Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Kia Ceed Nieuw model 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste patten,

ben je er zeker van dat je vrienden collega's Octavia rijders niet een beetje te optimistisch zijn?

werkelijkverbruik.nl geeft voor geen enkele Octavia een verbruik van minder dan 7.99 l/100km (1:12.5)

Geplaatst

O.b.v. 40 K per jaar halen die 1:14 zie ik op werkelijkverbuik.nl. Ze plussen er dus een kilometer bij. Daar zal ik ze wel eens heeeeeel erg boos op aanspreken :wink:

En ik rij er maar 15 K per jaar. Is niet helemaal lekker te vergelijken.

Maar... ze adverteren met super-mega-zuinige-verbruiken. Dat moeten ze dus laten. Binnen een lab is dat haalbaar en in de praktijk nauwelijks.

Voor de rest vind ik het goed zo. Die auto zuipt, ik wens mijn rijstijl niet aan te passen, ik wil graag die brede (fatsoenlijke grip hebbende niet-eco) banden en that's it.

Beste patten,

ben je er zeker van dat je vrienden collega's Octavia rijders niet een beetje te optimistisch zijn?

werkelijkverbruik.nl geeft voor geen enkele Octavia een verbruik van minder dan 7.99 l/100km (1:12.5)

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Sinds 4 januari in het bezit van de cee'd SW 1.6 GDI met nu een kleine 1800 km op de teller, mijn verbruik blijft tot op heden hangen op 8.5/8.3 dit vind ik zeer hoog. Volgens de dealer zou dit pas bijtrekken met een 3000 km. Iemand meer ervaring hiermee?

Geplaatst

Even terug komend op het verbruik van 8L /100km, deze haal ik alleen met een ei onder het gaspedaal en niet harder dan 60. Verder een ritje met 120km/u op de cruisecontrol gedurende 45km. Ik neem aan dat de eerste paar duizend km's het verbruik hoger ligt. Als ik zou rijden zoals ik gewend was met mijn Focus te rijden ben ik band de 1 op 10 niet te halen met de Kia.

Er zitten nu de winterbanden onder in de maat 195/65/15. Als de 17" er ondergaan zijn we 2000km. verder. Zal me benieuwen hoe het verbruik dan is. Mijn hobby auto van 31 jaar oud is in ieder geval zuiniger, daar haal ik bij 130km/u 1 op 15 mee.

Geplaatst

Ik rijdt met mijn SW tussen de 6.8 en 7.4 gecombineerd gebruik 50 stad 50 snelweg

ik heb met een 5deurs mogen rijden en die rijdt zuining,(6.0 / 6.5) in de boekjes gekeken en toen bleek te bakverhouding anders te zijn.

Geplaatst

Mijn eerste melding van 31 januari 2013 was misschien niet geheel correct, wat te veel km’s genomen. Schatting na 500 km 7.4 l/100 km. Over de 2e 500 km kom ik op 6.95 l/100 km (aan pomp). Nu na ca 1200 km lijkt mijn echt verbruik meer richting 6.7 l/100 km te gaan. Deze schatting op basis van de BC aanwijzingen. Het teruglopen van verbruik stemt mij tevreden en ik vind de cijfers niet slecht.

Wat mij verbaast is de grote variatie in hier vermelde verbruikscijfers. Variaties die niet geheel verklaard kunnen worden met gewicht rechtervoet, banden en velgenmaat, hatchback of SW etc. Ik heb geen enkel verstand van auto’s, maar regelmatig kom ik hier voor van alles en nog wat het advies tegen een nieuwe software update te laten installeren. Kan extreem hoog verbruik ook een oorzaak hebben in software fouten met als gevolg verkeerde timing brandstofinjectie en ontsteking?

Geplaatst

Verschillende manier van meten. Ik gebruik alleen daadwerkelijk getankte hoeveelheid en tank altijd op dezelfde manier. Dat geeft het betrouwbaarste beeld. De BC zegt me niet zoveel, wijkt in mijn ogen teveel af.

Geplaatst

@TheWizard,

Ja, maar mijn verbruik zijn cijfers aan de pomp. Hoewel ik nog slechts ca 1250 km gereden heb meen ik vrij goed te zien dat de BC steeds 0.4-0.5 l/100 km te laag aangeeft. In vergl. met mijn gebruik is 8.2 l/100 km van patten wel hoog. Nog even googlen elders en zag iemand met 10l/100km. Dat kan nawelijks verschil in meten zijn. Slechts verschil in rijden?

