Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nu er gewacht is op de reactie van de importeur kunnen misschien een aantal gedupeerden samenwerken om hier toch extra aandacht aan te geven. Ik kan mij voorstellen dat er een aantal eigenaren met een recente RIO toch liever gewoon een RIO met het VSM pakket hadden gehad. Aangezien KIA al sinds 2011 van dit probleem op de hoogte was is het gewoon misleiding dat er tot vorige week met droge ogen gewoon nog RIO's zonder dit pakket werden uitgeleverd.

Geplaatst

450 euro is een schijntje, is ook nog een bruto bedrag vanuit de importeur gezien.

Schakel gewoon je rechtsbijstand in, en zet in op een nieuwe auto met het vsm pakket zoals in de specs genoemd wordt.

Met minder zou ik persoonlijk geen genoegen nemen.

Geplaatst

Schiet me nog te binnen; waarom kan deze optie achteraf niet meer ingebouwd worden? Misschien kan een kenner hier antwoord op geven? Dit lijkt me niet meer als een stukje techniek wat mist.

Geplaatst

Dat we hier zo lang op hebben moeten wachten. Morgen maar eens een belletje plegen. Aangezien ze mij vandaag zouden bellen en dit niet is gebeurd. 450 euro aan waardebonnen is voor mij totaal niet interessant.

Geplaatst (aangepast)

@Delta,

Klopt deal is deal ......alleen 1 probleem mijn auto mei 2012 heeft nu 14% bijtelling en een nieuwe auto zou dus niet meer onder de gunstge bijtellingregeling meer vallen.

Liefst heb ik de auto zoals beloofd en vlg. contract...

aangepast door Alex VB
Onnodig Quoten. Zie forumregels aub!
Geplaatst

Beste Mensen, vandaag een brief gekregen van Kia Motors NL mbt het onbreken van een VSM pakket in mijn Rio van feb-2012.

Als compensatie heb ik waardebonnen gekregen twv 450 euro. Dit is toch niet te geloven!

Op basis van een aantal specs koop je een auto en nu blijkt dat een van de veiligheidspakketten niet bij zit. Dit moeten wij toch niet accepteren? Een nieuwe auto eisen, lijkt mij niet onlogisch aangezien vele toch veel geld voor betaald heeft verwacht je wel een complete auto.

Geplaatst

Wel super raar dat mensen die hun auto binnen 2 á 3 weken gaan ontvangen (ook zonder VSM/HAC/ESS) geen compensatie gaan krijgen...

Ik heb in juli een Superpack besteld, deze zou (na allerlei uitstel door dealer/KIA) pas begin oktober komen... Toen kwam in september mijn dealer opeens met de Design Edition op de proppen en heb ik na overleg besloten om nog een maandje langer te wachten... Maar nu zou ik dan nog een maand extra moeten gaan wachten zonder dat ik daar enige compensatie voor ga krijgen....

Ben er wel een beetje klaar mee (hele gang van zaken staat me erg tegen)... Contract ontbinden en eens verder kijken blijft voor mij dan ook zeker een optie...

Geplaatst

Als men de media erbij haalt wordt alles wat wij nu als KCG hebben bereikt misschien te niet gedaan.

Is dit het resultaat, of staan jullie er ook niet achter?

Geplaatst

Ben er wel een beetje klaar mee (hele gang van zaken staat me erg tegen)... Contract ontbinden en eens verder kijken blijft voor mij dan ook zeker een optie...

Lees je bestelbon maar eens heel goed!

Volgens mij zal je Uwe dealer dan een schadevergoeding moeten betalen.

Als het U een troost mag zijn, mijne auto is een maand overtijd geleverd en wat heb ik als compensatie gehad?

Niks!!!!!

Geplaatst

Mag aannemen van niet haha, als dit de oplossing is? Maar heb nog geen reactie telefonisch of brief gehad.. nu is er voor mij wel een voorstel voor inruil gedaan bij kianl, mss maakt dat verschil?

Geplaatst

Als ik dit als "Buitenstaander" bekijk, zie ik het volgende:

KCG heeft het m.i. netjes proberen op te lossen, hen valt dan (zoals ik het zie) niets te verwijten op welk gebied dan ook (meningen/discussiepunten zullen altijd verschillen).

Zoals vaker aangegeven heeft iedereen het beste met iedereen voor, maar net even anders, gewaagd of juist minder gewaagd.

KMNL komt nu met die bonnen op de proppen. Ten eerste zou ik hier zelf geen genoegen meenemen. Hoe je het ook went of keert, je hebt een auto ontvangen zonder opties die in de brochure staan. Ten tweede vind ik het wel lef hebben van Kia om die bonnen en brieven te versturen zonder enige goedkeuring van de klant. Ze sturen het op en gaan er van uit dat deze bonnen positief in ontvangst genomen worden. In plaats daarvan had dit ook via de dealer kunnen lopen in overleg! Nu moet je weer zelf gaan bellen om aan te geven het niet eens te zijn met deze regeling....

Ik snap dat deze oplossing voor Kia de meest makkelijke is, maar zelf vind het op bepaalde punten niet helemaal kloppen.

