes opgesteld, allemaal 'um sonst', zoals al vele collega's hebben ondervonden :( Ga je werken om geld te verdien, kun je in de plaats daarvan weer in de buidel tasten :angry:

De garagist heeft nu ook nog enkele wc-blokjes onder de motorkap gehangen, ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer ik opnieuw prijs heb. Ik denk dat maar één ding helpt tegen die krengen: een 'lading loden bolletjes' :2guns:

Posted

Ok thanks!

Dacht al zoiets. Meer een indekverhaal dus.

Als ik de motor start met de usb-stick erin gaat hij ook mooi weer verder in het nummer waar hij gebleven was.

(Overigens 500 nummers in een map werkt gewoon ben ik net achter)

Die 500 nummers werken..... wacht maar dat je voorbij de 299 komt :P

Ik laat overigens het USB sticky ook altijd zitten, werkt zonder problemen.

• 2 weeks later...
Posted

Hallo,....

Waarschijnlijk ben je alweer terug of bijna terug van de vakantie...

Maar ik zie nu pas je vraag staan...

Gelukkig maar dat de andere hier geen probleem mee hebben gehad...ik namelijk wel...

Natuurlijk kan ik nooit bewijzen dat het komt doordat ik de usb stick er altijd in liet zitten...maar had bijna 400 nummers erop..en usb stick kapot...

Hoop dat het jou niet overkomt...of al is overkomen...

groetjes Claudia

Posted

Hallo,....

Waarschijnlijk ben je alweer terug of bijna terug van de vakantie...

Maar ik zie nu pas je vraag staan...

Gelukkig maar dat de andere hier geen probleem mee hebben gehad...ik namelijk wel...

Natuurlijk kan ik nooit bewijzen dat het komt doordat ik de usb stick er altijd in liet zitten...maar had bijna 400 nummers erop..en usb stick kapot...

Hoop dat het jou niet overkomt...of al is overkomen...

groetjes Claudia

Heb de USB stick al geprobeerd in je PC af te spelen?

Als er meer dan 299 nummers in 1 map op staan, dan loopt hij vast in de speler van de auto, deze wil hem daarna niet meer lezen, maar als je hem in de PC daarna even opdeeld, dan werkt hij wel weer........ tenminste bij mij dan :cool:

Heb een paar verschillende USB sticks in de auto liggen, haal ze er nooit uit, tot nu toe(bijna een jaar) geen problemen gehad en het is wel zo fijn dat hij dan doorgaat waar hij gebleven is :wink:

Posted

Ben inmiddels terug van vakantie en ondervond inderdaad 2x een probleem.

De reis duurde ongeveer 12 uur en we zijn vanaf het begin aan het usb stickie gaan gebruiken. Na een aantal uren te hebben geluisterd, stopt plotseling de muziek ermee en zie ik in het display heel snel alle nummers voorbijkomen. Dit duurde even en daarna kreeg ik de melding "USB read error". Het erin en eruit doen van de stick hielp niet. Pas nadat ik een paar 100 km verder moest tanken en de motor dus uit en weer aan heb gezet, ging alles weer zonder problemen. Dit dus 2x gehad in totaal.

Het vreemde is, ik heb 5 mapppen aangemaakt met maximaal 250 nummers in 1 map, dus dacht dat het wel goed zou moeten gaan, niet dus helaas..