Geplaatst

inmiddels 3300 km-er op de teller, en het licht eraan hoe zwaar mijn rechtervoet is een verbruik tussen de 6,7 en 7,4 waarvan hoofdzakelijk snelweg.. maar de afgelopen dagen (nachten) iets harder gereden naar huis.. en dus een hoger verbruik.

Geplaatst

Ik heb sinds kort een Ceed SW Plus met DCT automaat en verbruik bij overwegen lange ritten 1 : 14 waarbij dan meestal de cruise-control aan staat.

Helaas geeft de tripcomputer een zodanig vage aanduiding et wat blokjes, dat ze dat wat mij betreft ook achterwege hadden mogen laten.

Geplaatst

Hallo C'eeders.

Net terug van een weekendje Dinsey en eindelijk eens de SW 1.6 crdi kunnen gebruiken voorwat hij dient. Kilometers vreten. Vertrekplaats Antwerpen naar Euro Disney, ginder korte afstanden gereden van hotel naar het park en terug naar Antwerpen. Aanduidingen volgens de boordcomputer: totale afstand gereden 876 km, nog over 354 km, gemiddelde snelheid 86km/u, gemiddeld verbruik 5.0 l en de brandstoftank staat net niet op 3/4. Ik heb geen CC en heb standaardbanden 195/65/15 en de constante maximumsnelheid was 130km/u . Eindelijk een ideale reiswagen gevonden met lekker zitconfort, een naar mijn normen gunstig verbruik. Ik kijk al uit naar mijn reis naar Spanje Olé... :clap:

• Like 2
Geplaatst

Gelukkig weer eens wat info betreffende dieselrijders, zien we niet echt veel op dit forum.

Rij zelf een Cee'd 1.6 crdi pluspack van 05- 2012.

Gereden afstand 3641km waarvan 60% snelweg ( 115-120 km/u) de rest 80km wegen.

Volgens bc 5.2 ltr/km. Getankt 172 ltr =3641:172 kom je op 21,1 km/ltr. :-)

Ben wel rustige rijder en ben tevreden met verbruik !

Zoals Kaygo al vermeldde, een prima reiswagen, echt tevreden met aankoop, nu nog ff ergens een trekhaak scoren en ook met sleurhut richting Spanje !

Geplaatst

Voor er respons :| komt op de kilometrage van deze dieselrijder met een Cee'd van 05-12 !

Verbruik is uiteraard van de laatst gemaakte km hé !

In den beginne wat gespeeld en niet het verbruik bijgehouden !

Vanaf nu gaan we het netjes turven.

Totale.km stand nu is 11.000 km.

Geplaatst

Volgens je BC bedraagt het verbruik 5,2 l/km, werkelijk verbruik zou 4,7 l/km bedragen.

Ik ervaar het juist als omgekeerd; verbruik BC is lager dan het werkelijk verbruik.

Geplaatst

Gelukkig weer eens wat info betreffende dieselrijders, zien we niet echt veel op dit forum.

Rij zelf een Cee'd 1.6 crdi pluspack van 05- 2012.

Gereden afstand 3641km waarvan 60% snelweg ( 115-120 km/u) de rest 80km wegen.

Volgens bc 5.2 ltr/km. Getankt 172 ltr =3641:172 kom je op 21,1 km/ltr. :-)

Ben wel rustige rijder en ben tevreden met verbruik !

Zoals Kaygo al vermeldde, een prima reiswagen, echt tevreden met aankoop, nu nog ff ergens een trekhaak scoren en ook met sleurhut richting Spanje !

Burgemeester.

Ik ben namelijk ook op zoek naar een trekhaak daar het bij KIA waanzinning duur is. Ik weet nu niet of de technische aspecten dezelfde zijn in Nedereland/België. Ik heb hier eentje gevonden dewelke een trekhaak plaatst van het merk JDW (afneembaar en 7 polig) voor de prijs van 399,- euro.

Heb jij andere referenties?

Groetjes

Geplaatst

Hoi Kaygo,

Heb nog niet echt meerdere referenties, Kia is inderdaad erg duur !

Moet zelf een 13-polige aansluiting hebben en dat maakt het ook een stukje duurder.

De prijzen in Nederland zullen wellicht niet erg verschillen van de Belse denk ik.

In Krimpen a/d IJssel zit er een die voor een afneembare Thule 13polige € 750 vraagt.

Best wel veel geld, maar aan ellende met de huidige elektronika heb je ook niets hé.