• Like 8
Geplaatst

Ben pas vandaag lid geworden.

Vandaag kreeg ik inderdaad een envelop met daarin een brief en 3 bonnen van elk 150 euro.

In de brief verontschuldigden Kia zich met de fout die ze gemaakt hadden. Vandaar de 3 bonnen.

Ik was zeer verbaasd omdat ik beslist niet wist waar ze het over hadden. Misschien een beetje naief van me maar ik had genoemde zaken nog helemaal niet gemist.

Mijn reactie was dan ook. Goh wat aardig. Tot ik toch maar besloot even het internet op te gaan en kwam dus zo bij de Kiaclub terecht.

Hier begrijp ik dus dat ik niet al te gemakkelijk akkoord moet gaan en het nog even af moet wachten op een eventueel beter bod.

Ben benieuwd.

Cornuuk

Geplaatst

Ook ik ben vandaag lid geworden na ontvangst van de brief van KIA.

Die 450 euro aan bonnen lijken veel maar slaat eigenlijk nergens op. Wel een heel makkelijke oplossing voor KIA, waar ik als consument weinig aan heb.

Let wel, ik ben heel tevreden over mijn Rio en nog iedere dag ben ik blij met mijn auto. Ook ik wacht de ontwikkelingen af. Al lijkt het erop dat we met ontvangst van de waardebonnen akkoord gaan met de regeling waar ik niet om gevraagd heb.

Nelleke

Geplaatst

Vandaag ook die geweldige bonnen ontvangen. En te besteden bij de kia. En daar ben je snel doorheen als je besluit om wat te kopen. Waar ik zelf benieuwd naar ben is wat zo'n vsm pakketeje kost als je dit had los moest aankopen en inbouwen. Ik ben ook benieuwd wat ze verder gaan aanbieden want ook ga ik hier niet mee accoord.

Slokkie

Geplaatst

Wat was het spreekwoord ook alweer:

Je moet geen slapende honden wakker maken, want die bijten harder :-)

Heel netjes van KiaNL dat ze iedereen nu gaan inlichten, maar ben wel bang dat dit nog een staartje en een hoop negatieve publiciteit gaat opleveren...

Geplaatst

Ook ik ben lid geworden ivm het ontbreken van het VSM pakket, echter mijn situatie is weer net iets anders...

Ik heb vorige maand een Kia Rio (Design) besteld, en vandaag het belletje gehad dat deze inderdaad niet op de levering van november zou zitten.....

Ik kreeg 2 opties:

- optie 1: Deze november Rio zonder VSM accepteren en zonder extra korting/tegemoetkoming (er werd trouwens gesproken over het ontbreken van slechts 2 onderdelen, ESS en HAC. VSM werd buiten beschouwing gelaten wat waarschijnlijk komt door onwetendheid van de verkoper)

- optie 2: 1 á 2 maanden wachten op een nieuwe Rio met wel het VSM pakket

Maar er werd mij wel gelijk vermeld dat bij optie 2 de inruilpremie van mijn huidige auto toch nog eens opnieuw bekeken moet worden...........M.a.w. een soortje van push richting optie 1.

Ik wacht nog maar af wat dan de gevolgen zouden zijn want ik wil uiteraard liever een auto met VSM dan zonder.....

Staat een dealer wel in z'n recht om de inruilpremie opnieuw aan te passen door deze fout van Kia..lijkt mij toch (duidelijk?) van niet.

Verkoper mompelde ook nog tussendoor iets over algemene voorwaarden waar in zou staan dat de versie kan afwijken, ook zo'n fijn antwoord als je voor de 1e keer een nieuwe auto koopt van je spaarcenten..

Geplaatst

Ik heb vandaag ook de waardebonnen binnengekregen.

Was me al eens opgevallen dat de Hill Assist het nooit deed, maar dacht altijd dat de helling niet stijl genoeg was :no:

Ik blijf dit topic natuurlijk volgen, want Kia maakt zich natuurlijk wel heel gemakkelijk van een groot probleem af.

Geplaatst

Komen er nog wel auto's met ESS HAC en VSM?, Als je de nieuwe brochure van de Kia Rio download, zijn deze 3 niet meer vermeld.

Geplaatst

wordt er nog in de brief die jullie gekregen hebben gesproken over een geldigheidsdatum? dat die waardebonnen (het accepteren daarvan) een bepaalde geldigheid heeft?

want ik schijn een brief te ontvangen met 2 alternatieven, een met waardebonnen en een met een inruilprijs voor een nieuwe auto. (met bijbetaling)en de geldigheid van het aanbod wordt 2 weken.

Geplaatst

Komen er nog wel auto's met ESS HAC en VSM?, Als je de nieuwe brochure van de Kia Rio download, zijn deze 3 niet meer vermeld.

In de specs vind ik dat idd niet terug, echter op de site worden deze zaken wel gemeld als zijnde aanwezig.

Geplaatst

Ook ik heb zo'n brief ontvangen, van Kia Motors zelf, niet via mijn dealer.

Ik ga vandaag contact opnemen met mijn rechtsbijstand, om te kijken hoe zij erover denken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...