bloempje Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Ik wil mijn picanto graag netjes houden. Ik heb de kleur cafe mocha en ben op zoek naar een goede wax voor deze kleur. Wat raden jullie aan en om de hoeveel tijd moet ik deze aanbrengen? Quote
bigwade Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Google eens op "poetsen+kiaclub.nl" Of kijk bijvoorbeeld eens bij Remko's poetscollectie. http://www.kiaclub.nl/topic/8499-remkomes-poetscollectie/ Daar staat echt zoveel informatie over poetsspullen. Daar moet je wat mee kunnen Quote
Urbanfoto Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Deze hebben ze mij verkocht en aangerdan bij Meguiar's : http://nl.meguiars.be/product/408/New-Car-kit/ . Ze raden het mij aan om de wax om de 3 maand aan te brengen om een goed resultaat te behouden. Heb de wax over 14 dagen terug aangebracht en tevreden van het resultaat. Quote
Cardetails.nl Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Kijk eens naar mijn 5 stappenplan op www.cardetails.nl (staat onder tips & trucs). Als je de auto eerst kleit blijft de wax langer zitten. Als je goede schampoo gebruikt blijft de wax langer zitten. Als je quikwax gebruikt na het wassen blijft de wax langer zitten. Ik zou zeggen, lees het eerst door en als je vragen hebt moet je dat zeker niet laten. Je kan (na afspraak) altijd een keertje langskomen zodat je het een en ander in praktijk kan zien (ik zit ook veel in Rotterdam, dus daar kunnen we ook afspreken). Quote
MGA1600 Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Bij een nieuwe KIA is er toch veelal de 'gewraakte' Waxoyl behandeling toegepast? Ik dacht dat je dan voorlopig niet behoeft te poetsen? Kleien zou die laag toch verwijderen of heb ik het mis? Quote
Guest Warmentuuter Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Bij een nieuwe KIA is er toch veelal de 'gewraakte' Waxoyl behandeling toegepast? Ik dacht dat je dan voorlopig niet behoeft te poetsen? Kleien zou die laag toch verwijderen of heb ik het mis? Dat heb je goed gezien en werkt ook makkelijk en daarna in een goede wax. Of eerst nog Polish en dan wax. Op de website van Cardetails staat het vijf stappen plan. Wedden dat de Sportage gaat en blijft glimmen. :-) Quote
Cardetails.nl Posted October 21, 2012 Posted October 21, 2012 Het klopt dat de Waxoyl verwijderd wordt, maar er werd alleen als info vermeld dat hij wax zocht en niet dat het een nieuwe auto met waxoyl was. Daarbij moet ik eerlijk toegeven dat waxoyl mooi is (voor een paar weken/maanden) en niet zoals er wordt gezegd een paar jaar. Daarbij moet ik ook eerlijk zeggen dat de glans van een wax vaak mooier is dan van Waxoyl. Maar iedereen is welkom (na afspraak) om eens kennis te maken met kleien. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.