Tis nog geen vakantietijd dus kijk ik nog maar even verder.

Gr. burgemeester

• 2 weken later...
Geplaatst

Goedemiddag,

Na +/- 2500 km op de teller heb ik voor het eerst nauwkeurig mijn verbruik gemeten:
Afstand volgens tripcomputer 745km, volgetankt tot aan eerste afslag 'slang' zijnde 44,2l.
Gemiddeld verbruik komt uit op 6 l/100km of 1:16,8.
Traject: 50% snelweg / 50% b-wegen en stadsverkeer.
Rijstijl: overschakelen bij gemiddeld 2500 t/pm, volg min of meer de schakelindicator. Wel regelmatig doortrekken.
Snelheid: snelweg 130/140 km, overige wegen +/- 10 km boven de toegelaten snelheid. Betreft rëele snelheid, teller wijkt behoorlijk af.

Geplaatst

Dat is idd best hoog. Wat voor banden zitten eronder? De 17 inch? Wat voor wegen en wat voor snelheid?

17 inch binnenwegen 60% snelweg 40% gem. verbruik tot nu toe 11.12/11.19/11.37/10.47 binnenwegen normale toegestane snelheid, snelweg 130/140 schakelen bij de aangegeven momenten. Sportieve rijder.

Jan.

Geplaatst

Hoe moeten we dat zien jquist.

1:11.12km en 1:11.19km en 1:11.37km en 1:10.47km???

Rij jij benzine of diesel???

Ben heel benieuwd.

Geplaatst

Hoe moeten we dat zien jquist.

1:11.12km en 1:11.19km en 1:11.37km en 1:10.47km???

Rij jij benzine of diesel???

Ben heel benieuwd.

Dag Mike,

Benzinerijder 1.6GDI 494 km/44.39 liter = 11.12 enz...volgende week naar de dealer want dit vind ik niet best.

Geplaatst

Ik ben wel benieuwd waar het hoge verbruik van jquist aan ligt.

Ik heb nu ca 8 weken mijn nieuwe Cee'd 1.6 GDi, nu nog met winterbanden. Bij mijn laatste tankbeurt vorige week km stand 2191 kwam ik op 579 km/36.89 liter.

Dat is ong. 1 : 15.7 km of 6.4 l/100km. De BC staat dan op 6.0 l/100km. 60% snelweg, 40% landweg en dorpswegen. Ik ben daar zeer tevreden mee. Wel rustige rijder maar snelweg toch stukken 130 km/uur. De snelweg rijdt wel zuiniger dan dorpswegen, maar het verschil is ook weer niet zo heel groot. Wat mij opvalt is dat bij enig anticiperen de Cee'd zeer prettig uitrijdt bij remmen op de motor. Hij blijft gewoon lekker rollen en de snelheid loopt slechts langzaam  terug, zodat je bij deze rijstijl het achterop komend verkeer niet hindert. Wat wel veel verbruik kost zijn zeer korte ritjes met steeds starten met koude motor. In afgelopen maanden, bij het vriesweer een paar korte ritjes gemaakt van 3 a 4 km. Dan kom ik geschat niet verder dan 8 a 9 liter/100km, maar dit lijkt mij zeer normaal.

Geplaatst

Hallo jquist,

Ik had een cee'd hatchback 1.6 GDI mei '12 die reed ongeveer 1:16.5 km op de snelweg(ritten van 150km) en dan rustig rijden.

Hier hebben we 9000 km mee gereden.

4000km op 17" Kumho en 5000km op 15" winterbanden vredestein snowtrac 3.

Nu hebben we een SW 1.6 GDI en die verbruikt aanzienlijk meer.

Misschien moet deze motor nog een beetje inlopen(nu staat er 3900km op) we hebben er nog niet echt lange stukken mee gereden.

We rijden nu met 17" Kumho banden

Ik zal het ook eens goed gaan bijhouden.

Nou is het natuurlijk wel goed koud geweest en dan verbruikt die nou eenmaal meer.

Geplaatst

Mijn Kia Cee'd SW heeft nu 1500Km gereden. Allemaal stadsritjes van minder dan 7KM is het verbruik na 3 tankbeurten 1:12.8. Vind dit niet slecht maar moet er wel bij zeggen dat ik er wel op let tijdig te schakelen en de auto waar mogelijk laat uitrollen. Rijdt met winterbanden ben benieuwd hoe het verbruik beïnvloed word als de 17" er ondergaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...